Gå til innhold

Er gulvstående ovner mer brannfarlige enn vegghengte ovner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vegghengt panelovn som står på døgnet rundt i vinterhalvåret. Den er skikkelig stygg, stor og jeg hater at den tar opp veggplass. Slitsomt å måtte ta den for å rengjøre bak da det samler seg grusomt mye støv bak den også. Savner en gulvstående som kan flyttes rundt på. Men er de like trygge når man sover eller er hjemmefra?

Anonymkode: 601c3...ff8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med sikkerheten på nyere gulvstående ovner. Jeg vil egentlig tro at de fleste har sikkerhetsbrytere som slår ut hvis de velter?

Men jeg stusser mest på dette med rengjøring. Etter min erfaring er gulvstående ovner mye mer i veien for rengjøring enn vegghengte panelovner. Gulvstående må flyttes rundt hver gang du støvsuger eller vasker gulvet, mens de vegghengte støvsuger du bak en gang i blant når det passer seg sånn, liksom. 

Sikker på at du ikke heller burde kjøpe en ny panelovn? Nye panelovner er veldig mye penere enn de gammeldagse. Sikrere og mer praktiske er de også. 

Anonymkode: fbee9...be3

Skrevet

I prinsippet er ikke en gulvstående panelovn farligere enn en panelovn som er festet til veggen. Men, alt som kan beveges kan også veltes og alt som kan beveges kan også slite mer på kontakt og ledning. Så det kommer an plassering og håndtering.

Oljefyllte frittstående ovner er noe annet og ikke i samme kategori som det over bare så det er nevnt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...