Gå til innhold

Hvordan klarer en mann å gjøre dette mot sitt eget barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent har aldri vært intr i å ha kontakt med sitt eget barn og blir utrolig sint hvis noen nevner barnet for han. 
Jeg forstår ikke hvordan noen menn og kvinner klarer å vite at de har et barn, men ikke bry seg om det? 

Dette er i tillegg en halvkjent fyr, men jeg tror ekstremt få vet at han har denne ungen. 

Anonymkode: 63efc...da0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent har aldri vært intr i å ha kontakt med sitt eget barn og blir utrolig sint hvis noen nevner barnet for han. 
Jeg forstår ikke hvordan noen menn og kvinner klarer å vite at de har et barn, men ikke bry seg om det? 

Dette er i tillegg en halvkjent fyr, men jeg tror ekstremt få vet at han har denne ungen. 

Sannsynligvis er han lurt til barn av en kynisk dame, eller ei som nektet å ta abort. Det er selvfølgelig ikke barnet sin feil, men moren, men det kan skape avsky mot barnet.

Anonymkode: 856c8...5de

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis er han lurt til barn av en kynisk dame, eller ei som nektet å ta abort. Det er selvfølgelig ikke barnet sin feil, men moren, men det kan skape avsky mot barnet.

Det er jo helt sykt at det kan skape avsky mot BARNET. Det er snakk om et barn! Jeg har absolutt null respekt til en mann som nekter sitt eget barn, fy faen. Verre kan det ikke bli. Stakkars barn. 

Anonymkode: dc3d8...bee

• Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sykt at det kan skape avsky mot BARNET. Det er snakk om et barn! Jeg har absolutt null respekt til en mann som nekter sitt eget barn, fy faen. Verre kan det ikke bli. Stakkars barn. 

Anonymkode: dc3d8...bee

Hvordan er respekten mot moren da, i en slik situasjon?

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er respekten mot moren da, i en slik situasjon?

En mor som tar ansvar for sitt eget barn når hun først har blitt uplanlagt gravid, har jeg stor respekt for. Den enkle utveien er å ta abort.

Menn som på død og liv ikke vil ha barn, må unnlate å ha sex. Sånn er det faktisk, all den tid biologien gjør at det er kvinnen som blir gravid. Idet du spruter inn i ei dame, så har du gitt henne samtykke til å bli mor til ditt barn. At det ikke gjør menn mer selektive med hvem de ligger med, er over min fatteevne. Kvinner kan alltids ta abort, menn kan ikke.

Anonymkode: 4275e...30a

• Liker 35
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke så mye om situasjonen rundt, jeg synes bare det er så trist. Blir nesten irritert hver gang jeg hører han på radioen nå. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som en fyr jeg vet om. Hvilken bokstav begynner navnet hans på?

Og ja, han er en drittsekk.

Anonymkode: a2f5c...c12

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skyld på moren du🤦🏼‍♀️

• Liker 13
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mor som tar ansvar for sitt eget barn når hun først har blitt uplanlagt gravid, har jeg stor respekt for. Den enkle utveien er å ta abort.

Menn som på død og liv ikke vil ha barn, må unnlate å ha sex. Sånn er det faktisk, all den tid biologien gjør at det er kvinnen som blir gravid. Idet du spruter inn i ei dame, så har du gitt henne samtykke til å bli mor til ditt barn. At det ikke gjør menn mer selektive med hvem de ligger med, er over min fatteevne. Kvinner kan alltids ta abort, menn kan ikke.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at jeg tråkket noen alenemødre på tærne.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner han godt. Er jo som når man er eggdonor/sæddonor eller adopterer bort noen, det er jo ikke "ditt" barn, utenom det biologiske. Det var sikkert uhell og dama tok null hensyn og beholdt - og han ble far uten å ønske det (selv om han burde brukt kondom da såklart).

Hadde ei random/en date plutselig blitt gravid ved uhell (med prevensjon) ville jo ikke jeg hatt noe med barnet å gjøre - uansvarlig å beholde i min mening om man ikke er i et langvarig stabilt forhold med god økonomi, sikkerhet etc. Så da får hu være en dårlig uansvarlig mor alene. "å ha lyst på barn" er ikke grunn nok til å få barn. Ville helst adoptert bort om mulig.

