Gå til innhold

Har vi vokst fra hverande? Er vi for ulike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er unge begge to (22 og 26), men vi har vært sammen og bodd sammen i fire år. Mye har skjedd på den tiden. Han har blitt til en mann som aldri trener, spiser junkfood daglig og helst vil game og når han skal tilbringe kvalitetstid med meg så skal vi se film. Jeg driver derimot med konkurranseidrett på høyt nivå, er nøye med kostholdet og elsker å finne på ulike aktiviteter utenfor hjemmet med han, noe som skjer kanskje 4 ganger i året de to siste årene. Han pleide å være en aktiv mann som var opptatt av helsa, men det skjer ikke lengre. Han er også frustrert med den ene gangen i uka jeg lager ren fisk eller kjøtt fordi han misliker det. Han ser ikke at jeg er nødt til å spise miniporsjoner av frityrstekt mat, pizza osv når jeg er i oppkjøringsperioder til konkurranse og ofrer mye for metthetsfølelsen for det han ønsker å spise. Jeg er sliten og lei av at livsstilen vår kræsjer helt. Jeg elsker han av hele meg, han er det beste mennesket jeg vet om utenom dette. Er vi virkelig kombatible, kan vi få det til å funke? Jeg vil så gjerne!

Anonymkode: 5792f...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det første du må gjøre er å snakke med han om dette, om hva du føler og tenker. Om han ikke er enig eller villig til å gjøre noen endringer så er det vel kanskje lurt å revurdere.. Tror det kan bli et stort irritasjonsmoment etter hvert om ikke det blir noen endringer. Det er jo også mange som vokser fra hverandre når man blir sammen veldig unge. 

Anonymkode: f788f...9db

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenker det første du må gjøre er å snakke med han om dette, om hva du føler og tenker. Om han ikke er enig eller villig til å gjøre noen endringer så er det vel kanskje lurt å revurdere.. Tror det kan bli et stort irritasjonsmoment etter hvert om ikke det blir noen endringer. Det er jo også mange som vokser fra hverandre når man blir sammen veldig unge. 

Takk for svar. Jeg har brukt den snille metoden og oppmuntret han uten å legge press. Typ "åå det er så fint vær! Jeg skal ut en tur og gå når det er sånn, vil du bli med?" Eller: "det er sånn matfestival i byen. Tror det er mye god mat, har du lyst å bli med?" uten hell. Kanskje jeg bare må ta den praten.

Skrevet

Mhm, skjønner at du ut prøvd det først og det er jo bra. Men hvis det ikke går helt inn, så er det nok bedre å ta den vanskelige praten ja. Blir jo litt enten det eller evt gå fra hverandre. Viktigste er jo at dere begge skal ha det bra og trives i forholdet. Det er jo ikke store ting han trenger å endre på..

Skrevet

Hvis han har endret seg såpass mye til det negative i forholdet deres, så vil jeg jo tro at han faktisk virker relativt deprimert og misfornøyd med seg selv eller noe. 

Skrevet
3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvis han har endret seg såpass mye til det negative i forholdet deres, så vil jeg jo tro at han faktisk virker relativt deprimert og misfornøyd med seg selv eller noe. 

Jeg er delvis enig. Likevel er det ikke noe som har kommet før de siste årene. Da vi ble sammen trente vi begge langt over gjennomsnittet, eneste forskjellen mellom vår trening var at jeg trente med forbehold konkurranse og en spesifikk idrett og han for utseendet og selvfølelsen. Har fått høre i ettertid at han starta med treningen da eksen var utro. Det klinger ikke godt i mine ører og gir meg en følelse for at han var ganske nedbrutt (noe som gir mening). Likevel stoppet han opp med alt dette kort tid etter at vi ble sammen. Det siste året tror jeg han sliter  psykisk pga meg. Jeg har mistet en av mine nærmeste og sliter pga det.Jeg kan innimellom være fæl mot han (mer gretten, vil ikke ha sex, svært nedstemt og gråtkvalt osv). Jeg går selv til psykolog og prøver å komme meg ut av den tilværelsen jeg befinner meg i nå. Jeg har spurt han om hvordan han har det, om han ikke kansje hadde hatt godt av å snakke med noen profesjonelle osv, men det nekter han.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi er unge begge to (22 og 26), men vi har vært sammen og bodd sammen i fire år. Mye har skjedd på den tiden. Han har blitt til en mann som aldri trener, spiser junkfood daglig og helst vil game og når han skal tilbringe kvalitetstid med meg så skal vi se film. Jeg driver derimot med konkurranseidrett på høyt nivå, er nøye med kostholdet og elsker å finne på ulike aktiviteter utenfor hjemmet med han, noe som skjer kanskje 4 ganger i året de to siste årene. Han pleide å være en aktiv mann som var opptatt av helsa, men det skjer ikke lengre. Han er også frustrert med den ene gangen i uka jeg lager ren fisk eller kjøtt fordi han misliker det. Han ser ikke at jeg er nødt til å spise miniporsjoner av frityrstekt mat, pizza osv når jeg er i oppkjøringsperioder til konkurranse og ofrer mye for metthetsfølelsen for det han ønsker å spise. Jeg er sliten og lei av at livsstilen vår kræsjer helt. Jeg elsker han av hele meg, han er det beste mennesket jeg vet om utenom dette. Er vi virkelig kombatible, kan vi få det til å funke? Jeg vil så gjerne!

Sikker på jeg leste et helt identisk innlegg i august /september?? Hvis ikke så er jeg klarsynt 😅😅

Anonymkode: 761dc...ac0

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på jeg leste et helt identisk innlegg i august /september?? Hvis ikke så er jeg klarsynt 😅😅

Anonymkode: 761dc...ac0

Hahah, fins kanskje flere som har problemer som dette? Får meg til å ikke føle meg alene hvertfall hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...