AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Sjokket kom etter en tilfeldig graviditetstest nylig, har vært gjennom ivf behandling der innsett av egg ble avbrutt pga manglende befruktning. Har vært prøvere noen år, og vi hadde lagt planer om familie til siden. Jeg kan ikke forstå at dette er sant, jeg hadde nedslående lav amh verdi på bare 2, som er veldig lavt til min alder (28), gynekolog mente at jeg var på vei inn i tidlig overgangsalder. Legene har gang på gang gitt meg beskjed om at jeg måtte forbedre meg på mange ivf forsøk i framtiden, en privat klinikk i Norge avviste meg pga manglende antrale follikler. Det var ingen garanti for at de skulle klare å få meg gravid med så få egg og endometriose. Jeg var fullstendig knust, og så ingen annen utvei enn å få dette litt på avstand. Så jeg tok grep, byttet jobb, og prøvde hardt å fokusere på å få et bedre liv med nye aktiviteter. Jeg startet nye hobbyer, innredet hjemmet på nytt osv. Plutselig opplevde jeg symptomer som kvalme, tissetrang, samme symptomer du har når du stimuleres med hormon injeksjoner og progesteron støtte, da måtte jeg ta en test. Den lyste positiv uten tvil💝 tok flere tester, alle positiv, fikk bekreftet med blodprøve i tillegg. Håper de som sliter med lav AMH, endometriose eller adenomyose kan få litt håp av denne solskinn historien, det er håp for deg som har ALT der nede, endi, adeno, lav amh, cyster osv. Det finnes håp for deg selv om du ikke klarer å føle det etter mislykket ivf forsøk, eller etter langtids prøving uten positive resultater. Anonymkode: 3e6d0...a77 6
Rødbete Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 (endret) Gratulerer! 👏🏻👏🏻👏🏻 Krysser fingrene for at det blir en vellykket graviditet, og at den lille spiren holder seg fast for harde livet. Det fortjener du 😊😊😊😊 Endret 5. oktober 2020 av Rødbete 2
TiiBii Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjokket kom etter en tilfeldig graviditetstest nylig, har vært gjennom ivf behandling der innsett av egg ble avbrutt pga manglende befruktning. Har vært prøvere noen år, og vi hadde lagt planer om familie til siden. Jeg kan ikke forstå at dette er sant, jeg hadde nedslående lav amh verdi på bare 2, som er veldig lavt til min alder (28), gynekolog mente at jeg var på vei inn i tidlig overgangsalder. Legene har gang på gang gitt meg beskjed om at jeg måtte forbedre meg på mange ivf forsøk i framtiden, en privat klinikk i Norge avviste meg pga manglende antrale follikler. Det var ingen garanti for at de skulle klare å få meg gravid med så få egg og endometriose. Jeg var fullstendig knust, og så ingen annen utvei enn å få dette litt på avstand. Så jeg tok grep, byttet jobb, og prøvde hardt å fokusere på å få et bedre liv med nye aktiviteter. Jeg startet nye hobbyer, innredet hjemmet på nytt osv. Plutselig opplevde jeg symptomer som kvalme, tissetrang, samme symptomer du har når du stimuleres med hormon injeksjoner og progesteron støtte, da måtte jeg ta en test. Den lyste positiv uten tvil💝 tok flere tester, alle positiv, fikk bekreftet med blodprøve i tillegg. Håper de som sliter med lav AMH, endometriose eller adenomyose kan få litt håp av denne solskinn historien, det er håp for deg som har ALT der nede, endi, adeno, lav amh, cyster osv. Det finnes håp for deg selv om du ikke klarer å føle det etter mislykket ivf forsøk, eller etter langtids prøving uten positive resultater. Anonymkode: 3e6d0...a77 Gratulerer med deres positive test🥰😍 For en fantastisk følelse det må være å vite at cellene lar seg befrukte og feste seg nok til å gi positivt test på hjemmebane 🧡 Etter 3 års prøving og 7 innsett venter vi fortsatt på den gleden 🧡 Vi var så heldige å oppleve den én gang etter 6.innsett og for en motivasjon det er for å stå på videre ..! Håper det lille frøet klamrer seg fast 🤞🏼💞 God klem 1
Pillowtalk Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Elsker slike historier💕 Gir håp! Ønsker deg masse lykke til videre med graviditeten😍 Selv er jeg 21 uker på vei etter infertilitet og IVF (ble gravid med hjelp)☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Gratulerer! ❤️ Vi fikk første barn med IVF etter flere års prøving og IVF-forsøk, og nr. to som en veldig fin overraskelse uten hjelp. Anonymkode: 57cd3...e00
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Gratulerer! Her kom nr 1 og 2 etter IVF, og nr. 3 er en hjemmelaget overraskelse som gjorde familien komplett 💝 Anonymkode: 7cb1f...3f1
Elaine Marley Skrevet 6. oktober 2020 #7 Skrevet 6. oktober 2020 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 Ååh så gøy 😍 gratulerer så masse ❤️ jeg og samboer skal begynne prøvingen etter jul. Jeg har også endometriose og jeg merker frykten allerede setter seg i hode. Men dette hjelper virkelig 😍😍 Anonymkode: 35914...db7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 På 5.10.2020 den 18.00, TiiBii skrev: Gratulerer med deres positive test🥰😍 For en fantastisk følelse det må være å vite at cellene lar seg befrukte og feste seg nok til å gi positivt test på hjemmebane 🧡 Etter 3 års prøving og 7 innsett venter vi fortsatt på den gleden 🧡 Vi var så heldige å oppleve den én gang etter 6.innsett og for en motivasjon det er for å stå på videre ..! Håper det lille frøet klamrer seg fast 🤞🏼💞 God klem Ja jeg er fullstendig sjokket ennå, hadde tette eggledere pga endometriose, så alle gynekologer har sagt at jeg aldri kunne bli gravid på naturlig måte. Har vært på ultralyd, og den ligger plassert inni livmor, og hjerte banker. Blir fulgt nøye opp Fordi eggstokken min er ennå veldig stor etter siste ivf forsøk, den måler 5x6cm. Den krymper litt å litt for hver Ultralyd. Men å gå gjennom ivf er veldig heftig. Du er sterk som står i det så mange ganger, Ønsker deg lykke til❤️ Anonymkode: 3e6d0...a77
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Skrevet 5. desember 2020 Ts her... Går fortsatt bra, det var en person som skrev at jeg ikke burde juble over positiv graviditetstest, fordi det fort kunne bli SA, veldig spydig kommentar. Som heldigvis ble slettet fordi det var sjikane. Vel, jeg er 15 uker på vei og ultralyd viser en frisk liten skapning❤️ kan ikke forstå hvordan noen (troll) her inne ikke kan unne en langtidsprøver denne gleden. Jeg unner alle langtidsprøvere å oppleve positiv test. Det er det beste som kan skje etter mange års prøving. Hadde noen spurt meg om jeg kunne se for meg året 2020 med kul på magen, så hadde jeg ledd av de😅 Kunne aldri forestilt meg at JEG kunne bli gravid. ivf klinikken at dette kom til å ta mange, mange ivf forsøk. Men så klarte vi det selv uten hjelp mens vi var lengst nede i grusen. Begynte å utforske eggdonasjon og andre alternativer. Naturligvis gjør mange dette. Jeg er fortsatt for adopsjon, og har ikke lagt fra meg tanken selv om jeg bærer på eget barn nå. Aldri gi opp håpet, til de som går gjennom assistert befruktning, og tror sjansene er over. Det finnes alltid håp og jeg håper dere får oppleve det❤️ Anonymkode: 3e6d0...a77 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå