AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er sykepleierstudent, og veldig snart ferdigutdannet. Under studiet har jeg jobbet som pleieassistent på sykehus, og jeg har vakter oppsatt noen måneder fremover på denne arbeidsplassen, også etter jeg er blitt ferdig sykepleier. Det jeg lurer på er om hva som skjer med lønna mi? Får jeg automatisk lønn som sykepleier etter at jeg har fått autorisasjonen min? Disse vaktene er jeg jo satt opp på nå som jeg er pleieassistent.. Anonymkode: 7ec2e...eab
spinnwild Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Du får bare lønn som sykepleier om du er ansatt som sykepleier. 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 Men er det vanlig å få ny kontrakt når man er ferdigutdannet og har fått autorisasjonen? Som da disse vaktene går under? Anonymkode: 7ec2e...eab
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Lurer bare på om jeg har blitt litt lurt.. det er ikke så veldig interessant å jobbe for assistentlønn når jeg er blitt sykepleier😅 Anonymkode: 7ec2e...eab
spinnwild Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Kommer jo an på hva avtalen er. Jobber du der som pleieassistent med et løfte om sykepleierstilling ved endt utdanning, så er det jo mulighet for ny kontrakt på deg snart. Men det skjer ikke automatisk. Du må snakke med sjefen din om dette. 2
spinnwild Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Og du vil nok måtte jobbe ut de vaktene du allerede er satt opp på.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Min søster fikk lønn som sykepleier når ho fikk autoriserering. Det var stander praksis og gjald alle. Sjukepleier i kommunen. Rimelig sikker på det gjelder deg og. Anonymkode: 921a0...992
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 Ikke helt det samme da, men når jeg begynte på sykepleierutdanningen ble assistent tittelen min endret til sykepleierstudent, og jeg gikk opp i lønn. Det eneste jeg gjorde var å sende inn studentbekreftelse, skrev ikke noen ny avtale eller lignende. Anonymkode: ff854...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå