Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som mange skuespillere har gått der. Er det en slags hipsterskole? At Handelsgymnasium er sosseskolen og Hartvig Nissen er for de som er kreative Oslovestungdommer?

Anonymkode: 03acd...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en skole som har musikk dans og drama som linje... selvfølgelig går mange skuespillere der da..🙄

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk på Nissen for 18 år siden. Da var det en god blanding av alt mulig, og jeg trivdes godt med det.

Anonymkode: 5ab43...84d

Skrevet

Kommer an på hva du legger i det. Sentrumsskolene i Oslo har alltid vært de mest populære, men nå er det etter hvert blitt flere sentrumsskoler ettersom Oslo er bygget ut. 

Da jeg var yngre var det alltid Katta, Handels og Fagerborg som var eliteskolene, Nissen kom ganske tett etter. Handels hadde økonomi- og finansfokus med mye almuni fra næringslivet, Katta hadde mange språkfag og en litt mer radikal studentmasse, Fagerborg hadde dans og drama. 

Etterhvert seilte Elvebakken opp som en veldig populær skole, spesielt fordi de fikk mye utstyr og digitale hjelpemidler før andre. 

Nissen har nok svevd litt på hele Skam-serien. En venn av meg var der i forbindelse med sin datter og sa de var dønn arrogante. Alle ville nemlig gå der, pga. NRK-serien. Det fremstår for meg som om de ble litt høye på seg selv. Rent akademisk har den ikke skilt seg ut (slik OHG har, som har bedre betalte lærere).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...