AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Del Skrevet 5. oktober 2020 Det har jo vært endel tråder her inne om forelskede kolleger og forelsket i kollegaen. Hvordan hadde dere tatt det dersom en kollega dere skal jobbe forholdsvis tett med, plutselig hadde fortalt dere at vedkommende har følelser for dere og lurer på om dere er interessert i noe mer? Sikkert litt avhengig av hva dere syns om denne kollegaen, men hadde det vært positivt, negativt, kleint, en trussel for samarbeidet, en berikelse for samarbeidet, forutsatt at den forelska kollegaen er sosialt oppegående og respekterer reaksjonene deres. Anonymkode: 6c6d5...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg ble forelsket i sjefen min..skjulte dette i 6 måneder, men han var nok forelsket i meg også.. skjønte det etter hvert 😁 vi har vært sammen i 2 år, og han er fremdeles min sjef. 👌 Anonymkode: 2c003...d50 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Del Skrevet 5. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble forelsket i sjefen min..skjulte dette i 6 måneder, men han var nok forelsket i meg også.. skjønte det etter hvert 😁 vi har vært sammen i 2 år, og han er fremdeles min sjef. 👌 Anonymkode: 2c003...d50 Hvordan skjønte du at han var forelsket i deg? Anonymkode: 6c6d5...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 5. oktober 2020 #4 Del Skrevet 5. oktober 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble forelsket i sjefen min..skjulte dette i 6 måneder, men han var nok forelsket i meg også.. skjønte det etter hvert 😁 vi har vært sammen i 2 år, og han er fremdeles min sjef. 👌 Anonymkode: 2c003...d50 Hva slags arbeidsplass tillater det? De aller fleste arbeidsplasser ville omplassert én av dere (i praksis deg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg var betatt av sjefen på tidligere arbeidsplass og det var gjensidig. Sjefen veksla mellom å favorittisere meg (feks rose meg og ikke en kollega for samme tingen, tilby meg ekstra interessante oppgaver etc) og å ta ekstra avstand til meg. Sjefen kunne komme med drøye spøker som alle kolleger skjønte var temmelig nær sannheta om meg selv om sjefen spøkte drøyt om alle. Var rett og slett utrolig pinlig at alle forsto at sjefen likte meg sånn. Var vanskelig å sette grenser fordi jeg også likte det. Men å innlede et forhold var utelukka. Sjefen var ikke bare sjef men også min personlige mentor. Reglene var sånn at vi ikke kunne ha jobba ilag om vi var sammen. Det var ikke Metoo (aldri tafsing, og sjefen kansellerte tom en jobbtur som ville ha betydd at vi var nesten aleine), men ble rett og slett veldig problematisk at det var følelser. Sjefen hadde kjæreste som jeg ble introdusert for, sjefen kommenterte min kjæreste etc. Det ble...rot. Anonymkode: 5a6b0...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #6 Del Skrevet 7. oktober 2020 Ingen av oss er sjefer i forhold til hverandre, så sånn sett så er det ikke så problematisk. Tenker på hvordan det bli å møte denne personen, hvis det ikke er gjengjeldt - tenker på hvordan det blir hvis det også er gjengjeldt. Hvordan er det å være kjærester med noen en jobber sammen med? Er det greit eller stress? Anonymkode: 6c6d5...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Del Skrevet 7. oktober 2020 Det hadde selvsagt vært veldig problematisk. Sist noen innrømmet noe sånt, så ble forholdet gradvis verre og verre etterpå, for selv om han trodde han kunne oppføre seg normalt, så oppførte han seg gradvis verre og heldigvis sluttet han så det ikke ble et langvarig problem. Ikke innrømm noe med mindre det er sterke signaler på at hun kan være interessert tilbake Anonymkode: a5edd...a7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #8 Del Skrevet 7. oktober 2020 Som det nesten alltid er i den type situasjoner, så er det kleint og kjipt og kan til og med føles trakasserende om man ikke er interessert tilbake, og så er det gøy og smigrende og kan gi sommerfugler i magen om man er interessert selv. Jeg har jo vært i en del situasjoner hvor menn har likt meg og sagt det og følelsen ikke var gjensidig, og det er jo ikke alltid verdens undergang selv om jeg ikke liker dem tilbake. Det må ikke bli kleint. Men virkelig.. helst ikke gå der om du ikke er sikker på at det er gjensidig. Hvis det er gjensidig så er det jo bare fryd og gammen og spenning og glede å være forelsket i en kollega, iallfall i starten. Anonymkode: 9c146...14d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #9 Del Skrevet 7. oktober 2020 På 6.10.2020 den 0.03, Alterego666 skrev: Hva slags arbeidsplass tillater det? De aller fleste arbeidsplasser ville omplassert én av dere (i praksis deg). Helt enig, en skandale. Men dette skjer jo av og til. På 5.10.2020 den 23.21, AnonymBruker skrev: Jeg ble forelsket i sjefen min..skjulte dette i 6 måneder, men han var nok forelsket i meg også.. skjønte det etter hvert 😁 vi har vært sammen i 2 år, og han er fremdeles min sjef. 👌 Anonymkode: 2c003...d50 Håper dere jobber i et firma alene, bare dere 2. Anonymkode: ab091...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #10 Del Skrevet 7. oktober 2020 Det kommer jo så veldig an på situasjonen... Er du mann eller kvinne? Er den du liker mye eldre eller yngre enn deg? Hvor sannsynlig er det at personen liker deg tilbake? Har personen kjæreste? I utgangspunktet kan det bli vanskelig for den andre så ville sett det an nøye før jeg sa noe sånt. Jeg har vært betatt av flere kollegaer (blir lett betatt, har bare vært overfladisk og ikke noe som ble noe forhold med noen) og jeg har da bare flørtet forsiktig med de jeg visste var single og kun tatt det litt videre om de viste flørting og interesse tilbake. Et par som jeg var litt betatt av men jeg visste hadde familie viste jeg aldri noe til og bare ventet til det gikk over, noe annet synes jeg ville være lite respektfult. Jeg er ung kvinne da og disse menn var på samme alder, tenker man skal trå ennå mer forsiktig om man er mann (ikke ment gammeldags, men det er lettere for oss kvinner å føle ubehag over uønsket oppmerksomhet fra menn), er eldre eller er i en slags maktposisjon på noen måte. Anonymkode: 69cb9...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 7. oktober 2020 #11 Del Skrevet 7. oktober 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, en skandale. Men dette skjer jo av og til. Det skjer ikke i seriøse firmaer. I seriøse firmaer ville alle andre på samme avdeling over tid sluttet dersom ikke den ene (i praksis den underordnede) ble omplassert.😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 7. oktober 2020 #12 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg setter stor pris på at menn «prøver vannet» FØR de tar en sånn samtale. For da kan jeg vise gjennom både handlinger og strategisk plasserte uttalelser om jeg er interessert tilbake eller ikke. Og nei, en mann er ikke i tvil om signalene jeg sender i et slikt tilfelle. Jeg er lite glad i sånne samtaler og det er erfaringsmessig vanskelig å unngå at det påvirker relasjonen negativt. Syns ikke det er morsomt å måtte avvise menn sånn rett ut og føle at jeg skylder dem en forklaring. Det er jo som regel ikke noe galt med dem, det er bare at jeg sjelden blir tiltrukket eller betatt av noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #13 Del Skrevet 7. oktober 2020 3 timer siden, Hippogriff skrev: Jeg setter stor pris på at menn «prøver vannet» FØR de tar en sånn samtale. For da kan jeg vise gjennom både handlinger og strategisk plasserte uttalelser om jeg er interessert tilbake eller ikke. Og nei, en mann er ikke i tvil om signalene jeg sender i et slikt tilfelle. Jeg er lite glad i sånne samtaler og det er erfaringsmessig vanskelig å unngå at det påvirker relasjonen negativt. Syns ikke det er morsomt å måtte avvise menn sånn rett ut og føle at jeg skylder dem en forklaring. Det er jo som regel ikke noe galt med dem, det er bare at jeg sjelden blir tiltrukket eller betatt av noen. Hvordan signaler sender du? Anonymkode: 7bea1...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 7. oktober 2020 #14 Del Skrevet 7. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan signaler sender du? Anonymkode: 7bea1...bb5 Siden jeg som regel ikke er interessert så går det som regel i dette: Snakke veldig mye om kjæresten hvis jeg er i et forhold/snakke veldig mye om hvor lite klar og interessert jeg er i å date hvis jeg er singel/fortelle at jeg er interessert i en annen hvis jeg er det. Ikke gjengjelde forsøk på mer nære og fortrolige samtaler. Holde distanse. Ikke innlede andre samtaler enn strengt profesjonelle. Holde fysisk distanse (jeg er ellers en ganske fysisk person, så det merkes når jeg ikke er det). Ikke gjengjelde smil og forsøk på langvarig øyekontakt, noe jeg ellers alltid gjør. Ikke være fleipete, noe jeg ellers er overfor både menn og kvinner. Rett og slett en langt kjøligere og mer distansert framtoning enn det jeg ellers pleier å ha overfor folk. Og så sier jeg det også gjerne direkte og rett ut: «Det er helt uaktuelt for meg å date en person som *sett inn det som passer for ham*. For ikke lenge siden sa jeg til en nær venn at jeg aldri ville risikert vennskapet med ham ved å date ham. For eksempel. Folk pleier å skjønne det raskt. Jeg er både verbalt og i kroppsspråk nærmest en åpen bok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #15 Del Skrevet 7. oktober 2020 Hvis dere er omtrent like gamle og ingen har høyere stilling enn den andre, begge er single og man har god kjemi, kan man jo prøve å flørte litt. Mange som finner hverandre på jobb. Dette forutsetter at du takler en avvisning, og kan jobbe med personen etterpå uten å lage drama. Men... dersom man skal jobbe på samme team, så kan det bli kleint både for deg, den du er interessert i, og alle andre kollegaer. Hadde trådd veldig forsiktig. Er også forskjell på en deltidsjobb på butikk/bar etc. som man har i en kort periode i livet, og en spesialist-jobb man skal ha i mange år. Anonymkode: 55850...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #16 Del Skrevet 7. oktober 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere er omtrent like gamle og ingen har høyere stilling enn den andre, begge er single og man har god kjemi, kan man jo prøve å flørte litt. Mange som finner hverandre på jobb. Dette forutsetter at du takler en avvisning, og kan jobbe med personen etterpå uten å lage drama. Men... dersom man skal jobbe på samme team, så kan det bli kleint både for deg, den du er interessert i, og alle andre kollegaer. Hadde trådd veldig forsiktig. Er også forskjell på en deltidsjobb på butikk/bar etc. som man har i en kort periode i livet, og en spesialist-jobb man skal ha i mange år. Anonymkode: 55850...ee0 Ts her... Tror dette kan være det store. Vi er helt merkelig like på mange punkter. Vi tenker så likt samtidig som at h*n gjerne er motpol. Feks der jeg tenker topp/ned tenker h*n ned/opp, men på akkurat samme interesseområder. Ingen har i det minste høyere stilling enn den andre, tror nok at begge liker hverandre, men kan takle en avvisning om det ikke stemmer. Kommer ikke til å lage drama, men redd for at det kan bli litt kleint i begynnelsen... det er en veldig seriøs jobb, så jobbytte e rikke ønskelig. Føler vi egentlig er veldig på vei mot hverandre allerede...er korona isolasjon, så bumper liksom ikke akkurat inn i hverandre tilfeldig ved kaffeautomaten.. Anonymkode: 6c6d5...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #17 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg dater (vil ikke kalle ham helt kjæreste enda) en som jeg jobber med. Ikke på samme team, men da vi startet var vi under samme sjef. Han har nå skiftet stilling, så vi har ikke samme sjef lenger. Vi har egentlig liten grunn til å snakke sammen på jobb hvis vi bare skulle pratet jobb, men vi chatter nesten hele tiden når vi jobber samtidig (jeg jobber skift, og han jobber på et annet kontor). Jeg har lenge tenkt på å flytte dit han bor, ikke egentlig fordi han bor der, men fordi det vil gi meg mer muligheter karrieremessig. Tidligere har jeg datet to av kollegaene mine som jobber ved samme kontor. Han ene jobber her fortsatt. Uproblematisk for oss. Vi var bare ikke noen god match når det kom til stykket, så vi ble enige om å avslutte det. Anonymkode: dee18...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #18 Del Skrevet 8. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater (vil ikke kalle ham helt kjæreste enda) en som jeg jobber med. Ikke på samme team, men da vi startet var vi under samme sjef. Han har nå skiftet stilling, så vi har ikke samme sjef lenger. Vi har egentlig liten grunn til å snakke sammen på jobb hvis vi bare skulle pratet jobb, men vi chatter nesten hele tiden når vi jobber samtidig (jeg jobber skift, og han jobber på et annet kontor). Jeg har lenge tenkt på å flytte dit han bor, ikke egentlig fordi han bor der, men fordi det vil gi meg mer muligheter karrieremessig. Tidligere har jeg datet to av kollegaene mine som jobber ved samme kontor. Han ene jobber her fortsatt. Uproblematisk for oss. Vi var bare ikke noen god match når det kom til stykket, så vi ble enige om å avslutte det. Anonymkode: dee18...f49 Herregud, du må jo være desperat. Snakk om å ha dårlige sosiale evner, bruker jobben som et datingshow. Anonymkode: ab091...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Del Skrevet 9. oktober 2020 På 8.10.2020 den 8.23, AnonymBruker skrev: Herregud, du må jo være desperat. Snakk om å ha dårlige sosiale evner, bruker jobben som et datingshow. Anonymkode: ab091...b14 I et stort firma over lang tid så er jo ikke 3 stk så mye. Anonymkode: 48e0a...da5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå