Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt depressiv tråd her, men jeg sliter skikkelig med å akseptere livet mitt slik den er akkurat må. Jeg var skoleflink gjennom hele videregående, men har alltids slitet med angst og vanskelig familie. På universitetet valgte jeg feil studie og jeg ble altfor redd for å hoppe av. Dette har ført til at jeg har utdannet meg i feil fagfelt (jeg er mer språklig  orientert, mens feltet mitt er i teknologi). Det at jeg alltids har vært så skoleflink gjør det enda vanskeligere for meg å godta realiteten, for den dårlige utviklingen har ført til at jeg mistet fullstendig interessen for å lære. 

Jeg føler nå at jeg har ingen nyttig kompetanse samt angsten min fortsatt eksisterer og skaper masse trøbbel i livet mitt. Språklig er jeg ikke god nok (føler jeg) til formell saksbehandling, og vet ikke hva jeg skal gjøre. NAV synes jeg er for høyt utdannet, og arbeidsgivere vil ikke ha meg for jeg har ikke arbeidserfaring. Tenkte aldri at livet skulle ta denne vendingen ..

Anonymkode: 75760...d7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har alltid vært skoleflink, gjort det «riktige neste» og hørt på fornuft fremfor hjertet. Slet meg gjennom tre år på økonomistudie fordi jeg turde ikke hoppe av. Hatet det, jeg kan ingenting med tall og nå har jeg fått meg en jobb i finansbransjen som jeg heller ikke klarer. Det går i mot alt av verdiene mine. Problemet mitt er at jeg ikke får nye jobber, har søkt på alt mulig, noe som går ut over selvtilliten min og jeg har slitt med depresjon det siste året. Jeg vet heller ikke hva jeg vil, eller kan, så jeg er veldig stuck i livet og vet ikke hvordan jeg skal komme meg utav dette og få et liv jeg gleder meg til å våkne opp til. 

Anonymkode: 3af56...e34

Skrevet

Viktig å snu noe om til positivt. Husk en ting, alle som begynner i en jobb er like usikre. Det tar tid å mestre noe og bli flink til noe. Jeg har vært der selv, valgte feil retning med tanke på utdannelse. Førte til at jeg tok en annen utdannelse. Det er fort gjort å gå i den blemma, særlig når man er ung. Man aner jo ikke hva man vil bli.

Du har kompetanse, det må du vite. Alle mennesker har en kompetanse og har noe å bidra med. Husk at alle mennesker er usikre på seg selv, du er ikke den eneste og det er ganske normalt. 

Livet av cluet er å stole på seg selv. Var en som sa en gang at noen klagde over at de var usikre. Han som fikk klagen sa, gjør som alle andre? Hva da sa han, lat som om du har verdens høyeste selvtillit. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, amz skrev:

Viktig å snu noe om til positivt. Husk en ting, alle som begynner i en jobb er like usikre. Det tar tid å mestre noe og bli flink til noe. Jeg har vært der selv, valgte feil retning med tanke på utdannelse. Førte til at jeg tok en annen utdannelse. Det er fort gjort å gå i den blemma, særlig når man er ung. Man aner jo ikke hva man vil bli.

Du har kompetanse, det må du vite. Alle mennesker har en kompetanse og har noe å bidra med. Husk at alle mennesker er usikre på seg selv, du er ikke den eneste og det er ganske normalt. 

Livet av cluet er å stole på seg selv. Var en som sa en gang at noen klagde over at de var usikre. Han som fikk klagen sa, gjør som alle andre? Hva da sa han, lat som om du har verdens høyeste selvtillit. 

:smilyblomst:

Anonymkode: 6c78d...6ec

• Liker 1
Skrevet

Beste er å komme seg ut av arbeidslivet, etterhvert kan du være heldig å bli ufør.

Gjør som våre nye landsmenn, bruk NAV-systemet.

Anonymkode: 47597...049

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...