AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Kan man bli fosterhjem, om en av partene for mange år siden har blitt tatt i å kjøre med promille på 0,52? Anonymkode: 6d2e9...50b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Av egen erfaring kan jeg si at det er ikke så nøye med hvem som får bli fosterhjem.....neppe noe problem. Anonymkode: c2324...814 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Forhåpentligvis ikke, men kjenner man systemet så er det sannsynligvis helt greit. Barnevernsbarn har jo blitt sendt til pedofile og. Anonymkode: acd39...86c 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Vi har vært fosterhjem i 7 år. Mannen har en voldsdom fra han var 18 år. Foreldet og vi var godkjent! Vi fortalte om det før de sjekket vandel. Anonymkode: 8adc9...c7f 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Dere vil måtte levere utvidet politiattest, så jeg tenker det bare er å informere om og kunne hilse til hvorfor dette er game historie. Jeg tipper det mye sannsynlig vil gå bra, men at de kanskje vil gjøre en ekstra grundig referansesjekk Anonymkode: 4b285...863
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere vil måtte levere utvidet politiattest, så jeg tenker det bare er å informere om og kunne hilse til hvorfor dette er game historie. Jeg tipper det mye sannsynlig vil gå bra, men at de kanskje vil gjøre en ekstra grundig referansesjekk Anonymkode: 4b285...863 Ærlig har vi tenkt å være om det,det er en selvfølge. Anonymkode: 6d2e9...50b 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært fosterhjem i 7 år. Mannen har en voldsdom fra han var 18 år. Foreldet og vi var godkjent! Vi fortalte om det før de sjekket vandel. Anonymkode: 8adc9...c7f 😳 Ja....der ligger lista. Anonymkode: c2324...814 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis ikke, men kjenner man systemet så er det sannsynligvis helt greit. Barnevernsbarn har jo blitt sendt til pedofile og. Anonymkode: acd39...86c Man kan ikke bli fosterhjem hvis man er dømt for slikt. Stråmann Anonymkode: 87e88...7e1 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis ikke, men kjenner man systemet så er det sannsynligvis helt greit. Barnevernsbarn har jo blitt sendt til pedofile og. Anonymkode: acd39...86c Hvorfor mener du forhåpentligvis ikke? Har ikke rørt alkohol siden og dette er veldig mange år siden Anonymkode: 6d2e9...50b 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av egen erfaring kan jeg si at det er ikke så nøye med hvem som får bli fosterhjem.....neppe noe problem. Anonymkode: c2324...814 Akkurat det er ikke erfaringen vår og derfor spør jeg . Anonymkode: 6d2e9...50b 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det er ikke erfaringen vår og derfor spør jeg . Anonymkode: 6d2e9...50b Nei men som du ser så bryr de seg neppe, du får godkjent selv med en volds dom! Anonymkode: c2324...814
missg Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei men som du ser så bryr de seg neppe, du får godkjent selv med en volds dom! Anonymkode: c2324...814 Tror det kan være lurt å nyansere litt. en voldsdom kan være to kompiser i en krangel i fylla på byen som 18-åring, hvor begge knuffa, og han ene traff ansikt også anmeldte han andre. Vipps så har man en voldsdom. eller det kan være noe mer alvorlig. jeg tror uansett ikke at KG er plassen å få et godt svar på hva som er mulig eller ikke. Vær åpen og ærlig, og såfremt dere kan tilby disse barna et potensielt godt og trygt hjem, bør det telle mest tenker jeg, uten at jeg har vært gjennom prosessen med fosterhjem (men inne på tanken) og ja, det er sikkert mange her inne med dårlig erfaring med fosterhjem av ulike årsaker. Man hører sjeldent om suksess-historiene og de menneskene som faktisk har genuint lyst til å gi omsorg og trygghet til barn, men heller der systemet svikter. (Liten digresjon) lykke til. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😳 Ja....der ligger lista. Anonymkode: c2324...814 Nå vet jo ikke vi hva den ab’en sin mann gjorde som endte i en voldsdom, brukeren rett over meg skriver så kan det være så mangt, og det er også mulig å være «ung og dum» og likevel være en skikket voksen og fosterforelder flere år senere! Anonymkode: de90a...de3 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 Vi er fosterforeldre, og jeg har strengt tatt en dom på meg. Det var ikke noe problem, jeg opplyste om det når vurderingen av oss startet. Bakgrunnen for dommen jeg har på rullebladet er at jeg tidlig i 20 årene drev en bedrift, og rotet det til med innbetaling av skatt og mva, og selskapet gikk konkurs. Så jeg endte opp med en bot (og dom) for brudd på skattebetalingsloven. Må nesten da legge til at jeg har gjort opp alt jeg skyldte, har hatt stabil og god økonomi i 20 år etterpå osv. Tenker jo selv at det hadde vært veldig rart hvis noe slikt skulle hindre at man f.eks blir fosterforeldre. Anonymkode: 8e372...345
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 De sjekker selvsagt rullebladet, men den typen enkeltstående dommer har ingen innvirkning på avgjørelsen. Da er det noe annet med voldsdommer og andre alvorlige ting. (Og nei, man får ikke bli fosterhjem med voldsdommer samme hva surmaga folk skriver lenger opp.) Anonymkode: aa528...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Når en er dømt for vold, skal en ikke bli fosterforeldre, synes jeg. Uansett om dommen er foreldet. Anonymkode: ebf01...b60 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når en er dømt for vold, skal en ikke bli fosterforeldre, synes jeg. Uansett om dommen er foreldet. Anonymkode: ebf01...b60 Helt enig! Anonymkode: c2324...814
Nerine_ Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 😳 Ja....der ligger lista. Anonymkode: c2324...814 Så du mener at den personen man er i en alder av 18 bør representerer deg i voksen alder? Du har ikke selv forandret deg og vokst siden den gang? 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Så du mener at den personen man er i en alder av 18 bør representerer deg i voksen alder? Du har ikke selv forandret deg og vokst siden den gang? Både ja og nei, jeg gjorde mye tull da jeg åså men vold er ikke bare et dumt påfunn, ikke alle er i stand til å gjøre dette. Og han har faktisk en dom på det. Jeg ville absolutt ikke bagatellisert volds dommer uansett om han var 18 eller 28. Anonymkode: c2324...814 4
Nerine_ Skrevet 6. oktober 2020 #20 Skrevet 6. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Både ja og nei, jeg gjorde mye tull da jeg åså men vold er ikke bare et dumt påfunn, ikke alle er i stand til å gjøre dette. Og han har faktisk en dom på det. Jeg ville absolutt ikke bagatellisert volds dommer uansett om han var 18 eller 28. Anonymkode: c2324...814 Du vet jo null om hva denne voldsdommen handler om. Det er et stort gap mellom en slåsskamp på by'n mellom to kamerater, og å banke opp ekskjæresten for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå