AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Hei, har nettopp tatt ordinær ultralyd (uke 18+5). Fikk beskjed om marginalt navlesnorfeste. Jordmor sa at jeg ikke skulle bekymre meg, så da måtte jeg jo selvfølgelig google... Økt fare for fosterdød, misdannelser hos foster, store blødninger under fødsel hos mor og barn osv Og nå er jeg jo bekymret! Faktisk begynner jeg å stresse en del. Er det noen som har opplevd dette før? Hvordan gikk det? Fikk du noen oppfølging? Hvordan var fødsel? Anonymkode: 9765c...d62
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Det er ikke noe du kan gjøre noe med, så ikke stress. Du vil bli ekstra overvåket i fødsel, med enten skalp elektrode eller skalp laktat overvåkning av babyen. Anonymkode: 84730...0cf
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Ikke vær bekymret! Det er marginalt, og ikke velamentøst feste, ikke sant? Jeg er gravid med tvillinger, hvor tvilling 1 har marginalt feste. Følges av fostermedisiner på Rikshospitalet av andre årsaker med UL annenhver uke, og de er ikke bekymret i det hele tatt. Det er visst langt mer vanlig enn man tror, og de fleste steder har sluttet med ekstra oppfølgning til gravide med velamentøst feste, marginalt feste har aldri fått ekstra oppfølgning. Tvillingen vokser forresten som normalt:) Anonymkode: 37897...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er i uke 24 nå og fikk påvist velamentøst feste i uke 17. Overlegen på Rikshospitalet mente at eneste risiko var at baby kunne slite med å ta til seg næring, så jeg skal nå begynne med vekstkontroll annenhver uke. Noe som Ian innebære en for tidlig fødsel om baby ikke vokser. Foreløpig ser alt bra ut. Jeg har også vært på organrettet ultralyd hvor det ikke er påvist misdannelser. Så foreløpig tar jeg det med ro. Jeg googlet også og ble hysterisk, men alt det du lister opp hører til sjeldenhetene. Sannsynligheten er ganske liten vil jeg tro. Anonymkode: e8abb...e2b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i uke 24 nå og fikk påvist velamentøst feste i uke 17. Overlegen på Rikshospitalet mente at eneste risiko var at baby kunne slite med å ta til seg næring, så jeg skal nå begynne med vekstkontroll annenhver uke. Noe som Ian innebære en for tidlig fødsel om baby ikke vokser. Foreløpig ser alt bra ut. Jeg har også vært på organrettet ultralyd hvor det ikke er påvist misdannelser. Så foreløpig tar jeg det med ro. Jeg googlet også og ble hysterisk, men alt det du lister opp hører til sjeldenhetene. Sannsynligheten er ganske liten vil jeg tro. Anonymkode: e8abb...e2b Overlegen på Rikshospitalet? 😅 Du mener vel bare en av overlegene på fødeavdelingen. Det er ikke én overlege. Anonymkode: 7e992...ef1 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overlegen på Rikshospitalet? 😅 Du mener vel bare en av overlegene på fødeavdelingen. Det er ikke én overlege. Anonymkode: 7e992...ef1 Haha 😂 en av overlegene på fosterdiagnostikk avdeling på Rikshospitalet 😂 gikk litt fort i svingane kan man si. Men jeg regnet med de fleste forsto likevel 😉 Anonymkode: e8abb...e2b 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha 😂 en av overlegene på fosterdiagnostikk avdeling på Rikshospitalet 😂 gikk litt fort i svingane kan man si. Men jeg regnet med de fleste forsto likevel 😉 Anonymkode: e8abb...e2b Lett for 😅🙂 Anonymkode: 7e992...ef1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Det er marginalt feste ja. Håper det er veldig sjeldent med komplikasjoner. Men akkurat nå tenker jeg jo på alt som kan gå galt 😅 Hjelper jo på å lese at det går bra/har gått bra med andre. - ts Anonymkode: 9765c...d62
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er marginalt feste ja. Håper det er veldig sjeldent med komplikasjoner. Men akkurat nå tenker jeg jo på alt som kan gå galt 😅 Hjelper jo på å lese at det går bra/har gått bra med andre. - ts Anonymkode: 9765c...d62 Snakk med lege om bekymringene dine. Jeg forstår at du syns det er skummelt. I de fleste tilfeller går det bra. Det var en lik tråd om dette på Babyverden forum hvor det var flere som kom med erfaringer hvor det hadde gått bra. Kanskje du kan lese litt der også 😊 Anonymkode: e8abb...e2b
mammahjarte Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 Stol på fagfolk, ikkje google Skjønner at du leser masse på nett. Eg gjer det sjølv... Vist det er noko trøst kjenner eg fleire som har hatt det, det gjekk bra med begge.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #11 Skrevet 16. oktober 2020 Jeg fikk påvist dette på OUL da jeg gikk gravid med sønnen min for straks 2 år siden. Jeg gjorde det samme som deg, kontroll freak som jeg er 😅 Jeg snakket litt med jordmoren min om det og da roet jeg meg ned. Hadde en fin fødsel, ingen komplikasjoner og barnet hadde tatt til seg mer enn nok næring. Slapp av og kos deg med graviditeten 🥰 Anonymkode: dc096...549
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #12 Skrevet 16. oktober 2020 Har hatt det i mine svangerskap. Barna har vært litt små, usikkert om det er derfor eller på grunn av andre ting. Men friske og fine Anonymkode: d2274...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå