Gå til innhold

De andre foreldrene virker til å ha mye mer overskudd enn meg ved henting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg henter i bhg og skole er jeg ganske sliten etter en arbeidsdag evt nettopp stått opp etter nattskift. Jeg har ikke spesielt lyst til å snakke med de andre foreldrene eller bruke mye tid i bhg eller skolen ved henting. Jeg har kontakt med mange av foreldrene,men da avtaler vi dette utennom bhg.

Mange av de andre foreldrene står å snakker og ler med de andre foreldrene mens barna herjer rundt i garderoben. De tuller og løper rundt med barna på uteplassen. Tar kanskje en tur innom Tarzan løypa,og virker som de har all verdens tid og energi. 

Er det meg som er sliten? Takler jeg ikke en vanlig arbeidsdag? Når barna kommer hjem hos oss vil jeg helst at de skal sitte med noe rolig en halvtimes tid når vi kommer hjem,så vi kan roe litt ned og jeg kan lage middag. Jeg orker ikke masse strabaser rett etter en hektisk dag jeg.

Anonymkode: f78ea...52c

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg henter i bhg og skole er jeg ganske sliten etter en arbeidsdag evt nettopp stått opp etter nattskift. Jeg har ikke spesielt lyst til å snakke med de andre foreldrene eller bruke mye tid i bhg eller skolen ved henting. Jeg har kontakt med mange av foreldrene,men da avtaler vi dette utennom bhg.

Mange av de andre foreldrene står å snakker og ler med de andre foreldrene mens barna herjer rundt i garderoben. De tuller og løper rundt med barna på uteplassen. Tar kanskje en tur innom Tarzan løypa,og virker som de har all verdens tid og energi. 

Er det meg som er sliten? Takler jeg ikke en vanlig arbeidsdag? Når barna kommer hjem hos oss vil jeg helst at de skal sitte med noe rolig en halvtimes tid når vi kommer hjem,så vi kan roe litt ned og jeg kan lage middag. Jeg orker ikke masse strabaser rett etter en hektisk dag jeg.

Jeg hata henting i bhg nettopp pga. dette. Er alenemor, så var ingen andre som kunne hente heller. Måtte virkelig ta meg sammen. Ikke fordi jeg ikke ville hente datteren min, men fordi det skulle prates med andre foreldre, de ansatte osv. der. Var stort sett helt tappa for snakking etter en lang dag på jobb. Den dagen hun kun gå hjem alene fra AKS var en gave. Da var jeg alltid i gang med middagen når hun kom hjem. 

Anonymkode: b6efc...434

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hata henting i bhg nettopp pga. dette. Er alenemor, så var ingen andre som kunne hente heller. Måtte virkelig ta meg sammen. Ikke fordi jeg ikke ville hente datteren min, men fordi det skulle prates med andre foreldre, de ansatte osv. der. Var stort sett helt tappa for snakking etter en lang dag på jobb. Den dagen hun kun gå hjem alene fra AKS var en gave. Da var jeg alltid i gang med middagen når hun kom hjem. 

Anonymkode: b6efc...434

Og jeg er ikke alenemor engang.

• Liker 4
Skrevet

Her jeg bor er det ingen som prater mye med andre foreldre eller leker i skolegård/ barnehage etter henting. Nå skal jo hentingen gå så raskt som mulig pga. smitteverntiltak. Vi har fått streng beskjed om at alle må ut av barnehagens uteområde med en gang barna er hentet. Men til og med før Corona har jeg ikke observert foreldre med mye energi/ som prater mye med andre ved henting. Synes det høres merkelig ut. Jeg prater med ansatte hvis det er noe viktig/ det er naturlig i settingen. Ellers er jeg bare på hils med de ansatte og andre foreldre. 

Anonymkode: ecd16...ea5

• Liker 11
Skrevet

De er antageligvis så happy med å være ferdig på jobb at de virker å ha overskudd? Ikke sikkert det nødvendigvis er slik.

Men jeg ser selv at jeg kan være dødssliten når jeg kommer hjem i fire halv femtida fra jobb, bare egentlig lyst å legge meg å grine/sove, men når jeg kommer inn til familien min så bare snur humøret når jeg ser dem. Glemmer på en måte at jeg er sliten. Kan sikkert virke som jeg har mer overskudd enn jeg har.

Anonymkode: e87e7...ed5

• Liker 3
Skrevet

Aldri opplevd at foreldre oppfører seg sånn....? Jobber i barnehage og har barn i barnehage. Her henter de barna,snakker litt og går... :) 

Skrevet

Er du en moden mor kanskje? Jeg er vant med at foreldre er slik du beskriver, men de eldre mødrene er mer reserverte og virker utslitt så de er ikke like sosiale.

Anonymkode: 827fb...25a

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, BethD skrev:

Aldri opplevd at foreldre oppfører seg sånn....? Jobber i barnehage og har barn i barnehage. Her henter de barna,snakker litt og går... :) 

Enda godt 🤦

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en moden mor kanskje? Jeg er vant med at foreldre er slik du beskriver, men de eldre mødrene er mer reserverte og virker utslitt så de er ikke like sosiale.

Hehe nei er i begynnelsen av 30 årene.

