Gå til innhold

Nå blir det priskrig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Coop varslet i dag tidlig at de kutter prisene på en rekke varer med opptil 40%. Dette er utløst av et jubileum hos Coop. Mest sannsynlig vil Kiwi og Rema1000 følge etter, som tidigere, og vi får en priskrig med billige matvarer. 

Les mer her: https://www.nettavisen.no/okonomi/full-priskrig-om-de-billigste-varene/3424026930.html

Har du funnet noen billige matvarer? Legg inn pris og butikk her, så vi kan få med oss tilbudene 😊

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud. Da blir det varer vi ikke får tak i etter at gribbene har forsynt seg.

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke si jeg ble imponert. Overveiende ting jeg aldri kjøper, en del ting jeg er interessert i, men ikke til den prisen, enkelte ting jeg allerede har mer enn nok av, og noen få ting som jeg nettopp har kjøpt, damn it, kunne spart en krone, jaja.

Ser helt sinnsvakt ut sammenlignet med feks 10-kronersmarkedet Spar har denne uka.

Anonymkode: 2d199...e1c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Anonymtulle skrev:

Coop varslet i dag tidlig at de kutter prisene på en rekke varer med opptil 40%. Dette er utløst av et jubileum hos Coop. Mest sannsynlig vil Kiwi og Rema1000 følge etter, som tidigere, og vi får en priskrig med billige matvarer. 

Les mer her: https://www.nettavisen.no/okonomi/full-priskrig-om-de-billigste-varene/3424026930.html

Har du funnet noen billige matvarer? Legg inn pris og butikk her, så vi kan få med oss tilbudene 😊

Blir mye rene vinduer ører og barberte legger da. Var jo uansett bare tullevarer

Anonymkode: 94458...b01

• Liker 2
Skrevet

Er litt komisk at det man faktisk trenger, får man lavest priskutt på, slik som mat og bind. Bind får du hele 0,5 kr avslag, og 1,5 kr på en annen type bind. Men skal du ha en 4pck kubelys så får du hele 6,1 kr avslag. Jaja,  koselig skal det være i høstmørket si. 🙄 De gir oss kvinnfolk en liten gave da, hele 8 kr å spare på oppvasktabletter, så slipper du å vaske for hånd, men gulvet må fortsatt vaskes så der får du hele 9,9 kr avslag. Så klem igjen dåsa og vask gulv folkens. 🙃

Dette priskuttet er et hån. Det finnes faktisk en mellomting mellom godteri og tørrmopp. Jeg er enig i at den påske priskrigen første gangen var en fiasko, hvor godteri var hoved attraksjonen. Mat er viktigst og det er der jeg synes fokuset skal være. Ikke godteri og vasketinger. Synes kiwi sine kutt nå etter corona har vært best, mer mat med faktisk gode avslag. 

Eneste jeg kjøper i extra sitt kutt er hvitløksbaguetter i ny og ne. 
Jeg kjøper ofte billigmerker, men sjeldent extra sitt, det er coop sitt jeg kjøper hos coop. 

Anonymkode: 69c48...bd6

Skrevet

Det er jo et fint triks for å lokke kundene til butikken og få den til å handle alle andre nødvendige varer mens de først er der. 🤪

Anonymkode: 01a5a...548

• Liker 1
Skrevet

I dag stod det en full vogn med gratis «mat». Vi fikk mais, sjokoladeplate, og sauser gratis. Må si det var et flott tilbud 🙏😊 kunne ikke blitt billigere. 

Anonymkode: e55ef...4fb

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er ALDRI frukt og grønt med i slike priskriger? Mest bare non-food og usunne råvarer. 

Jeg vil ha priskrig på frukt, grønt og bær!

Anonymkode: 9f624...406

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ALDRI frukt og grønt med i slike priskriger? Mest bare non-food og usunne råvarer. 

Jeg vil ha priskrig på frukt, grønt og bær!

Det hadde vært noe! :jepp:

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Rumle skrev:

Det hadde vært noe! :jepp:

Ja! Gi meg en pose epler for en 10'er og en klase banan til en 5'er. Gi meg ingefær, paprika, agurk og tomat for en 30'er! 

Ikke på saus, sjokolade, konfekt, barberblad, brus, ost, såpe og vaskemidler som folk uansett kun kan konsumere i små bidrag. Men det er vel det som er taktikken? Varer som egentlig uansett ikke selger? 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Gi meg en pose epler for en 10'er og en klase banan til en 5'er. Gi meg ingefær, paprika, agurk og tomat for en 30'er! 

Ikke på saus, sjokolade, konfekt, barberblad, brus, ost, såpe og vaskemidler som folk uansett kun kan konsumere i små bidrag. Men det er vel det som er taktikken? Varer som egentlig uansett ikke selger? 

Som produsent av norsk frukt håper jeg for all del ikke at prisene på disse produktene dumpes. 

Anonymkode: 95863...490

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som produsent av norsk frukt håper jeg for all del ikke at prisene på disse produktene dumpes. 

Som konsument av norsk frukt håper jeg for all del at prisene på disse produktene dumpes med tilsvarende 10-30% i en midlertidig priskrig innimellom. 

Beklager.

• Liker 2
Skrevet

Ja nå gleder jeg meg til at nyttige varer som pepperkaker, surkål, bakepapir og marsipanruller koster 5 kr stykk.  

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Apocalypte skrev:

Ja nå gleder jeg meg til at nyttige varer som pepperkaker, surkål, bakepapir og marsipanruller koster 5 kr stykk.  

Hurra! 🥳

Skrevet
20 minutter siden, Apocalypte said:

Bakepapir kan jo være nyttig... :ler:

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke dette var så mye å skryte over. 😕 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som konsument av norsk frukt håper jeg for all del at prisene på disse produktene dumpes med tilsvarende 10-30% i en midlertidig priskrig innimellom. 

Beklager.

Får heller dumpe prisene på importerte varer. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får heller dumpe prisene på importerte varer. 

Det kan dem med glede gjøre. Men kan man som forbrukere velge mellom en pose epler fra Spania til 10,- eller en pose epler fra Telemark til 55,-, så velger vel de fleste førstnevnte :)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det kan dem med glede gjøre. Men kan man som forbrukere velge mellom en pose epler fra Spania til 10,- eller en pose epler fra Telemark til 55,-, så velger vel de fleste førstnevnte :)

Det er en fattig trøst, men jeg vet hvilke jeg velger - de fra Norge hhv. regionen. Bedre smak, bedre konsistens, og ikke minst bedre miljøprofil.
Butikkene burde heller satt opp prisen på importert frukt og grønt som man er selvberget med i Norge, og samtidig senket prisen på varer produsert i Norge. Altså høyere pris på importert gods, og lavere på det som produseres her til lands, men samtidig ikke så lavt at bøndene ikke kan leve av salget. 

Nordmenn bruker rundt elleve prosent av inntekten sin på mat og drikke, i snitt fire prosent under gjennomsnittet for EU. Samtidig kaster hver nordmann i snitt 46,2 kilo fullt spiselig mat hvert år. De fleste av oss har faktisk råd til å legge igjen mer penger til gode, norske matvarer. Vi må bare slutte å kjøpe for mye og samtlig lære hvordan vi kan utnytte maten bedre. 

Anonymkode: 71962...27f

• Liker 2
Skrevet

Kiwi er konge på pris krig. Dette nå være det dårligste pris krigen jeg har sett. Sette ned prisen på xtra varer 🤣 når Kiwi setter standarden på pris krig er det varer som norvegia og grandis.

Anonymkode: 5fc16...013

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...