Gå til innhold

Mor ble banket til blods før jeg ble født.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etterhvert som jeg ble eldre fortalte min mor meg om ex mannen hennes som hun var gift med som 19 åring. Han var sjalu av seg og banket henne til blods flere ganger i 2 år før hun møtte min far og han reddet henne. Etter noen år sammen med min far så tilgav hun ex mannen og mine foreldre ble venner med han igjen og hans familie. Sommer 2019 var vi i 40 årsdag til noen langt uti familien, som også kjenner ex mannen til min mor, så han var der. Han så på meg med spesielle blikk, og jeg ble så redd. Vet ikke hvorfor, men har hatt mareritt om han siden, og jeg synes det er ekkelt å tenke på at han banket min mor en gang i tiden. De har ingen kontakt nå i dag og jeg har såklart heller ikke kontakt med han, men hvorfor klarer jeg ikke å glemme han? Jeg kjenner han ikke så jeg synes dette er rart. Jeg tenker ofte på det som skjedde med min mor og kjenner tårene presse på. Noen her som har vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: d37bd...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en spesiell situasjon så kanskje ikke så mange som kjenner seg direkte igjen, men kan likevel forstå at du føler ubehag og tenker mye på det. Det er store muligheter for at han er et eksemplar av arten «psykopat», og din sjette sans merket det på blikket hans og med den forhistorien han har. Kan det hjelpe å snakke med din mor? For å dele dine observasjoner og den vonde følelsen du fikk? 
Må jo si det var bra hun kom seg unna ham og møtte din far! 

Anonymkode: 88e9a...fec

Skrevet

Lær av dette - ikke gift deg som 19-åring selv.

Anonymkode: 86395...2b4

Skrevet

Min mor forlot ikke han som gjorde det, men jeg skjønner deg. Jeg har ikke hatt kontakt med faren min på 15 år, men tanken på å møte han er fryktelig ekkel. 

Anonymkode: 78d22...14e

Skrevet
På 5.10.2020 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Etterhvert som jeg ble eldre fortalte min mor meg om ex mannen hennes som hun var gift med som 19 åring. Han var sjalu av seg og banket henne til blods flere ganger i 2 år før hun møtte min far og han reddet henne. Etter noen år sammen med min far så tilgav hun ex mannen og mine foreldre ble venner med han igjen og hans familie. Sommer 2019 var vi i 40 årsdag til noen langt uti familien, som også kjenner ex mannen til min mor, så han var der. Han så på meg med spesielle blikk, og jeg ble så redd. Vet ikke hvorfor, men har hatt mareritt om han siden, og jeg synes det er ekkelt å tenke på at han banket min mor en gang i tiden. De har ingen kontakt nå i dag og jeg har såklart heller ikke kontakt med han, men hvorfor klarer jeg ikke å glemme han? Jeg kjenner han ikke så jeg synes dette er rart. Jeg tenker ofte på det som skjedde med min mor og kjenner tårene presse på. Noen her som har vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: d37bd...4c3

Det preger deg vel fordi du vet hva han var gjort og fordi du elsker din mamma. Man føler jo omsorg for foreldrene sine også. 

Anonymkode: 2ff2f...140

Skrevet

https://www.bioteknologiradet.no/2015/11/vonde-opplevelser-kan-arves/

Det er ikke bare utseende og sykdommer som kan gå i arv. Nye studier antyder at også smertefulle opplevelser kan overføres til neste generasjon.

Anonymkode: aa59a...9ca

Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mye å komme med, men de spesielle blikkene han ga, kan være fordi du kanskje lignet på og minnet ham om moren din på den tiden de var sammen og at han fikk "flashbacks" eller noe

Anonymkode: 77a44...0c1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...