AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #1 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har et barn med mild autisme. Barnet er svært avhengig av rutiner og forutsigbare hverdager. Hver gang barnet er på samvær med far så sklir ut alle rutiner og han leverer han ikke i barnehagen. Ringer å sier han er syk uten at han er det eller bare tar han fri. Det resulterer i at jeg sliter sånn med barnet når det kommer hjem. Han utagerer veldig med å slå, sliter med søvn, mat og er veldig usikker/urolig. Både jeg, barnehagen og bup/ppt har understreket ovenfor far hvor viktig det er med at barnet får de samme hverdagene med far som hos mor. Det skaper trygghet og kontinuitet. Vi har utvidet samværet en periode for å teste hvordan det fungerer. (6 mnd) Jeg ser det ikke fungerer for barnet. Det fungerte bedre for barnet med annenhver helg overnatting og hyppig dagsamvær. Fått tilbakemeldinger på at barnet har blitt værre i den perioden med utvidet samvær. Nå truer far med rettssak og skal kreve 50/50. Jeg er utbrent og sliten. Vi går hyppig på fvk og han lover hele tiden å skjerpe seg eller så nekter han for alt. Jeg ser ingen bedring verken med samarbeid eller at han klarer å følge opp barnet. Noen råd? Anonymkode: dd830...0e6
Gjest BethD Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Når far åpenbart ikke klarer å gjøre det som er det beste for barnet når han har samvær så er det heller tvilsomt at han kommer til å komme langt med å kreve 50/50 i denne situasjonen. Barnet har en diagnose som far ikke klarer å ta hensyn til. Kan vel ikke råde deg til noe annet enn å stå på krava mtp barnet, du er barnets advokat og må snakke for hen. Regner med at instansene som er inne er med på det du sier og det veier vel litt. Megling med nav? Få en annen samværsavtale som fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå