Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 15 år fikk plutselig vonde, røde, bylleaktige kviser på nesen. Når en er borte, dukker det opp en ny rett ved siden av. Tok han med til legen og fikk tetracyclin actavis tabletter samt epiduo krem. Både faren og jeg slet mye med kviser i tenårene, så tenker det er arvelig.
Han tar nå en tablett morgen og en kveld samt smører med epiduo. Har holdt på ca 4 uker men merker lite forskjell. Legen sier han først får henvisning til hudlege etter 4-6 måneder hvis ingen bedring. 
Noen som har erfaring med dette?
Han får og noen mindre kviser i panna og på haka. Det er ingen av hans venner som har disse problemene. Synes nesten ikke jeg ser ungdom med kviser mer. Han synes det er pyton å få rundt med et fyrtårn midt i fjeset. Hvor lang tid tar det normalt før antibiotikaen virker?

Anonymkode: 48ec3...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at han ikke skal ta melkeprodukter, sammen med tablettene. Da virker de ikke.

Anonymkode: 1c417...2cd

Skrevet

De funker så lenge man bruker de,men når du slutter er alt tilbake

Skrevet
11 minutter siden, Curlyme skrev:

De funker så lenge man bruker de,men når du slutter er alt tilbake

Ts her. Ja, jeg hadde mye hudproblemer da jeg var yngre men fikk ikke tetracyclin før jeg var 23. Måtte gå på lave doser i flere år. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at han ikke skal ta melkeprodukter, sammen med tablettene. Da virker de ikke.

Passer på at han ikke gjør det til frokost og kvelds. Men ellers virker de selv om han spiser noe rett før eller etter? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passer på at han ikke gjør det til frokost og kvelds. Men ellers virker de selv om han spiser noe rett før eller etter? 

Jeg vet ikke helt, men jeg tror det står noe om det i bruksanvisningen.

Skrevet

Jeg brukte det i overlengre tid, uten at det hjalp. Det som hjalp meg var acnetan kapsler (bestillte på nett) Hvis det var min sønn ville jeg vurdert å bestille time hos en hudlege privat, hvis sønnen din trenger å henvises så kan det ta lang tid før han får time. 

Anonymkode: 279df...c32

Skrevet

Tetracykliner hjalp ikke for meg, og ikke for sønnen min heller. Vi har begge blitt henvist til hudlege. (Jeg- da jeg var ung, han- for 9 mnd siden.) Jeg fikk roacutane, som hjalp meg veldig. Sønnen min fikk noe som begynner på Iso.......... Dette hjalp for ham. 

Anonymkode: 62fd7...e7b

Skrevet

Min sønn gikk på Isotretinoin og dette hjalp han. Han hadde masse vonde byller på ryggen og mye utbrudd i ansiktet. Bivirkningene på denne sterke medisinen er ekstremt tørr hud og endel muskel og leddsmerter men ifølge han så var det helt overkommelige bivirkninger. Dette er ca 5 år siden og han måtte gå 2 runder på denne kuren og er helt kvitt problemet. Vi gikk runden med fastlege og prøvde alle disse medisinene som tetracylin, epiduo etc og fikk henvisning til hudlege da dette ikke hadde noe virkning.

Skrevet

Var jeg deg hadde jeg spandert 1500 kroner på privat hudlege på volvat. Du får time omtrent på dagen og sier helt sikkert ja til å skrive ut isotretinoin.   Mye bedre det, enn å gå på antibiotikakur som heller ikke har noe særlig effekt.

Anonymkode: 6d657...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...