Gå til innhold

Frekk og ufyselig nabo som ikke tåler at jeg røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Boblee said:

Bra timing! Jeg googla i går "naboen røyker utenfor soveromsvinduet mitt", for tips til hvordan løse problemet mitt med det. Dette er snakk om både hasj og vanlig røyk, men uansett. Nå kan jeg jo bare spørre deg! Hvordan ville du at naboen skulle gått frem i stedet? For å få deg til å røyke et annet sted feks. Snakket til deg direkte? Hengt opp lapp? Sendt melding? Jeg slemrer ikke med vinduer og dører, men jeg lukker de. 

Grunnen til at dette blir et såpass problem for meg er fordi jeg ikke får sove fordi jeg synes lukten er veldig ubehagelig, så kan ikke ha vinduet åpent. Da blir det for varmt og jeg får ikke sove pga det. Så blir jeg liggende å irritere meg over naboen som er hensynsløs og får ikke sove av den grunn heller. Jeg elsker å sove i frisk luft, og har alltid hatt vinduet åpent. Så hele rytmen min påvirkes av den nye naboen. Hva tenker du? Kan du ha forståelse for at dette kan bli irriterende og ubehagelig? 

Hvis du ikke tåler røyk kan du ikke bo med folk, skjønner du ikke det?! Du må flytte på landet da hvis vi er så fæle

Anonymkode: 3d582...b9d

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke tåler røyk kan du ikke bo med folk, skjønner du ikke det?! Du må flytte på landet da hvis vi er så fæle

Ekstreeemt mange mennesker "tåler ikke røyk", skal alle flytte til landet? Det er røyken her som er en uvane, og det er du som presser den på andre.. 

• Liker 19
Skrevet
10 minutter siden, LillEve said:

Ekstreeemt mange mennesker "tåler ikke røyk", skal alle flytte til landet? Det er røyken her som er en uvane, og det er du som presser den på andre.. 

De fleste tåler røyk. Har aldri vært borti sånn problem før. Du har nok blitt sydd puter under hvis du mener du har rett til å mene at ingen skal få røyke.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tåler røyk. Har aldri vært borti sånn problem før. Du har nok blitt sydd puter under hvis du mener du har rett til å mene at ingen skal få røyke.

Det er mange som ikke takler lukten av røyk, som har vokst opp i hjem der de ble utsatt for denne lukta konstant og som blir kvalme av den. Så har man faktisk mennesker som er allergisk mot røyk, og som har astma. De kan faktisk bli syke av den. 

Du har nå fått ganske mange puter sydd under armene om du mener at det å lukke vindu er en personlig krenkelse mot deg. Hvis du skal røyke er det du som må vise hensyn. Andre skal ikke måtte ta hensyn til at du ønsker å skade lungene dine.

• Liker 15
Skrevet

Ikke bry deg om naboen TS. Det er helt greit å røyke på veranda. De som ikke liker det kan flytte til et sted som ikke har verandaer. Grineunger er dem.

Anonymkode: 6c648...f54

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om naboen TS. Det er helt greit å røyke på veranda. De som ikke liker det kan flytte til et sted som ikke har verandaer. Grineunger er dem.

Anonymkode: 6c648...f54

Eller de kan lukke vindu og ta inn klesvasken, slik naboen faktisk gjør?

• Liker 20
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som sier du ikke skal få røyke. Du må gjerne røyke på verandaen din hvis du vil det, men ikke kom å klag på at naboene dine reagerer på det. Det er ingen tvil om at røyking er en uvane, og det er ingen tvil om at det kan være plagsomt for de rundt deg. Når du har en vane som både er irriterende og til og med helseskadelig for andre så er det ekstremt urimelig å forvente at det er disse andre som skal ta hensyn til deg og ikke omvendt. 

Du fremstiller det her som at du ikke tar hensyn til andre, også blir du i tillegg sur på naboen din som da velger å gjøre tiltak for å verne seg selv. Andre skal faktisk ikke trenge å bli påvirket av at du tar dårlige valg for deg selv. 

