Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig var jeg ansatt i en bedrift der jeg elsket det jeg gjorde, men på den tiden var jeg kun deltidsansatt og jeg var ikke moden nok til å forstå hva bedriften trengte og ikke trengte. 

Jeg er heller ikke utdannet innenfor det feltet. Pga livssituasjonen endte det med at jeg ble for stresset som gikk utover jobben, og arbeidsgiver endte med å ende kontrakten min og hyret inn en annen som overtok arbeidet mitt.

Jeg er helt sønderknust. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre framover da dette var drømmejobben og kollegaer jeg likte godt, men de har dårlig inntrykk av meg. Er i full depresjon for tiden og klarer ikke å akseptere realiteten min slik den er. 

Psykolog hjelper ikke. Noen i samme situasjon eller tidligere vært i samme situasjon som kan fortelle meg om hvordan dere kom gjennom dette? 

Anonymkode: 33d1e...eb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg. Tenk gjennom dette:

1. Du har ikke gjort noe feil. Om det var for stressende for deg, og du ikke var moden nok til å forstå bedriftens behov - så var ikke dette den rette jobben for deg i det øyeblikket. Du har garantert gjort så godt du kan ut i fra de forutsetningene du hadde der og da. Forsone deg med det.

2. Denne opplevelsen vil på sikt få deg til å vokse. Gjøre deg sterkere. Du har en erfaring nå. 

3. Bring med deg i minne det positive du gjorde på arbeidsplassen. F.eks Du var en hyggelig kollega. 

4. Alle gjør feil i arbeidslivet. Alle. Men de mennesker som har suksess, er de som reiser seg opp raskt. Og som reiser seg opp gang etter gang, selv om de feiler.

5. Du kan få drømmejobben - tilbake eller en ny. Men du skal kanskje en "omvei" før du er der igjen. Jobbe med det du skal utvikle deg på. 

6. Husk. Du mistet jobben pga manglende kompetanse og en livssituasjon som påvirket deg. Det er noe du kan påvirke i riktig retning. Du har ikke gjort noen lovbrudd - også dem som gjør det, slår tilbake i arbeidslivet.