Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig var jeg ansatt i en bedrift der jeg elsket det jeg gjorde, men på den tiden var jeg kun deltidsansatt og jeg var ikke moden nok til å forstå hva bedriften trengte og ikke trengte. 

Jeg er heller ikke utdannet innenfor det feltet. Pga livssituasjonen endte det med at jeg ble for stresset som gikk utover jobben, og arbeidsgiver endte med å ende kontrakten min og hyret inn en annen som overtok arbeidet mitt.

Jeg er helt sønderknust. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre framover da dette var drømmejobben og kollegaer jeg likte godt, men de har dårlig inntrykk av meg. Er i full depresjon for tiden og klarer ikke å akseptere realiteten min slik den er. 

Psykolog hjelper ikke. Noen i samme situasjon eller tidligere vært i samme situasjon som kan fortelle meg om hvordan dere kom gjennom dette? 

Anonymkode: 33d1e...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg. Tenk gjennom dette:

1. Du har ikke gjort noe feil. Om det var for stressende for deg, og du ikke var moden nok til å forstå bedriftens behov - så var ikke dette den rette jobben for deg i det øyeblikket. Du har garantert gjort så godt du kan ut i fra de forutsetningene du hadde der og da. Forsone deg med det.

2. Denne opplevelsen vil på sikt få deg til å vokse. Gjøre deg sterkere. Du har en erfaring nå. 

3. Bring med deg i minne det positive du gjorde på arbeidsplassen. F.eks Du var en hyggelig kollega. 

4. Alle gjør feil i arbeidslivet. Alle. Men de mennesker som har suksess, er de som reiser seg opp raskt. Og som reiser seg opp gang etter gang, selv om de feiler.

5. Du kan få drømmejobben - tilbake eller en ny. Men du skal kanskje en "omvei" før du er der igjen. Jobbe med det du skal utvikle deg på. 

6. Husk. Du mistet jobben pga manglende kompetanse og en livssituasjon som påvirket deg. Det er noe du kan påvirke i riktig retning. Du har ikke gjort noen lovbrudd - også dem som gjør det, slår tilbake i arbeidslivet.

7. Til slutt. Hvordan det går videre med deg i arbeidslivet avhenger av hvordan du takler nedturer. Legg denne episoden bak deg og sett deg et nytt mål.

Anonymkode: 0a844...486

• Liker 7
Skrevet

For å være ærlig er det ikke så rart at det gikk som det gikk. Du hadde verken kompetanse eller klarte å komme ordentlig inn i jobben. Hvordan hadde du selv håndtert dette om du var leder der? Du har rett og slett vært heldig som har fått prøve deg. Og så har du fått en liten vekker på hva drømmejobben krever. Og hvis dette fremdeles er drømmejobben vet du at du må tilegne deg den kompetansen som yrket krever. Start med det du. Og så må du dessverre bare innse realiteten, at du rett og slett kom til for kort. 

Anonymkode: 6a4af...2d9

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

1. Du har ikke gjort noe feil. Om det var for stressende for deg, og du ikke var moden nok til å forstå bedriftens behov - så var ikke dette den rette jobben for deg i det øyeblikket. Du har garantert gjort så godt du kan ut i fra de forutsetningene du hadde der og da. Forsone deg med det.

2. Denne opplevelsen vil på sikt få deg til å vokse. Gjøre deg sterkere. Du har en erfaring nå. 

3. Bring med deg i minne det positive du gjorde på arbeidsplassen. F.eks Du var en hyggelig kollega. 

4. Alle gjør feil i arbeidslivet. Alle. Men de mennesker som har suksess, er de som reiser seg opp raskt. Og som reiser seg opp gang etter gang, selv om de feiler.

5. Du kan få drømmejobben - tilbake eller en ny. Men du skal kanskje en "omvei" før du er der igjen. Jobbe med det du skal utvikle deg på. 

6. Husk. Du mistet jobben pga manglende kompetanse og en livssituasjon som påvirket deg. Det er noe du kan påvirke i riktig retning. Du har ikke gjort noen lovbrudd - også dem som gjør det, slår tilbake i arbeidslivet.

7. Til slutt. Hvordan det går videre med deg i arbeidslivet avhenger av hvordan du takler nedturer. Legg denne episoden bak deg og sett deg et nytt mål.

Det var veldig fint sagt:tommel:

(Jeg er ikke TS btw)

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er du, TS?

Det kommer alltid flere jobber. De fleste kolleger er hyggelige. Det er positive og negative aspekter ved de fleste arbeidsplasser. Lykke til fremover

Anonymkode: db62f...c74

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Knirke said:

Det var veldig fint sagt:tommel:

(Jeg er ikke TS btw)

Tusen takk 🙂 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det var veldig gode råd du kom med. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig er det ikke så rart at det gikk som det gikk. Du hadde verken kompetanse eller klarte å komme ordentlig inn i jobben. Hvordan hadde du selv håndtert dette om du var leder der? Du har rett og slett vært heldig som har fått prøve deg. Og så har du fått en liten vekker på hva drømmejobben krever. Og hvis dette fremdeles er drømmejobben vet du at du må tilegne deg den kompetansen som yrket krever. Start med det du. Og så må du dessverre bare innse realiteten, at du rett og slett kom til for kort. 

Anonymkode: 6a4af...2d9

Ja, det er såvidt sant det du sier at det er min egen feil. Jeg ble rett og slett altfor stresset og jeg skjønte ikke selv hvordan jeg burde oppføre meg eller gjøre for å tilegne meg mer kompetanse. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du, TS?

Det kommer alltid flere jobber. De fleste kolleger er hyggelige. Det er positive og negative aspekter ved de fleste arbeidsplasser. Lykke til fremover

Anonymkode: db62f...c74

Jeg er 24. Ja, du sier noe der. Kanskje jeg rett og slett ikke har hatt nok arbeidserfaring at jeg er blitt så depressiv for jeg idealiserer arbeidsplassen.  

Anonymkode: 33d1e...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...