Anonymkode: 82e5d...935

• Liker 17
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner naboen din veldig godt. Jeg blir uvel av tobakkslukt. Får hodepine og blir kvalm og er ekstremt sensitiv for det. Merker med en gang noen i husstanden har vært i nærheten av noen som røyker. Om de så bare har gått forbi dem på gata. Så jeg hadde også skalket alle luker og tatt inn alt av klær dersom du røyket såpass nærme at jeg kjente lukta eller risikerte å få lukta på klærne mine...

Anonymkode: 5d887...38f

Wow.

Stakkars medlemmer av husstanden din. Får de tilsnakk når de går forbi noen på gata som røyker ?

Anonymkode: d9c5e...b20

• Liker 3
Skrevet

Neste hang jeg skal kjøpe i blokk, skal det kun være der det ikke er lov med røyking på balkonger! Håper mange flere har den regelen da. Vet noen nybygg har det nå👍

Anonymkode: ee67c...810

• Liker 13
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan det er naboen som er en plage her. Du forpester de med røyklukt, naboen sier ikke et ord men lukker vinduene og tar inn klesvasken, likevel er det [i[naboen[/i] som er problemet her ?! :klo: 

Anonymkode: ec36c...c60

• Liker 19
Skrevet

Hun gjør det da ikke for å mobbe deg, men folk flest vil ikke ha huset og klærne fullt av røyk. Det burde du forstå. 

Anonymkode: 633a8...814

• Liker 9
Skrevet

Du gjør ikke noe galt ts, for det er tillatt med røyking på egen veranda. Så det er ikke noe du trenger å tenke på.

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke røyke på fremsiden av huset? 

Anonymkode: c537b...f6b

Skrevet

Synes det er greit drøyt å si at naboen din bedriver mobbing. Har selv røykt før da jeg var yngre, men nå orker jeg ikke lukten. Blir kvalm av stanken. Jeg hadde også lukket vinduene mine og tatt inn klesvasken for å skåne meg selv fra lukten.

Godt mulig du synes det er ubehagelig at naboen din gjør disse tingene, men det er h*n jo i sin fulle rett til!

Anonymkode: c0719...a7c

• Liker 12
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har flyttet til en ny plass og fått naboen fra helvete. Snakker ikke til meg, smeller igjen vinduene når jeg sitter på verandaen, går bort og tar vekk opphengt tøy hvis jeg røyker ute. Hun sier ingenting men får meg til å føle meg uvelkommen og ekkel. Blir så forbanna over mobbingen hennes. Hvordan vise henne at det ikke er greit?

Hahaha mobber naboen deg?! Makan alså haha

Du mener alså at hun skal belastes med røykelukt inne i sin leilihet og klesvask fordi du røyker?! Begynn å snus som alle andre, slutt å forpest lufta rundt deg! 

Anonymkode: 812e4...e25

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Hadde gjort det jeg og, røykende nabo i blokk er mitt aller værste mareritt 🤢🤮

• Liker 7
Skrevet

Røyk stinker, og mange røykere  vet ikke hvor dårlige manerer de har når de røyker foran andre. Gjør det litt mer diskre. Ingen liker å få blåst ut andres skitt fra lungene deres!

• Liker 6
Skrevet

Det er faktisk ganske kjedelig å henge opp rene klær til tørk, for så å måtte vaske dem igjen når man tar de inn, fordi de stinker røyk. Jobber med ei som røyker og jeg må hive klær til vask når jeg kommer hjem og selv gå i dusjen fordi det oser av meg. Lukter faktisk utrolig vondt for de som ikke røyker selv. Hva med å sette deg litt inn i naboens situasjon før du dømmer henne? .. Empati og omtanke er ganske fine egenskaper, faktisk. 

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har flyttet til en ny plass og fått naboen fra helvete. Snakker ikke til meg, smeller igjen vinduene når jeg sitter på verandaen, går bort og tar vekk opphengt tøy hvis jeg røyker ute. Hun sier ingenting men får meg til å føle meg uvelkommen og ekkel. Blir så forbanna over mobbingen hennes. Hvordan vise henne at det ikke er greit?

Trollolol?

• Liker 1
Skrevet

Bor du rekkehus eller leilighet da eller? Er det enebolig så er det vel noen flere meter mellom husene. 

Anonymkode: 00db6...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...