Gå til innhold

Flere her som har spesielle søstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster trykker meg ned, hun er blitt så frekk og tåler ingenting. Dette begynte vel for et halvt år siden, hun er bare så negativ og jeg blir helt deprimert av å snakke med henne på telefonen. Hun klager på at jeg ikke har tid til henne, noe jeg ikke forstår for da jeg spør henne så har hun aldri tid. Jeg henger meg ikke opp i det, men hun gjør det. Jeg er syk i psyken min fra før, og det å snakke med henne har blitt noe jeg gruer meg til for jeg vet at jeg blir dårlig etter å ha snakket med henne (Fordi hun er så nedlatene). Jeg har sagt dette til henne og hun skyver alt over på meg og vil ikke være ved noe, hun er så slitsom. Jeg liker best når vi ikke snakker sammen, synd å si det men jeg liker hun ikke lenger. Noen her i samme situasjon? Hva gjorde dere? Vi er 29 og 31.

Anonymkode: d2127...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har en storesøster som har endret seg i voksen alder. Hun bærer nag til mange ting. Både overfor meg og andre familiemedlemmer. Det er veldig leit at det ikke går å snakke gjennom tingene og bli ferdig med det. Så et søsterforhold som var varmt og nært er blitt kaldt. Jeg føler meg mildt sagt tråkket på. Jeg har sagt og gjort alt så riktig som mulig. Så kan bare håpe ting vil ordne seg snart. Men tviler. Slik hun viser seg å være nå har jeg sett mange ganger opp igjennom. 

Anonymkode: 77263...afc

Skrevet

Jeg har en søster men liten empati. Hun har aldri vært noen god søster, bare opptatt av at hun skal og fortjener så mye mer enn meg. Jeg klarer bare ikke å prate med henne på en Ok måte lengre. Så har kuttet henne ut. Har ikke noe savn, eller ønske om å se henne i det hele tatt. Men savner tantebarna mine da. Så det er en lei situasjon at jeg ikke får sett de. 

Anonymkode: bce67...62d

• Liker 3
Skrevet

Min søster eier ikke  selvinnsikt. Kunstig nedlatende grådig smiskete  manipulativ sjefete og tar regien i nær sagt alt som foregår Hun tar alt for mye plass og når vår mor aldri klarer å si gullungen sin imot ser jeg ikke for meg at jeg  noensinne tar henne inn i varmen igjen.

Anonymkode: 0997c...706

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster eier ikke  selvinnsikt. Kunstig nedlatende grådig smiskete  manipulativ sjefete og tar regien i nær sagt alt som foregår Hun tar alt for mye plass og når vår mor aldri klarer å si gullungen sin imot ser jeg ikke for meg at jeg  noensinne tar henne inn i varmen igjen.

Anonymkode: 0997c...706

Kjenner meg igjen. Provoserende og vondt. Derfor ingen kontakt.

Anonymkode: bce67...62d

Skrevet

Jeg har også en søster jeg ikke har god kontakt med. Hun er svært opptatt av seg selv, har ingen empati for andre, hun er kald og hun kan lett ødelegge forhold i og rundt familien om hun føler seg krenket eller oversett. Det tristeste er at foreldrene våre gjør alt de kan for å blidgjøre henne, selv om de sier rett ut at hun er spesiell og sær, og at hun tar mye feil. Forstå det den som kan. Jeg har valgt å ta avstand, jeg må beskytte meg selv.

Anonymkode: 032b3...13a

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg har en tvillingsøster som bebreider meg for at jeg ikke har ofret mitt liv for å hjelpe henne men i stedet giftet meg, fått barn og god jobb. Hun er uføretrygdet. Jeg orker ikke forholde meg til henne på tomannshånd fordi da venter det bare beskyldninger. Orker ikke å tenke på hvordan det blir når foreldrene mine ikke er mer.

Anonymkode: 5c518...01a

• Liker 2
Skrevet

Har en dominerende storesøster som er 4 år eldre. Fra jeg var 12 år har hun gjort narr av meg foran venninnene sine.

Hun kunne feks si høyt at jeg hadde fett hår når det var nyvasket, kalle meg brødfjøl fordi jeg ikke hadde pupper sånn som henne, si at jeg så ut som en gutt med mitt pistrete korte hår (hun hadde lyst langt bølgete hår) og slik har det fortsatt helt til jeg ble voksen, og dette har gitt meg dårlig selvbilde.

Jeg har vært slank, hun har vært litt tjukk så hun har tatt ut all sin vrede ang dette på meg.

Hun har tatt seg til rette og tenker kun på seg selv med alt. Hun gnåler om at ingen er så stygg som henne, ingen har det så kjipt som henne, ingen er så fin som henne, hennes meninger er de riktige, sånn som hun kler seg er det riktige...

Hun har null og niks selvinnsikt og jeg blir helt skremt noen ganger hvor blåst hun er. Hun lager drama for den minste ting, men hun er ikke klar over det. Det verste er at hun har hjernevasket våre foreldre til å tro at hun har det verst av alle. 

Anonymkode: e98d7...420

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...