• Liker 1
Skrevet

Det er kanskje flere som IKKE jobber 100%? Eller som er ekstroverte av seg? 

Jeg er alltid kjempesliten i hodet etter jobb. Jeg er introvert, og det å skulle småprate når jeg er sliten etter jobb, er uaktuelt.. Løpe og tulle og tøyse med ungen også. Jeg er hangry og sliten, og vil ha mat og fred fra folk. 

Jeg ser noen få foreldre som later til å være fulle av energi og livsglede, men det er ikke mange, altså. Og jeg har dem mistenkt for å ikke nettopp ha vært på jobb. 

Anonymkode: a4c0a...e99

• Liker 6
Skrevet

Jeg tipper mange av dem faker.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har faket meg gjennom henting mens jeg føler meg som en oppvridd vaskefille fordi det er mye mindre energikrevende å sprudle meg gjennom tarzan-løypa eller finstudere et sandslott enn å starte en kamp med ungen om å gå når hun er midt i noe eller må vise noe eller trenger noen minutter på å snu oppmerksomheten til at hun skal hjem 😅 Overganger er vanskelig for henne, og da er det min jobb å ikke gjøre dem vanskeligere enn de trenger å være. 

Anonymkode: 0b29c...df1

• Liker 16
Skrevet

Jøss, er dere så slitne etter jobb? Jeg blir ikke slik du beskriver før rundt leggetid. Ungene er i seng ca 19, da er jeg helt ødelagt og er i seng selv et par timer etter. Rett etter jobb er jeg på høyden og har ofte mye energi. 

Anonymkode: cc80d...f6b

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jøss, er dere så slitne etter jobb? Jeg blir ikke slik du beskriver før rundt leggetid. Ungene er i seng ca 19, da er jeg helt ødelagt og er i seng selv et par timer etter. Rett etter jobb er jeg på høyden og har ofte mye energi. 

Men hjelpe meg, du skjønner da vel at folk har ulike jobber, og ulike personligheter..? 

Jeg er introvert, og jeg jobber i åpent kontorlandskap - noe jeg blir dausliten av, siden det innebærer at jeg blir utsatt for Folk hele jævla arbeidsdagen. Og DET er utmattende for meg. Jeg er markant mindre sliten om jeg har sittet på hjemmekontor. Koronakrisen var guds lykke for meg.. 

Jeg har også en jobb som krever mye tung tenking, og det gjør en jo sliten det også.. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville kanskje gjettet at de andre foreldrene er ekstroverte mens du er introvert? Jeg har det likt som deg, og jeg er introvert. Jeg er helt kjørt mentalt etter en dag med sosialisering på jobb og trenger å sortere tanker for å samle krefter igjen. Ekstroverte derimot samler krefter ved å være sosiale, så ikke bare har de mer krefter igjen etter en dag med sosialisering, men de samler enda mer krefter ved å sosialisere med foreldre og ansatte i barnehagen. Det er slitsomt å være introvert i et samfunn sentrert rundt ekstroverte. 

Anonymkode: e2f3a...8ab

• Liker 12
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35 år. Jeg er vel en moden og middelaldrende mor i forhold til mødrene på 25 år. Her jeg bor er det ihverfall ikke vanlig å prate så mye under henting. Av og til prater foreldre som kjenner hverandre fra før, mens vi andre sier bare hei og hade til vanlig. 

Anonymkode: ecd16...ea5

Skrevet

Jeg er ikke ekstrovert overhodet, men etter en lang dag med tunge juridiske problemstillinger er det utrolig koselig å ta del i småen sin dag. Vi har bare lov til å bruke 15 minutter på henting, så det er jo bare en veldig kort stund. 

Anonymkode: a9d7d...9ac

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hjelpe meg, du skjønner da vel at folk har ulike jobber, og ulike personligheter..? 

Men kjære deg, det var ikke ment som noe angrep. Jeg uttrykte en undring. Selvsagt forstår jeg det. Jeg synes forskjeller mellom mennesker er veldig fascinerende. 

18 minutter siden, BethD skrev:

Hva jobber du med?

Jeg jobber med systemforvaltning. Lite fysisk krevende, men krever mye tankevirksomhet og samarbeid. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg, det var ikke ment som noe angrep. Jeg uttrykte en undring. Selvsagt forstår jeg det. Jeg synes forskjeller mellom mennesker er veldig fascinerende. 

Jeg jobber med systemforvaltning. Lite fysisk krevende, men krever mye tankevirksomhet og samarbeid. 

Ja daså... 

Ikke rart du har overskudd da... 

Jeg for min del jobber i barnehage og skal love deg. Min energi er oppbrukt etter jobb! 

Skrevet
12 minutter siden, BethD skrev:

Ja daså... 

Ikke rart du har overskudd da... 

Jeg for min del jobber i barnehage og skal love deg. Min energi er oppbrukt etter jobb! 

Javel? Jeg har ingen problemer med å forstå at det er veldig krevende å jobbe i barnehage. Men det er jo mange her med kontorjobber som også beskriver seg selv som helt tappet etter arbeidsdagen. Typisk at slike tråder blir en konkurranse om å ha det verst.. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...