AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg kjenner flere alenemødre og det de desidert klager mest over er den dårlige økonomien og ha dårlig råd. Men de samme kvinnene har valgt å få barn før utdanning og skikkelig jobb var på plass. De fikk av ulike grunner barn fordi de den gangen belaget seg på at barnefar og nav skulle stille opp og ordne det økonomiske. Men dessverre er begge deler ikke til å satse på, alle nav ordninger er tidsbegrenset og barnefar får seg etterhvert ny dame, nye barn eller andre faktorer gjør at man blir alene med barnet og må forsørge seg selv. Da sier det seg selv at det blir trangt, når man da gjerne ikke har utdanning eller skikkelig jobb i tillegg. Altså hva tenker man med? Hvorfor ser man ikke den komme? Nav -ordninger er tidsbegrenset, er ingen hemmelighet, dette er info lett tilgjengelig. Det samme gjelder samlivsbrudd statistikk. Jeg er selv alenemor, det ble slutt mellom barnefar og meg. Og selvom bruddet var tøft nok har jeg grunnet valg jeg har tatt aldri vært bekymret over økonomien. Jeg hadde egen bolig (med plass til barnet), utdanning og god jobb på plass, derfor har jeg aldri måtte snu på krona i butikken eller stresset over penger. Det er utfordrende nok å være alene med ett barn, om man ikke skal ha den økonomiske belastningen i tillegg. Og nei, jeg «skryter» ikke av meg selv her! Jobb og utdanning før man setter barn til verden er helt normalt i min omgangskrets. Og burde være normalt også. Våkn opp damer! Slutt å få barn uten å tenke! Hvorfor ønsker noen barna sine så vondt? Hvorfor føde barn inn i fattigdom? Anonymkode: b2a1c...bd5 47
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Enkleste hadde vært å sterilisere alle menn, og reversert år de vil ha barn/om de er skikket. En mann kan gjøre folk gravide hver dag i året, men en kvinne kan bare bli gavid x1 i året - så mer logisk å restiktere menn mtp reproduksjon. Ellers enig, folk som ikke har stabile langvarige forhold, god økonomi og buffer og forsikringer, god helse fysisk/psykisk burde ikke få barn. Anonymkode: 7b428...5b9 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 5. oktober 2020 Utrolig at evolusjonen er kommet så langt at damer kan lage barn helt uavhengig av menn! Like mye gubben sin skyld at ungen vokser opp hos alenemor med dårlig råd. For en søplete holdning. "Jeg er rik, hvorfor kan ikke alle andre være det og?" Skjerp deg. Anonymkode: 15292...1f2 62
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Bra for deg. Kan ikke du lage en youtube kanal hvor du kan fortelle hvordan andre bør gjøre det? Jeg er forøvrig enig med deg, ting bør jo være på plass, men samtidig er det ikke slik alle tenker. Anonymkode: c9e20...eff 8
Repus Asserts Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Du skryter ikke av deg selv,du bare snakker ned til andre? Det er sikkert like mange grunner som det er aleneforeldre.. 22
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 Fattigdom er jo relativt. Fattig i forhold til hva? Til dine behov? Anonymkode: 13360...60a 13
youcancallmejune Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Hadde det ikke vært for at "fattige" får en del barn hadde fødselsraten her i landet vært en tragedie. Vi bør være glade for at de tar seg bryet og heller støtte disse familiene økonomisk i større grad enn vi gjør i dag, slik at barna vokser opp og blir skattebetalere og ikke uføretrygdede. 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Det er jo en del damer som får barn uten å ha tanker om hvordan barne-prosjektet skal finansieres. Sånn kommer det alltid til å være dessverre. I tillegg har du alle de som helst vil svinse rundt hjemme og passe hus og barn. Når mannen blir lei står de på bar bakke uten evne til å forsørge seg selv og lurer på hva de har krav på av støtte fra staten. Kvinner bør kunne forsørge seg selv og egne barn. Anonymkode: 299fa...810 20
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 12 minutter siden, youcancallmejune skrev: Hadde det ikke vært for at "fattige" får en del barn hadde fødselsraten her i landet vært en tragedie. Vi bør være glade for at de tar seg bryet og heller støtte disse familiene økonomisk i større grad enn vi gjør i dag, slik at barna vokser opp og blir skattebetalere og ikke uføretrygdede. Det er ikke disse barna som blir særlig gode skatteytere dessverre. Anonymkode: 7d89e...864 16
youcancallmejune Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke disse barna som blir særlig gode skatteytere dessverre. Anonymkode: 7d89e...864 Nei, og det er jo nettopp mye på grunn av at de vokser opp i fattigdom. Hvis vi heller støtter familiene med penger og oppfølging får disse barna en reell sjanse til å få seg utdanning og bra jobb. 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 statistikken sier vel at de som får barn unge og i underpriviligeotte miljøer at de gjør det for å ha NOE glede og mening i livet sitt. Damer som står utenfor arbeidslivet, har hoppet av utdannelse etc. ønsker ikke å stå utenfor mødreskapet i tillegg. Anonymkode: 8396c...7b6 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere alenemødre og det de desidert klager mest over er den dårlige økonomien og ha dårlig råd. Men de samme kvinnene har valgt å få barn før utdanning og skikkelig jobb var på plass. De fikk av ulike grunner barn fordi de den gangen belaget seg på at barnefar og nav skulle stille opp og ordne det økonomiske. Men dessverre er begge deler ikke til å satse på, alle nav ordninger er tidsbegrenset og barnefar får seg etterhvert ny dame, nye barn eller andre faktorer gjør at man blir alene med barnet og må forsørge seg selv. Da sier det seg selv at det blir trangt, når man da gjerne ikke har utdanning eller skikkelig jobb i tillegg. Altså hva tenker man med? Hvorfor ser man ikke den komme? Nav -ordninger er tidsbegrenset, er ingen hemmelighet, dette er info lett tilgjengelig. Det samme gjelder samlivsbrudd statistikk. Jeg er selv alenemor, det ble slutt mellom barnefar og meg. Og selvom bruddet var tøft nok har jeg grunnet valg jeg har tatt aldri vært bekymret over økonomien. Jeg hadde egen bolig (med plass til barnet), utdanning og god jobb på plass, derfor har jeg aldri måtte snu på krona i butikken eller stresset over penger. Det er utfordrende nok å være alene med ett barn, om man ikke skal ha den økonomiske belastningen i tillegg. Og nei, jeg «skryter» ikke av meg selv her! Jobb og utdanning før man setter barn til verden er helt normalt i min omgangskrets. Og burde være normalt også. Våkn opp damer! Slutt å få barn uten å tenke! Hvorfor ønsker noen barna sine så vondt? Hvorfor føde barn inn i fattigdom? Anonymkode: b2a1c...bd5 🤮🤮🤮 Anonymkode: 8cb7f...ec7 9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 Her er det nok mange «joggebuksemammaer» som hopper i taket. De mener selvsagt selv de er helt uten skyld i å være fattige og ha det fælt. Anonymkode: 7d89e...864 18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig at evolusjonen er kommet så langt at damer kan lage barn helt uavhengig av menn! Like mye gubben sin skyld at ungen vokser opp hos alenemor med dårlig råd. For en søplete holdning. "Jeg er rik, hvorfor kan ikke alle andre være det og?" Skjerp deg. Anonymkode: 15292...1f2 Selvsagt er barnefar like mye involvert og ansvarlig i dette. Men nå har kvinner rett til selvbestemt abort her i Norge. Og kvinner bør også skjønne at de i 95% av tilfellene blir sittende med barnet ved ett samlivsbrudd. Det viser all statistikk. Prevansjon er begges ansvar. Anonymkode: b2a1c...bd5 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er det nok mange «joggebuksemammaer» som hopper i taket. De mener selvsagt selv de er helt uten skyld i å være fattige og ha det fælt. Anonymkode: 7d89e...864 Hva er joggebuksemammaer? Anonymkode: 33051...0b8 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg blir skremt av enkeltes holdninger her. Mye vemmelige mennesker her i landet. Huff Anonymkode: 13360...60a 11
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 Si det heller til kvinner i sør Afrika. Med en stor befolknings vekst på milliarder av nye barn... Anonymkode: f7fcb...312 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #19 Skrevet 5. oktober 2020 Føler du det bedre nå ts?? Anonymkode: e1399...a50 7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det nok mange «joggebuksemammaer» som hopper i taket. De mener selvsagt selv de er helt uten skyld i å være fattige og ha det fælt. Anonymkode: 7d89e...864 Det er ikke det det er snakk om men holdningene til Ts. Jeg er også alenemor med god økonomi men jeg driver ikke å spytter ned på andre som har fått andre skjebner. Ta vet nemlig ikke en dritt om hvorfor det ble som det ble med de som er alenemødre med dårlig råd. Anonymkode: f5591...49b 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå