Gå til innhold

Underliggende årsak til manglende sexlyst hos kvinner ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Ulikt sexbehov er ein utfordring  mange par opplever etter en tid .   Når  sexlysten forsvinner heilt eller delvis  hos den ene part så sitter den eine part   ofte med igjenn med  ein rekke  ubesvarte spørsmål om   underliggende årsaker hos  partner ?.   Ein blir svar skyldig overfor partneren som forventer en begrunnelse, men har vanskeligheter med å sette ord på følelsene for å skåne partneren    

-   Er  partneren utro

-   Føler at  partneren ikkje lenger sexuelt  attraktiv.

-   Kan ein mistet heilt lysten på sex utan noen forklaring

-   Onaniering / selvtilfredstillelse har svekket sexlysten overfor partner.

-   Har mistet følelsene overfor partneren  

Spørsmålet er hvordan dere som par  takler  det  når den eine part mister intrs. for sex, og den andre fortsatt føler behov for regelmessig sex ?    Føler  at damas manglende intrs for sex har vert en brannfakkel til  forholdet i lang tid .  og føler meg  ofte mer som en omsorgsperson en ein kjæreste, og elsker.    Noen vil kanskje oppfordre meg å  avslutte forholdet ettersom livet er altfor kort til å gå glipp av god sex.      

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du flink til å kose "uforpliktende" i hverdagen, skape nærhet og intimitet uten sexpress? (Og kommunisere dette til henne?). Er du flink til å dele på "byrdene" i hverdagen, slik at hun ikke bærer på mye ansvar bare på hennes skuldre? Hvordan kommuniserer dere sånn ellers i hverdagen? For kvinner henger ofte sexlyst sammen med hvordan dere ellers har det sammen. 

• Liker 14
Skrevet

Kosthold har også mye å si for sexlyst. Man trenger kolesterol for å lage kjønnshormoner og andre hormoner, og et kosthold som inneholder for mye karbohydrater vil gi en hormonubalanse siden kroppen vil produsere for mye insulin.

Anonymkode: 90d6b...81a

• Liker 5
Skrevet

Går hun på hormonell prevensjon? Det er iallfall drepen på min sexlyst: da har man ikke eggløsning, er ikke fruktbar og ergo er «behovet» for sex heller ikke tilstede.

Jeg byttet ut p-piller og hormonspiral med den nyeste kobberspiralen, og fikk et helt nytt syn på sex og min egen sexlyst 👍🏻

Når det er sagt så er press fra partner også veldig ødeleggende hvis man sliter med sexlysten. Og for mange kvinner er sex et overskuddsprosjekt: vi har oppdaget at mannen gjerne vil ha sex for å få overskudd, mens jeg må ha overskudd først for å få lyst på sex.

Anonymkode: f5d35...ea6

• Liker 12
Skrevet

Jeg kan ikke si annet enn at jeg ikke hadde lyst på han.

Var (er) glad i fyren, og hadde det fint sånn, men samtidig virket ikke ting. 

Etter det ble slutt og jeg har truffet noen andre, er tingene helt annerledes

Anonymkode: c966d...3b0

• Liker 2
Skrevet

Det jeg tror mange ikke forstår er at for veldig mange kvinner så foregår det et forspill til sex hele tiden, ikke bare i femten minutter før penis skal inn. Det jeg mener med det er at sexlyst kommer av alt som foregår mellom dere hele tiden. Klemmer, fine ord, omtenksomme handlinger, overskudd, at ting i hus og heim er ivaretatt (av flere enn henne). Og ikke bare som et forsøk på å få sex, men at hun føler seg verdsatt og at hun har noen som deler byrdene hennes. Jeg har masse, masse sexlyst med min nåværende kjæreste, men det er fordi vi har det ekstremt fint sammen. Vi hjelper hverandre med ting som dukker opp, vi er et team i hverdagen som letter hverandres byrder og begge klarer å se hva som må gjøres. Jeg tar på ham når jeg passerer ham, og han overrasker meg med en liten klem når jeg står med ryggen til. Vi komplimenterer hverandre og takker hverandre og summa summarum er at jeg får lyst på ham fordi vi hjelper hverandre med å beholde energien og rekker ikke mislike hverandre fordi det er ingen gratispassasjerer i forholdet. Det nytter ikke å gå opp til en sliten dame som ikke føler seg anerkjent og prøve å gjøre henne kåt fordi hun er feil innstilt overfor deg i utgangspunktet. Kåt blir hun av å føle at du er der for henne hele tiden (og hun for deg). 

Anonymkode: 9bcf9...a53

• Liker 25
Skrevet

Hverdagen kommer i veien, kjedelig og rutinebasert forspill/sex, partner er blitt forutsigbar og det er ingenting spennende der lenger, man har hørt/sett partner gå på do, snyte seg, kaste opp, klemme kviser, klippe tånegler etc. Og ja, det dreper sexlysten. 

Anonymkode: e22aa...6b6

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tror mange ikke forstår er at for veldig mange kvinner så foregår det et forspill til sex hele tiden, ikke bare i femten minutter før penis skal inn. Det jeg mener med det er at sexlyst kommer av alt som foregår mellom dere hele tiden. Klemmer, fine ord, omtenksomme handlinger, overskudd, at ting i hus og heim er ivaretatt (av flere enn henne). Og ikke bare som et forsøk på å få sex, men at hun føler seg verdsatt og at hun har noen som deler byrdene hennes. Jeg har masse, masse sexlyst med min nåværende kjæreste, men det er fordi vi har det ekstremt fint sammen. Vi hjelper hverandre med ting som dukker opp, vi er et team i hverdagen som letter hverandres byrder og begge klarer å se hva som må gjøres. Jeg tar på ham når jeg passerer ham, og han overrasker meg med en liten klem når jeg står med ryggen til. Vi komplimenterer hverandre og takker hverandre og summa summarum er at jeg får lyst på ham fordi vi hjelper hverandre med å beholde energien og rekker ikke mislike hverandre fordi det er ingen gratispassasjerer i forholdet. Det nytter ikke å gå opp til en sliten dame som ikke føler seg anerkjent og prøve å gjøre henne kåt fordi hun er feil innstilt overfor deg i utgangspunktet. Kåt blir hun av å føle at du er der for henne hele tiden (og hun for deg). 

Dette er fasiten din. Hormonprevensjon er verdt å ha i bakhodet, men bortsett fra det er dette det eneste svaret du trenger. Skjønner du ikke dette, har du ikke sjans til å fikse problemet. Du kan kanskje få henne til mer eller mindre motvillig å ha sex med deg, men ikke til å ville ha sex med deg. Jeg håper du forstår forskjellen på de to.  

Anonymkode: 2bdb8...4f7

• Liker 14
Skrevet

Her har jeg ingen god forklaring. Mannen kunne hatt sex hver dag, jeg derimot kan gått ha sex en gang hver 14.dag og det holder liksom... rett og slett fordi når kvelden kommer og barna er lagt så er jeg sliten, og da må husarbeid gjøres, så spiser vi mat og ser på tv, noe jeg har så mye mer behov for enn å ha sex😅 så når vi skal legge oss så tenker jeg at klokken er allerede for mye fordi det var så godt å slappe av med tven, så da vil jeg helst legge meg til å sove uten å bruke tid på sex først😬 så her er det ingen annen spesiell grunn! Hvorfor jeg ikke har mer lyst er kort oppsummert fordi jeg er sliten. Skulle gjerne kjent mer på lysten så den hadde gått foran slitenheten. Mannen er også mye flinkere til å gi klemmer osv i løpet av dagen. Jeg vet jeg må bli flinkere.  Før vi fikk barn var sexlivet noe helt annet enn nå, alt endret seg da første barnet kom. 

Anonymkode: 6b012...4d6

• Liker 5
Skrevet

Det finnes sikkert like mange gode grunner, som det finnes kvinner.

Noe om sjelden blir nevnt, er de tingene det snakkes lite om. Om du går inn på helsesidene, så kan du lese om kvinner som har problemer med sex av forskjellige fysiske ting. Tørre slimhinner, sårhet, sopp, herpes, arrvev etter fødsel +++ tilstander som gjør av vi kvinner kan kvie oss for sex så ofte som vi egentlig ønsker.

Selv fikk jeg hemoroider når jeg gikk gravid. Egentlig ikke et stort problem lenger, MEN etter sex kan det bli vondt. Sårt og vondt. Da trenger rumpa mi hvile for å være klar igjen (tenker absolutt ikke på analsex nå). Dette er noe jeg ikke snakker med mannen min om, for det blir alt for usexy. Men jeg tror mange kvinner kan ha lignende skavanker, som gjør at underlivet til tider trenger å hente seg inn litt.

Anonymkode: 8eebc...cd5

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er fasiten din. Hormonprevensjon er verdt å ha i bakhodet, men bortsett fra det er dette det eneste svaret du trenger. Skjønner du ikke dette, har du ikke sjans til å fikse problemet. Du kan kanskje få henne til mer eller mindre motvillig å ha sex med deg, men ikke til å ville ha sex med deg. Jeg håper du forstår forskjellen på de to.  

Anonymkode: 2bdb8...4f7

Det er dette som er svaret. Hver gang disse tingene begynner å svikte i forhold mister jeg lysten på mannen. Jeg føler meg som moren hans. 

Anonymkode: 0c046...6e7

• Liker 9
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Edit: Tråden er også ryddet for kommentar til moderering. Tilbakemeldinger tas på PM eller på Ris og ros.

Endret av Elaine Marley
Skrevet

Når kvinner har dårlig sexlyst er det menns skyld.

Når menn har dårlig sexlyst er det deres egen skyld.

Anonymkode: 98c7b...6a1

• Liker 9
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eit godt innlegg som sikkert mange kvinner kjenner seg igjenn i.  

Det er ikkje alltid like greitt å beskrive seg sjølv, men vil påstå at eg oppfyller de fleste av de kravene du her nevner.   Nå er eg  ikkje så god på matlaging, men   flink til å steike egg, men så har eg vert gift med en dame som har matlaging som sin største lidenskap. 

Eg er  vel  ein såkalt hendymann, og praktisk anlagt , og  min jobbsjef ga engang utrykk for at eg var perfeksjonist til fingertuppene.     Er  sykeleg opptatt av orden-og renholdsrutiner både på i jobbsamanheng, og privat.    Her i huset er det like mya far som drar rundt m / støvsugeren, og vaskebøtta som mor.     Da barna var små tilbrakte eg mange kvelder på vaskeromet til bleievask, og holde orden / sortere klærne.    Oppvaskmaskin kom tidlieg i hus for å avslaste m/ oppvasken, og legge tilrette for å gjøre kvardagen enklere. 

Huset  hjem, og hage  ber preg av ein igjennomgånde  bra standard, og det er vel  takket vera min store  intrs. for og renhold orden, men dama har  ikkje grønne fingrer.      Hun sydde bunad til jenta til konfirmasjonen, og hennes hobby utenom matlaging er strikking.    

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

For meg:

- Hormonprevansjon

- Mann som har lagt på seg og generelt ikke forsøker å være fresh og fin for meg

- Sliten 

- Føler ikke jeg ble sett eller fikk kjærlighet utenom de 3 minuttene før han ville ha sex (news flash, kvinner blir ikke kåte av å ikke ha kontakt en hel dag og så bli krafset rett på musa)

- Fysiske problemer og smerter

- Skal noe senere på dagen/tidlig neste morgen og orker ikke ha sæd rennende ut da fordi jeg synes det er ubehagelig og det lukter (kunne jo blitt løst med kondom eller komme utenfor men ikke alltid ønskelig av menn det)

Anonymkode: f5241...461

• Liker 2
Skrevet

Det kan jo være ørten årsaker, alt fra fysisk sykdom, psykisk sykdom, medisiner, hormoner, slitenhet, manglende følelser, osv. 

Jeg har slitt veldig med lysten etter at vi fikk barn for 2,5 år siden. Det er fordi jeg rett og slett er forferdelig sliten, og i tillegg allerede føler jeg får litt klaus siden barnet vårt er veldig PÅ, og jeg blir "Påtvunget" masse fysisk kontakt allerede. 

Jeg klarer ikke jobbe opp lyst, og da er det vondt og ubehagelig å ha sex, selv med et tonn glidemiddel. Det er ikke bare mangel på fukt som er problemet når man har sex uten å være tent; en sliter også med at livmortappen ikke drar seg opp som når man blir kåt, noe som resulterer i at mannen stanger i den ved hvert støt, og det er skikkelig vondt.. 

Jeg prøver å jobbe opp lyst ved at vi avtaler når vi skal ha sex (kjemperomantisk..), og det hjelper faktisk litt når jeg får "forberedt meg psykisk". Jeg prøver også å kose meg i dusjen, da sex avler lyst på mer sex, og solokos i dusjen er lavterskel i så måte. 

Anonymkode: ef3b8...2a9

• Liker 2
Skrevet

Plott inn sykdom som en underliggende killer for libidoen, f.eks Hypotyreose (lavt stoffskifte)

Anonymkode: 722a8...a8d

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Når kvinner har dårlig sexlyst er det menns skyld.

Når menn har dårlig sexlyst er det deres egen skyld.

Anonymkode: 98c7b...6a1

Du kan lage en egen tråd om menns dårlige sexlyst.

Anonymkode: 72a26...f2a

• Liker 3
Skrevet

Kan jo være at sexen ikke er god/tilfredsstillende også. At det er enklere å få fire serieorgasmer på fire minutter i dusjen enn å prøve å få det til med mannen. 

Ellers er kvinners hode ofte fullt av tanker som f eks ‘jeg må komme meg tidlig på jobb så jeg får laget ferdig presentasjonen til møtet, sex nå? å, da rekker jeg ikke sette på vaskemaskina i kveld, må huske det i morgen. faen, glemte at minstemann skal rett i bursdag fra skolen, har vi noe han kan ta med som gave tro, kanskje det er noe i skapet på gjesterommet av det jeg skulle ha bytta etter jul i fjor? nå må jeg snart få ringt mamma, jeg vet hun venter på det. er det min tur til å ta initiativ til fellesjogg tro? eller er det Katrine? 

Anonymkode: 14c6f...a10

• Liker 7
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flertallet av menn skjønner åpenbart ikke dette. Drømmedama for de fleste menn er jo ei dame som er kokk på kjøkkenet, hore i senga og ellers hushjelp. De synes også det er best om hun tar ansvaret for barna. 

Anonymkode: 86331...9cd

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...