Gå til innhold

Snakke om hasj forran barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg satt sammen med barna på 3 og 7 år og så på Barne-TV. Så sa han plutselig «om man hadde røykt hasj nå så hadde man ledd seg ihjel». Tenker bare på holdningen han har forran ungene, selv om de ikke forstår det. Eller holdningen generelt, jeg er svært imot det og synes ikke dette var passende eller morsomt. Hadde dere reagert selv? 

Anonymkode: 58c7d...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer og jeg satt sammen med barna på 3 og 7 år og så på Barne-TV. Så sa han plutselig «om man hadde røykt hasj nå så hadde man ledd seg ihjel». Tenker bare på holdningen han har forran ungene, selv om de ikke forstår det. Eller holdningen generelt, jeg er svært imot det og synes ikke dette var passende eller morsomt. Hadde dere reagert selv? 

Vi passer på at vi ikke bruker ord som hasj, sex,eller navn på alkoholholdig drikke. Vi bruker heller ingen banneord. Vi verken drikker eller røyker da 

Anonymkode: d878d...b63

• Liker 6
Skrevet

😅 tror antakelig at jeg hadde likt samboeren din bedre enn deg.

Så det er nok ikke konstruktivt for deg at jeg svarer på spørsmålet ditt!

Anonymkode: bc934...512

• Liker 19
Skrevet

Helst ikke si ting som de ikke kan repetere.. blir litt dumt om de går i bhg eller skolen og sier noe med mamma/pappa og hasj

• Liker 8
Skrevet

Han har venner der han er fra som røyker hasj, og broren gjør det også med jevne mellomrom selv om de har barn. De bor langt unna (i et annet land), men begynner å lure litt på hva han selv synes om det. Mulig han tenker at det er morsomt og kult. Han reiser dit innimellom, tanker som at han kanskje har gjort/vil gjøre det treffer meg. Men må vel bare velge å stole på han, han har jo ikke gjort noe direkte galt. Bare holdningen jeg reagerer på, spesielt siden vi har barn og burde være gode forbilder. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi passer på at vi ikke bruker ord som hasj, sex,eller navn på alkoholholdig drikke. Vi bruker heller ingen banneord. Vi verken drikker eller røyker da 

Du tuller? Dere kan ikke nevne ordet akevitt i julen? 😂

Anonymkode: b3827...fe0

• Liker 21
Skrevet

Bare vent, ikke lenge før det blir legalisert. 

Anonymkode: eda5e...081

• Liker 8
Skrevet

Uheldig ordvalg, men går ut i fra at det går bra. Litt uheldig bare om ungene sier på skolen at pappa ler seg ihjel av barne-TV om han røyker hasj. Men får da forklare da, selv om de helt sikkert vil tenke at det er et teit utsagn foran barna uansett.

Anonymkode: 61d7e...ab7

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er helt greit å røyke hasj? 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å håpe! Ihvertfall at det blir avkriminalisert

Anonymkode: 6d277...77c

• Liker 7
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller? Dere kan ikke nevne ordet akevitt i julen? 😂

Vi feirer ikke jul. Hvorfor skal vi snakke om alkohol foran barn? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo til å smake snart likevel. Muhammed  og Ali kan skaffe . Er det ikke fint med nye kulturer i Norge  ?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AlkoMann skrev:

Helledussan klart det ! Det kommer jo til å smake snart likevel. Muhammed  og Ali i klassen kan allerede skaffe . Er det ikke fint med nye kulturer i Norge  ?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi feirer ikke jul. Hvorfor skal vi snakke om alkohol foran barn? 

Hvorfor skal dere ikke? Det er jo direkte usunt å vokse opp i et slikt hjem. Hva gjør dere om et vennepar snakker om en vinsmaking de var på? 

• Liker 13
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der har jeg hørt siden den gang jeg var røyker selv.. Sånn for ca 20 år siden...

Det skjer ikke. 

Anonymkode: 07300...444

• Liker 3
Skrevet

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å håpe! Ihvertfall at det blir avkriminalisert

Anonymkode: 6d277...77c

Uten konsekvenser vil jo forbruket øke, hva tenker du da om at flere barn vil vokse opp med foreldre som er ute av stand til å ta seg av dem? De vil jo også da lære at det er greit å ruse seg. Nei, bedre å være avholds og stå frem som gode eksempler. Krysser fingrene for at legalisering uteblir. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal dere ikke? Det er jo direkte usunt å vokse opp i et slikt hjem. Hva gjør dere om et vennepar snakker om en vinsmaking de var på? 

Vi har lite slikt i vår omgangskrets, men da får det bare være. 

Det er ikke usunt å vokse opp i et avholdent hjem. 

Skrevet
1 time siden, AlkoMann skrev:

Det kommer jo til å smake snart likevel. Muhammed  og Ali kan skaffe . Er det ikke fint med nye kulturer i Norge  ?

Muhammed og Ali røyker mest sannsynlig ikke hasj fordi de vet at det ikke er lov. Er det ikke fint med kulturer som bedriver avholdenhet? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å huttetu

Anonymkode: 73553...a9d

• Liker 9
Skrevet
6 timer siden, Elefantenistua skrev:

Muhammed og Ali røyker mest sannsynlig ikke hasj fordi de vet at det ikke er lov. Er det ikke fint med kulturer som bedriver avholdenhet? 

DETTE var dagens dummeste. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...