Gå til innhold

Mekking i trang fellesgarasje - bare jeg som er teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et sameie. Jeg har en fast garasjeplass i parkeringskjeller. Naboen er en ung mann som liker å mekke. Når jeg kom hjem fra kveldsvakt så jeg at han har holdt på med vinkelkutter under bilen sin når jeg var på jobb. Frykten er at han skal fortsette med dette når bilen min står der. Jeg har helt ny bil som er leset. Er det greit å drive å mekke på bilen sin i en trang fellesgarasje hvor det så vidt er plass til å åpne døren for å komme seg ut? 

For de som ikke vet hvor mye gnister som kommer fra en vinkelkutter så kan dere se her: https://youtu.be/Eq8-fEvSOIE

Jeg har byttet plass med arbeidsbilen min midlertidig for å ikke stå ved siden av han, men da får jeg ikke ladet elbilen min. 

Anonymkode: 9c154...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en mail til styret.

• Liker 3
Skrevet

Syns ikke det er geit med mekking i fellesgarasje, det kan man leie egnet plass for. 

Anonymkode: 17797...1cd

Skrevet

Kan du ikke ta det opp med han, eventuelt ta en telefon/sende en Mail til styret?

Han må jo selvsagt få lov til å mekke på bilen sin så mye han vil, så lenge han ikke er til hinder eller «fare» for andre, det kan kanskje tenkes at han brukte vinkelkutteren nettopp siden det ikke var noen andre biler i umiddelbar nærhet? 

• Liker 5
Skrevet

Ikke greit å drive mekking som kan gi skader på annen persons eiendeler,

• Liker 1
Skrevet

Dere har vel noe papir som sier hvordan folk skal oppføre seg i fellesgarasjen. F.eks at den kun skal brukes til oppstilling av bil. Her må du bare si fra at han kan lage skader på bilen din. Han virker jo ikke særlig smart heller hvis han bruker vinkelsliper nær andre sin eiendom.

Anonymkode: d93c2...d9a

Skrevet

Det kan selvfølgelig være at han har gjort det når jeg og han som står på andre siden av han har vært borte for å unngå skader på andre sine biler, men det er fortsatt mange biler i garasjen. Det er tre smale garasjeplasser mellom hver betongsøyle i garasjen, og han som mekker har plass i midten. Han har sannsynligvis gitt seg for kvelden når jeg kom for det var ikke noen spor til han annet enn masse verktøy og rot. Han så ikke ferdig ut så han kommer vel til å mekke mer i morgen. 

• Liker 1
Skrevet

Da må han minimum flytte bilen hvis din bil står nærme. Jeg ville også ha snakket med styret.

Anonymkode: 417fc...d54

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må han minimum flytte bilen hvis din bil står nærme. Jeg ville også ha snakket med styret.

Anonymkode: 417fc...d54

Snakk nå heller med gutten.

Skrevet

Jeg skal jobbe i kveld, så får se når jeg kommer hjem om han fortsatt holder på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...