AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Synes det er ganske uhøflig å bare dra fram puppen i stuen hos folk, som den største selvfølge. Har kun opplevd én gang å bli spurt om det var ok at hun ammet. Svarer selvfølgelig ja, men har da mulighet til å trekke meg litt vekk før amming begynner. Blir kvalm av amming, selv om jeg vet det er naturlig, så kan jeg ikke noe for hva jeg føler. Kan ikke folk la være å trykke amming opp i ansiktet på oss som ikke ønsker å se det? Er selvfølgelig for at man skal amme (hvis man har lyst), men det går an å ta hensyn. Anonymkode: 14efd...cdf 8
Populært innlegg atropos Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 5. oktober 2020 Alternativet er at besøket er hos deg kortere, eller ungen skriker, så da kan du jo velge🙄 å gi ungen sin mat er naturlig! 92
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, atropos skrev: Alternativet er at besøket er hos deg kortere, eller ungen skriker, så da kan du jo velge🙄 å gi ungen sin mat er naturlig! Ser du ikke hva jeg skriver? Svarer selvfølgelig ja. Er det så vanskelig å spørre først? Anonymkode: 14efd...cdf 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Kan du ikke la være og ta i mot besøk som du vet ammer? Anonymkode: 42e68...98b 48
Populært innlegg AnonymBrukern Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 5. oktober 2020 (endret) spørre om lov for å mate mitt sultne barn?? Det gjør jeg faktisk ikke! Hvis du ikke vil at folk skal amme hos deg så dropper du å invitere mødre med babyer Endret 5. oktober 2020 av AnonymBrukern 169
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke la være og ta i mot besøk som du vet ammer? Anonymkode: 42e68...98b Det er ikke så lett. Vi omgås veldig mange som ammer, har selv en sønn på 7 måneder. 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: spørre om lov for å mate mitt sultne barn?? Det gjør jeg faktisk ikke! Hvis du ikke vil at folk skal amme hos deg så dropper du å invitere mødre med babyer Ja, du burde spørre om det passer. Anonymkode: 14efd...cdf 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 Enig med deg TS, men nå hadde jeg heller ikke invitert noen med baby(liker ikke barn, spesielt ikke babyer) hjem til meg, ei heller dratt på besøk. Så enkelt er det å unngå amming. Anonymkode: 253f2...28b 6
Populært innlegg AnonymBrukern Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke så lett. Vi omgås veldig mange som ammer, har selv en sønn på 7 måneder. Ja, du burde spørre om det passer. Anonymkode: 14efd...cdf Nei. Jeg mater barnet mitt når den er sulten ikke når det passer deg 87
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Nei. Jeg mater barnet mitt når den er sulten ikke når det passer deg Spiser du selv hos andre uten å spørre først? Synes det er fryktelig merkelig. Jeg spør alltid om det er greit at jeg lager til en flaske når jeg er på besøk. Det er normal høflighet, tenker jeg. Anonymkode: 14efd...cdf 5
Populært innlegg Helgeline Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 5. oktober 2020 Nei. Det er ikke uhøflig å amme hos andre. Det er mer uhøflig å la ungen skrike fordi hen er sulten, både overfor omgivelsene og barnet. Hvis du har slike problemer bør du ikke invitere ammende mødre. Du må være meget spesiell. 86
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg har ammet selv og har venninner som har ammet og aldri har noen dradd frem puppen at den vises til andre. Skjønner ikke problemet. Anonymkode: 9a53b...47f 18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, Helgeline skrev: Nei. Det er ikke uhøflig å amme hos andre. Det er mer uhøflig å la ungen skrike fordi hen er sulten, både overfor omgivelsene og barnet. Hvis du har slike problemer bør du ikke invitere ammende mødre. Du må være meget spesiell. Problemer med å lese? Det som er uhøflig er å ikke spørre! Anonymkode: 14efd...cdf 1
