AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Er 33+3 og merker at formen har blitt veldig mye dårligere de siste 2 ukene. Har gått fra å være noenlunde oppegående(utenom plager med rygg og bekken som har vart lenge) til å bli nesten helt ubrukelig. Er mye kvalm, vondt i magen, ryggen og føtter. Magesjau er det også mye av 🥴 Sover utrolig dårlig, så er oppe og rusler et par ganger ila natten i tillegg til alle de gangene jeg våkner. Går til jobb hver dag (som tar kun 15 min) men må stoppe flere ganger fordi det kommer sterke stikk i magen og skrittet. Disse kommer også jevnlig utover dagen 🙄 Jobber nå kun 50%, men må fremdeles bare legge meg i sengen når jeg kommer hjem og blir gjerne liggende til det er på tide å dra på jobb igjen. Føler meg jo helt utmattet av ingenting 🤷♀️ Har noen opplevd lignende i samme periode men også at formen tar seg opp igjen før fødsel? Går og føler meg sjuk konstant og orker ikke tanken på å måtte ha det sånn i 7 uker til 😔 Anonymkode: e7b25...17e
Alveenia Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er 2 dager på overtid, jeg har mye energi til overs har bare lyst å gå tilbake på jobben🙈 Men finnes dager der jeg gidder ingenting enn å bare se TV.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Har det også slik, uke 32+5..... kvalm, dårlig matlyst, svimmel, mye dårlig i magen, og generelt vondt og ubehag i hele kroppen. Forstår ikke hvordan jeg skal holde ut til termin.... så uvant for første graviditet gikk jeg på lange skogs- og fjellturer helt frem til termin, men nå sliter jeg med å gå til postkassen😩 Anonymkode: 5fc90...7b3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er i uke 38 og er i veldig god form, men formen har variert en del i siste trimester. Jeg har hatt lite plager i form av smerter, men har til tider vært ganske utmattet. Et par uker før jeg gikk ut i permisjon tok energien seg opp. Anonymkode: 7e2ca...bf0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, Alveenia skrev: Jeg er 2 dager på overtid, jeg har mye energi til overs har bare lyst å gå tilbake på jobben🙈 Men finnes dager der jeg gidder ingenting enn å bare se TV. Så bra 😊 Hadde du dårlig periode før det? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det også slik, uke 32+5..... kvalm, dårlig matlyst, svimmel, mye dårlig i magen, og generelt vondt og ubehag i hele kroppen. Forstår ikke hvordan jeg skal holde ut til termin.... så uvant for første graviditet gikk jeg på lange skogs- og fjellturer helt frem til termin, men nå sliter jeg med å gå til postkassen😩 Anonymkode: 5fc90...7b3 Uff, det er slitsomt 😩 Håper det virkelig bedrer seg for deg. Blir jo som å gå rundt med konstant influensa følelse. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i uke 38 og er i veldig god form, men formen har variert en del i siste trimester. Jeg har hatt lite plager i form av smerter, men har til tider vært ganske utmattet. Et par uker før jeg gikk ut i permisjon tok energien seg opp. Anonymkode: 7e2ca...bf0 Okei 😊 Da har jeg et håp om at det plutselig kan snu seg for min del også. TS Anonymkode: e7b25...17e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 I mine to tidligere svangerskap har formen vært veldig bra frem til jeg har født. Denne gangen her har det vært blytungt siden uke 32. Får ikke sove skikkelig, føler meg kjempe tung, ryggen verker, har veldig mye kynnere og nedpress, og i tillegg mye hodepine. Er 33+3 og vet ikke helt hvordan jeg skal overleve siste 7 ukene 😓 Anonymkode: 4bab4...ec3
Cer3s Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 37+3, har vært mye trøtt og sliten fra uke 30 ish fram til nå, men nå har nestinga virkelig kicka inn så nå har jeg rengjort nesten hele huset 🤪
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Skrevet 6. oktober 2020 33+5 og jeg er kjempesliten. Har en dag eller to i uken der jeg har energi til å rydde og vaske litt, og kanskje ikke trenger mer enn 10 minutter power nap. Men de fleste dager er jeg kvalm, utslitt, orker ingenting og kan sove hele dagen. Var ikke fullt så ille forrige svangerskap. Håper formen kommer seg i løpet av et par uker, og at nestinghormonet kicker inn veldig snart! Anonymkode: 3fb67...f48
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg omtrent på termin nå. Jeg har ingen smerter noen steder sånn sett, det som plager meg mest er at jeg er så andpusten, skal liksom ingenting til før jeg hiver etter pusten. I tillegg er jeg veldig varm, og det er travelt. Anonymkode: 2302b...693
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg var i utmerket form, bortsett fra litt vondt i bekkenet, helt frem til jeg plutselig var i full styrtfødsel sist. Var en time på spinning dagen før, etter flere timer på ikea 😛 Første trimester var derimot formen helt jævlig, både forrige svangerskap og nå. Anonymkode: 17730...1c7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Skrevet 6. oktober 2020 Oppdatering fra TS: Var tilfeldigvis på kontroll idag for å sjekke stigende blodtrykk, og jammen var det 146/96 med spor av proteiner i urin🙄 Ble sendt til føden for masse sjekk, men der så heldigvis alt greit ut nok til at de valgte å sende meg hjem. Så har tydeligvis svingende blodtrykk. Håper ikke dette utvikler seg til noe mer🥴 Men blir full sykemelding og 2-3 kontroller i uka. Kanskje dette forklarer hvorfor jeg har vært så dårlig i det siste 😔 Anonymkode: e7b25...17e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Skrevet 6. oktober 2020 40+1 her, hadde siste styrkeøkt på sats forrige uke, og har kuttet det ned til yoga og rolige gåturer nå. Har begynt å få murringer/maserier, men ellers er formen bra som det har vært hele svangerskapet. Blodtrykket kan nok ha en del å si ja. Anonymkode: 49b98...8c9
Alveenia Skrevet 6. oktober 2020 #13 Skrevet 6. oktober 2020 Ja, jeg hadde dårlig periode før det. Men var også 50% sykmeldt. Så jobbet 4 timer istedenfor 8 timer. Ville ikke være 100% sykmeldt pga da hadde jeg gått på veggen, selvom barnefar og svigermor mente jeg skulle ha 100%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå