Gå til innhold

Sparetips til jorda-rundt-reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken tankegang-tips har dere i bakhodet dersom dere skal spare til en reise? Hilsen en som shopper i steden for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er et tankegangtips?

Anonymkode: d6938...966

Skrevet

Jeg har reist masse, og har blitt god på å spare. Min tankegang er sånn at jeg tenker gjerne på hvor mye jeg kan få på reise for de pengene. 

For eksempel; i stedet for å kjøpe seg en ny bukse til 500 kroner, så kan man faktisk få både overnatting og tre måltider for de pengene i mange Asiatiske land. 

Når man reiser, så har man jo lite ting med seg også, og får litt annet syn på dette. Sånn at man innser at man faktisk ikke trenger så mye ting. Husk at opplevelser og minner varer alltid lenger enn en fysisk ting.

Kutt ned på alt som er unødvendig, du trenger sannsynligvis ikke noen nye klær med det første, kanskje heller ikke så mange ting? Spis hjemme, ta med lunsj og kaffe, og ikke kast mat. Her går mange i fella.

Meld deg ut av treningsstudioer, og bruk youtube, gå turer i naturen osv. Ha kun et strømme-abonnement. Se på hvor du faktisk bruker penger, og kutt det ned til å bare bruker penger på det som faktisk er helt nødvendig.

Ha noen bilder av stedene du skal reise til, som du kan se på og bli inspirert til å spare.

Å bruke penger på reise er noe av det lureste du kan gjøre! Man får vennskap livet ut, og minner man har resten av livet. Lykke til! 😄 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bruker opp pengene dine på shopping i stedet for å spare dem, så har du kanskje ikke lyst nok til å reise. Det er mange som aldri får realisert drømmene sine, fordi de ikke orker å gjøre det det som skal til for å komme i mål.. 😏  Jeg vil i alle fall råde deg til å sette inn penger inn på sparekonto med en gang du får lønn, ikke tenke at du skal se hva du har igjen på slutten av måneden.... Gå gjennom hva du bruker penger på, og lag deg et budsjett. De aller fleste kan spare mer enn de tror 😊

Anonymkode: 34a4b...3e9

Skrevet

Hvor mye penger du trenger spørs jo hvilken standard du har tenkt å legge deg på, hvor du skal reise og hvor lenge du har tenkt å være borte. En garva backpacker kan reise jorda rundt for prisen av en 14 dagers All Inclusive charterferie. Noen klarer å tjene penger underveis på å gjøre småjobber.

Det viktigste å tenke på er egentlig ikke hva det koster å reise, men heller mangelen på inntekt, samt utgifter du har hjemme. Har du en fast jobb og kan ta permisjon uten lønn, eller er du nødt til å si opp jobben? Har du gjeld som skal betjenes, leilighet som skal leies ut, osv... 

Skrevet

Ikke kjøp noe du ikke trenger, sett opp budsjett for matinnkjøp, ha et realistisk beløp som autotrekk til sparekonto. 

Anonymkode: 04d10...a21

Skrevet

Om du shopper vekk pengene så er reisedrømmen kanskje egentlig ingen drøm, bare en drøm du tror du burde hatt for å gjøre deg selv interessant. En virkelig drøm er noe som driver deg, overskygger andre ting, nesten en trang som mat/drikke/do.

Anonymkode: 1632e...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...