Populært innlegg AnonymBrukern Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiser du selv hos andre uten å spørre først? Synes det er fryktelig merkelig. Jeg spør alltid om det er greit at jeg lager til en flaske når jeg er på besøk. Det er normal høflighet, tenker jeg. Anonymkode: 14efd...cdf Altså mangler du noe i toppen eller? En baby trenger ikke å «vente på voksne» før den spiser. En baby trenger ikke å være høflig. En baby får mat når den er sulten. Jeg gir mitt barn når den er sulten! 90
Helgeline Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiser du selv hos andre uten å spørre først? Synes det er fryktelig merkelig. Jeg spør alltid om det er greit at jeg lager til en flaske når jeg er på besøk. Det er normal høflighet, tenker jeg. Anonymkode: 14efd...cdf Det er noe annet. Da spør du om lov til å bruke kjøkkenet. 35
boblevann Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 For dem som ammer blir amming veldig fort en så naturlig og STOR del av hverdagen at man glemmer litt at pupp kanskje ikke er hverdags for andre. Kan selvsagt ikke snakke for alle, men jeg måtte virkelig tenke meg om både en og tre ganger for å i det hele tatt komme på at noen kanskje reagerer på det 😅 Jeg ammet annen hver time døgnet rundt i 6 mnd, og enda mye etter det. Det var så mange både familiemedlemmer, venner og helsepersonell som hadde sett puppene mine at jeg tenkte ikke mer over at jeg blottet den enn hva jeg hadde gjort med å blotte leggen. Legg til søvnmangel og hormontåke så forklarer det hvorfor ammende mødre ikke alltid er helt tilregnelige når det gjelder sosiale koder og normer. Folk er ulike og tenker ulikt. Jeg fikk bakoversveis første gang en venninne spurte om det var greit at hun ammet hjemme i stua mi. Herregud tenkte jeg, skal man spørre om slikt?? Da var min 4 mnd og jeg hadde ammet der det passet i like mange mnd uten å tenke over det 😅😅 35
Elefantenistua Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Spiser du selv hos andre uten å spørre først? Synes det er fryktelig merkelig. Jeg spør alltid om det er greit at jeg lager til en flaske når jeg er på besøk. Det er normal høflighet, tenker jeg. Anonymkode: 14efd...cdf Hva om du får et nei? Tenker babyer er oftere sultne enn voksne, og det går faktisk ikke an å si til en tre mnd gammel baby at "nei, nå må du vente fordi det passer ikke at du spiser/drikker her, selvom vi voksne gjør det". 26
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: Altså mangler du noe i toppen eller? En baby trenger ikke å «vente på voksne» før den spiser. En baby trenger ikke å være høflig. En baby får mat når den er sulten. Jeg gir mitt barn når den er sulten! Hvorfor blir du så hissig? Er det virkelig så vanskelig for deg å si "er det greit at jeg ammer" før du setter i gang? Anonymkode: 14efd...cdf 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, Elefantenistua skrev: Hva om du får et nei? Tenker babyer er oftere sultne enn voksne, og det går faktisk ikke an å si til en tre mnd gammel baby at "nei, nå må du vente fordi det passer ikke at du spiser/drikker her, selvom vi voksne gjør det". Da hadde jeg trukket meg inn på et annet rom. Anonymkode: 14efd...cdf 2
Populært innlegg AnonymBrukern Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du så hissig? Er det virkelig så vanskelig for deg å si "er det greit at jeg ammer" før du setter i gang? Anonymkode: 14efd...cdf Poenget er at det er helt irrelevant for meg om du synes det er greit eller ikke. Jeg gir mat når babyen er sulten. Skjerp deg 54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 Enig med TS. Da jeg ammet selv spurte jeg om de hadde en plass jeg kunne trekke meg litt tilbake for å amme. Synes selv det er ubehagelig med folk som bare velter ut puppen og ammer, men hver sin smak. Jeg var ikke komfortabel med å gjøre det, og forventer heller ikke at alle var komfortabel med det. Det er lov å ta hensyn til andre selv om man har baby. Anonymkode: 7d1eb...e66 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå