Knirke Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Altså... Hvis noen kommer fra et rødt land, og deretter forsøker å reise videre innenlands før det har gått 10 dager. Hvem er det som stopper dem og anmelder dem? Er det flyselskapene? Hvordan kan de i så fall vite hvem som har vært i utlandet og når de kom hjem?
AndreasBR Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Du vet at man kan reise gjennom rødt land uten at det medfører karanteneplikt? Det er uansett ikke DIN jobb å følge opp dette 1
Knirke Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2020 1 hour ago, AndreasBR said: Du vet at man kan reise gjennom rødt land uten at det medfører karanteneplikt? Det er uansett ikke DIN jobb å følge opp dette Det var ikke det jeg spurte om i det hele tatt.
KvinneguidenBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, Knirke skrev: Altså... Hvis noen kommer fra et rødt land, og deretter forsøker å reise videre innenlands før det har gått 10 dager. Hvem er det som stopper dem og anmelder dem? Er det flyselskapene? Hvordan kan de i så fall vite hvem som har vært i utlandet og når de kom hjem? Ingen anmelder.
AndreasBR Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, Knirke skrev: Det var ikke det jeg spurte om i det hele tatt. Det er politiet sin oppgave det du spør om. De vet det fordi alle blir stopept på grensen. (Jeg ble ihvertfall det både da jeg kom hjem i Mai, samt da jeg hadde vært i Sverige her for noen uker siden) 1
Lønnesirup01 Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg tror ikke det skjer så ofte at noen blir anmeldt for å bryte karanteplikt kun fordi de kommer fra et rødt land. Sakene jeg har hørt om der noen faktisk har blitt anmeldt har vært når de har fått påvist korona, og er ute og holder på. Da er det vel venner eller bekjente.
Knirke Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR said: Det er politiet sin oppgave det du spør om. De vet det fordi alle blir stopept på grensen. (Jeg ble ihvertfall det både da jeg kom hjem i Mai, samt da jeg hadde vært i Sverige her for noen uker siden) De blir stoppet på grensen, ja. Men hvis de tar et innenriks fly to dager etterpå, hvem stopper dem da?
Gjest Optimo Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, Knirke skrev: De blir stoppet på grensen, ja. Men hvis de tar et innenriks fly to dager etterpå, hvem stopper dem da? Ingen. Hvis du vet om noen som bryter karanteneregler kan du tipse kommunelegen. Men til syvende og sist er opplegget med karantene basert på tillit.
AndreasBR Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, Knirke skrev: De blir stoppet på grensen, ja. Men hvis de tar et innenriks fly to dager etterpå, hvem stopper dem da? Hvorfor skal noen stoppe dem? Det er ikke ulovlig å reise innenlands, det er faktisk grunnlovsfestet rett til det. Igjen, politiet sin oppgave. Om du føler at du trenger litt skadefryd, kan du melde fra, men hvorfor skal du det?
mrdigitalw Skrevet 6. oktober 2020 #10 Skrevet 6. oktober 2020 6 timer siden, AndreasBR skrev: Hvorfor skal noen stoppe dem? Det er ikke ulovlig å reise innenlands, det er faktisk grunnlovsfestet rett til det. Igjen, politiet sin oppgave. Om du føler at du trenger litt skadefryd, kan du melde fra, men hvorfor skal du det? Er det rart at det blir mye smitte her med sånne tullinger som deg. Kommer man fra et rødt land så har man ikke lov til å reise innenriks med fly, tog, buss eller hva det måtte være før det er gått 10 dager. Og man gjør andre en stor tjeneste ved at man melder ifra om brudd på karantene. Men jeg har jo lagt merke til at du er medlem av bagatelliseringsbrigaden . Du mener at ingen skal gjøre noe hvis man merker at noen gjør noe dem absolutt ikke bør gjøre? Jeg kommer i hvert fall til å melde ifra hvis noen gjør det, når den eller de ikke klarer å ta det rette valget . 3
AndreasBR Skrevet 8. oktober 2020 #11 Skrevet 8. oktober 2020 (endret) På 6.10.2020 den 23.38, mrdigitalw skrev: Er det rart at det blir mye smitte her med sånne tullinger som deg. Kommer man fra et rødt land så har man ikke lov til å reise innenriks med fly, tog, buss eller hva det måtte være før det er gått 10 dager. Og man gjør andre en stor tjeneste ved at man melder ifra om brudd på karantene. Men jeg har jo lagt merke til at du er medlem av bagatelliseringsbrigaden . Du mener at ingen skal gjøre noe hvis man merker at noen gjør noe dem absolutt ikke bør gjøre? Jeg kommer i hvert fall til å melde ifra hvis noen gjør det, når den eller de ikke klarer å ta det rette valget . Det er ikke mye smitte i Norge. Angående gult/rødt, 20 per 100k er jo ingenting, 0,02 prosent... Når 19.9 døde per 100k forrige 14 dager er "Inge karantene" men 20(eller 20.1) døde per 100k er "Du skal i 10 dager karantene" så blir det hele bare patetisk. Helt tullerusk. Nei, angiverisamfunn skal vi ikke ha. Det er SS/Stasi/Nord-Korea tankegang.. NEI TAKK! De som ønsker det får flytte til Nord-Korea. "Du mener at ingen skal gjøre noe hvis man merker at noen gjør noe dem absolutt ikke bør gjøre" Stemmer, pass dine egne saker. Eller reis til Nord-Korea om du ønsker det slik det er der. Folk begynner å få opp øyene for hvor rundlurt vi har blitt angående hvor farlig C19 er... Endret 8. oktober 2020 av AndreasBR 3
AnonymBrukern Skrevet 8. oktober 2020 #12 Skrevet 8. oktober 2020 På 6.10.2020 den 23.38, mrdigitalw skrev: Er det rart at det blir mye smitte her med sånne tullinger som deg. Kommer man fra et rødt land så har man ikke lov til å reise innenriks med fly, tog, buss eller hva det måtte være før det er gått 10 dager. Og man gjør andre en stor tjeneste ved at man melder ifra om brudd på karantene. Men jeg har jo lagt merke til at du er medlem av bagatelliseringsbrigaden . Du mener at ingen skal gjøre noe hvis man merker at noen gjør noe dem absolutt ikke bør gjøre? Jeg kommer i hvert fall til å melde ifra hvis noen gjør det, når den eller de ikke klarer å ta det rette valget . Vil heller være en tulling som du sier, enn å tillate slike inngripende tiltak på mitt privatliv og min frihet. Tullinger er de som går fem på, gjør absolutt alt regjeringen sier og til slutt kommer til å måtte innse at det ikke var så farlig likevel. Tenk å ha jobbet så mye på den dugnaden helt uten grunn. Norge skal ikke være et land der man griper inn i folks frihet på den måten, det nekter jeg å være med på 1
mrdigitalw Skrevet 8. oktober 2020 #13 Skrevet 8. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBrukern skrev: Vil heller være en tulling som du sier, enn å tillate slike inngripende tiltak på mitt privatliv og min frihet. Tullinger er de som går fem på, gjør absolutt alt regjeringen sier og til slutt kommer til å måtte innse at det ikke var så farlig likevel. Tenk å ha jobbet så mye på den dugnaden helt uten grunn. Norge skal ikke være et land der man griper inn i folks frihet på den måten, det nekter jeg å være med på Er du dum? Den eneste grunnen til at det har gått så bra her i Norge er pga det som du kaller inngrepende tiltak på ditt privatliv og frihet?. Dugnaden har aldeles ikke vært uten grunn. Hvis vi hadde gjort som Sverige så ville flere personer blitt smittet og dødd . Hvis du ikke liker det så får du flytte til en øde øy og bestemme selv. Herregud for en drittunge du er. 2
Anbefalte innlegg