Nå er jeg sterilisert og gift (har en pels-baby da). Så dette gjelder jo ikke meg da, rent hypotetisk.

Anonymkode: 80f70...406

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan forstå det, selv om jeg har en far som var likedan. Hvorfor? Fordi det er så mange nyanser i livet som avgjør ens «skjebne» i de ulike relasjoner man har og får. Jeg kan forstå at han blir forbanna når noen nevner det for hva vet du og jeg om årsaken bak det valget han har gjort? Hvorfor skal man dømme andre uten å kjenne dens liv og årsaker? 
Tror man må ha respekt for at det å være far på en tilfeldig kvinnes betingelser ikke nødvendigvis er det optimale og at det noen ganger er like greit å ta avstand.

Anonymkode: a7bf7...40e

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alenemor, men godt gift. Men ser mer ut som om det er du som glemmer at det finnes nyanser av ting, alle damer er ikke drittkjerringer som lurer menn. Men igjen, måten du skriver på kan fort tolkes som at heller du er truffet på noe vis.

• Liker 6
Skrevet

Hvis han reagerer med sinne når barnet blir nevnt, så er dette er digert signal om at han ikke føler seg bra ved tanken på valget har han tatt. Kanskje var/er det riktig for ham, men sinne er et digert tegn på at det er vanskelig for ham.

Men nei, jeg fatter ikke at noen folk kan være sånn.

Anonymkode: c88ff...c32

• Liker 11
Skrevet (endret)

Man mo jo ha et forhold til en person for å ha følelser for det. Hvis man for eks aldri har møtt eller vært del av livet til barnet. Kanskje han ikke har ønske om å bli far. Og ikke ønsker at det skal være en del av hans liv og dermed blir sur når det snakkes om.

er motsatt med meg og min far. Han har aldri vært en del av livet mitt, og nå som jeg er i 20 årene vil han ha kontakt. Jeg er ikke interessert og har ingen følelser for han. Er ikke glad i han, er som om han ikke finnes og har heller ikke noe savn. Ingen behov for at han skal ta del i livet mitt. Jeg savner ikke noe jeg aldri har hatt i livet uansett. Kanskje det er det samme med denne fyren? Ikke alle er meant to be foreldre

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som en fyr jeg vet om. Hvilken bokstav begynner navnet hans på?

Og ja, han er en drittsekk.

Skrevet

Det er jo da åpenbart at det er mora som driver med samværssabotasje. Der finner ingen andre grunner til at en mann ikke ser sine barn.

Mvh de bitre eksene her inne 🙄

Anonymkode: d1790...5cc

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo da åpenbart at det er mora som driver med samværssabotasje. Der finner ingen andre grunner til at en mann ikke ser sine barn.

Mvh de bitre eksene her inne 🙄

Anonymkode: d1790...5cc

Ikke sant. 😝🤦‍♀️

Skrevet

Fordi alle mødre som ikke tar abort etter at en mann helt frivillig spruta ho full, er noen kyniske jævler😄

Anonymkode: 6c6ba...bf5

• Liker 6
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alle mødre som ikke tar abort etter at en mann helt frivillig spruta ho full, er noen kyniske jævler😄

Anonymkode: 6c6ba...bf5

Ihvertfall hvis man skal tro kgere. Jeg som godt gift kvinne blir stemplet som en drittkjerring bare fordi jeg velger å minne enkelte på at menn også kan være ra**høl.🙄🙄

• Liker 5
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tja, min bestevenn ble far fordi han daværende kjæreste "glemte p-pillen" 😏 (de var 20+ så det var ikke snakk om en tenåring som glemmer å ta p-pillen i ny og ne). Det forholdet gikk overende etterhvert og han er fortsatt bitter mot sin eks - han har ingenting imot ungen (som nå er nesten voksen mann) men han sier rett ut at han ville aldri valgt frivillig å ha et barn med den damen.

Anonymkode: 28136...097

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...