AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Hva tenker dere? tenker mest i situasjoner der barnet er planlagt, er det greit å teste uten mannen om man vil teste litt tidlig? og er det greit å eventuelt holde graviditeten sjult frem til IKM bare for å se om egget sitter 😊 Anonymkode: 52503...3c9
ella_b Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Prøver du å fortelle meg at det er meningen å skulle teste med mannen? 😳 4
Lisa Rowe Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg tenker det er noe man burde ta opp på forhånd. Barnet er jo begges, så jeg synes at mannens ønsker burde bli prioritert også. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har aldri testet sammen med mannen, men jeg har selvfølgelig fortalt det til han med en gang. Sånt holder man ikke skjult for partneren sin. Anonymkode: d797a...481 9
Gjest adinterim Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Det spørs da på mannen din. Hadde jeg tatt en test 4 dager før IKM som var positiv, men ikke fortalt det før ved IKM, hadde ikke min brydd seg noe særlig. Hadde jeg ventet til uke 7-8-9 etc, hadde det vært noe helt annet 😅 Men noen få dager fra eller til betyr ingen verdens ting for han.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg testet aldri sammen med samboeren... tenkte aldri på at det er noe en kan spørre om heller. Klart du også kan holde det skjult en stund for både mann og alle andre. Men.. Jeg hadde delt det med han ja.. Er også hans barn. Anonymkode: 49ee4...54f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg har aldri testet sammen med mannen (altså, skal han SE på at du tisser, liksom..? Eller henge utenfor do-døren..? Tester jeg på morgenurin er jo mannen ofte gått på jobb allerede, eller ligger og sover..). Men det er begges barn, og for meg er det en selvfølge at man sier resultatet av testen til mannen så snart man har anledning. For meg ville det føltes som et svik å holde tilbake sånn informasjon, om hans barn. Anonymkode: c00b9...778 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Selve testinga er vel ingen menn med på, men om hun ikke fortalte meg om resultatet med én gang så hadde jeg tenkt at hun så på barnet mer som sitt eget prosjekt enn vårt. Anonymkode: c1c7e...da2 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Har tatt alle tester uten mannen til stedet, og ikke fortalt om negative tester som jeg har tatt altfor tidlig, fordi man ikke klarer å vente! 😂 men har ikke fått negative tester de månedene jeg har vært gravid da, to ganger. Har hatt positiv test et par dager før mens, og da forteller jeg det til mannen. Anonymkode: a676c...e67
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Det er noe man diskuterer. Han sa jeg gjerne kunne ta en test akkurat når det passet meg. Og at jeg gjerne kunne dele "symptomer" og spenning da han også var spent. Samt at han ville vite det så snart jeg stod med en positiv test i handa, men jeg trengte ikke dele negative før IKM med mindre jeg ønsket å prate om det selv. Og at han ville vite det når mensen dukket opp. Greit å ha det avklart, da man er to om det. Anonymkode: b7c86...491
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Mannen min er ikke så veldig opptatt av selve testingen. Jeg sender ham bilder, og han svarer mest ting som "Hva skal jeg se etter?". Hehe Anonymkode: 766c6...afb
vegasus Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg testet når det føltes riktig for meg, og delte resultatet med mannen med en gang. Med en kjemisk og en SA så var det veldig greit at mannen visste om det, han fikk være med på både oppturene og nedturene. Og når spiren endelig satt så var vi litt ekstra takknemlige begge to 😊
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 De to gangene jeg har vært gravid så har jeg ikke testet før jeg fikk en anelse om at det var en spire i magen. Da har jeg testet med mannen til stede. Men nå er mannen bortreist så da tester jeg selvsagt selv om han er borte. Skulle det vise seg at jeg er gravid så sier jeg ifra samme dag Anonymkode: b66f0...035
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg tester alltid uten mannen, han vet ikke en gang at jeg tester og hvor mange dager etter EL jeg er, han følger ikke med på sånt. Får jeg en positiv test så tenker jeg å vente med å vise tester til jeg tar en digital! Hvorfor vente til IKM med å fortelle for p se om den sitter? Jeg vil uansett at mannen skal få vite selv om den ikke sitter! For da blir jeg jo litt lei meg og vil ha litt trøst av han også, og vi er to om dette så uansett fint at han får vite selv om jeg skulle miste. Anonymkode: 13c41...c86
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Skrevet 6. oktober 2020 Har alltid testet med mannen. Vi har fått tre planlagte (og mistet en) og hver gang snakket vi om hvilken dag vi tidligst kunne teste, og det var en selvfølge å gjøre det sammen. Jeg var på do alene, tisset på pinnen, men snudde den så jeg ikke så resultatet. Når jeg kom ut i stua så snudde vi sammen. Spesielt første gang var det enormt med følelser som veltet opp, og jeg var veldig glad for å få dele det øyeblikket med barnas far. Anonymkode: 4cec2...553
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Spør mannen Her var jeg mer oppslukt av prøvingen enn mannen, og det hendte jeg tok en test før mensen var forsinket. Det var ikke noe jeg sa fra til ham om hver gang, han syntes det var litt tøysete og smilte litt av det (han visste at jeg hadde masse billigtester og gjorde det i blant). Da jeg ble gravid, sa jeg det til ham med en gang. Som andre her nevner, tenkte vi og at det er begges barn og prøveprosessen var noe vi drev med sammen, selv om jeg ble litt mer opphengt i det det enn ham. Dermed ville det føltes feil å skjule det. Prosessen med å få barn var felles, også positive tester det ikke ble noe mer ut av. Men folk er jo forskjellige. Jeg har venninner som syns det er tullete å teste før mensen er sen, og regner med det finnes menn som syns det er spennende med slik tidlig testing. Anonymkode: 3f76b...d75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alltid testet med mannen. Vi har fått tre planlagte (og mistet en) og hver gang snakket vi om hvilken dag vi tidligst kunne teste, og det var en selvfølge å gjøre det sammen. Jeg var på do alene, tisset på pinnen, men snudde den så jeg ikke så resultatet. Når jeg kom ut i stua så snudde vi sammen. Spesielt første gang var det enormt med følelser som veltet opp, og jeg var veldig glad for å få dele det øyeblikket med barnas far. Anonymkode: 4cec2...553 Det samme gjorde vi. Mannen var veldig spent og ønsket å være med på de tingene han faktisk kunne oppleve. Han hadde blitt litt skuffet om han ikke fikk være med å snu den test og oppleve "øyeblikket" sammen med meg. Anonymkode: 7262e...d34
supernaturalfan Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 Med første testet jeg med mannen. Det var uventet og ikke planlagt. jeg var sen og hadde såre bryst så han spurte om jeg var gravid.. Neeeh, sa jeg. kjøpte test, tok den og la på 'stuebordet' mens vi ventet på resultat. Nå er vi igang å prøver på nr 2. fikk positiv test i juni, tok om morningen før jobb, la den positive testen ved vasken så han kunne se Dessverre endte det i SA.. Men jeg tester nå uten han, så sier jeg ifra når tante rød er kommet, eller om det blir positivt
Amatariel Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 Tester ikke med mannen. Han vil gjerne at vi blir gravide, men har ikke behov for å se noe test før den digitale er klar og jeg kan overraske ham med den 😊 Før den tid har jeg ofte sett svak strek i 2-3 dager alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå