AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Har en gutt på 6,5 mnd som virker ivrig ved matbordet, og får pt grøt, middag og fruktmoser av ulikt slag. Men virker som han har grei gripeevne, og vil helst ta skjeen og slikt selv når han mates. Leser noen steder at man kan begynne med brød (i små biter) fra 6 mndr, andre steder står det 8-9 mndr..🤷🏻♀️ Føler kanskje han bør greie å sitte skikkelig oppreist før han begynner med det? Nå sitter han ikke så stødig i småbarnstolen enda, så bruker fremdeles Stokke med spedbarnstolen eller vippestol ved mating. Noen med erfaringer? Anonymkode: e9944...5a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Anbefalingen er vel at de skal sitte oppreist før de får ting med biter som kan settes i halsen. Men ellers er det helt greit å gi brød (gjerne i stenger han kan holde selv) fra 6-7 mnd. Anonymkode: 08b1c...242
Kenelz Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Vel, jeg spiste brød fra 4 måneders alderen og har aldri spist for eksempel most mat. Men barn er da veldig forskjellige og jeg tenker det er greit å prøve seg litt fram når han sitter litt mer stødig i stolen sin.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 50 minutter siden, Kenelz skrev: Vel, jeg spiste brød fra 4 måneders alderen og har aldri spist for eksempel most mat. Men barn er da veldig forskjellige og jeg tenker det er greit å prøve seg litt fram når han sitter litt mer stødig i stolen sin. Vel, jeg lå i bag i baksetet på bilen, og gikk fint med meg 🤦♀️ Greit at man begynner å innføre fast føde fra 4 måneder, men de skal ikke ha store biter på den alderen. Ønsker man å gå for BLW bør baby være 6 måneder. Ts, du kan fint starte med skive nå. Bør sitte oppreist under måltid, støtt gjerne opp med puter eller håndklær 🙂 Anonymkode: 9fa39...e56
Kenelz Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg lå i bag i baksetet på bilen, og gikk fint med meg 🤦♀️ Greit at man begynner å innføre fast føde fra 4 måneder, men de skal ikke ha store biter på den alderen. Ønsker man å gå for BLW bør baby være 6 måneder. Ts, du kan fint starte med skive nå. Bør sitte oppreist under måltid, støtt gjerne opp med puter eller håndklær 🙂 Anonymkode: 9fa39...e56 Har blitt oppvokst med en latinsk mor og det er unormalt i hennes kultur med «babymat». 3 barn og vi startet å spise brød fra 4 måneders alderen. Samme går det resten av min latinske familie. Har barn selv men ventet å gi brød til 6 måneders alderen fordi min norske mann ville vente med det, og det respekterte jeg. Slapp av kvinne.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, Kenelz skrev: Har blitt oppvokst med en latinsk mor og det er unormalt i hennes kultur med «babymat». 3 barn og vi startet å spise brød fra 4 måneders alderen. Samme går det resten av min latinske familie. Har barn selv men ventet å gi brød til 6 måneders alderen fordi min norske mann ville vente med det, og det respekterte jeg. Slapp av kvinne. Trenger ikke komme inn i en tråd og anbefale brød fra 4 måneders alder, fordi du hadde en mor som ga deg det. Du skjønner vel hvor ufattelig dumt det er? Anonymkode: 9fa39...e56 1
kaleidoskop Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 Tror du må se an barnet. Virker på det du skriver at han er klar. Min baby kan sitte og reise seg opp etter ting, mens en annen baby i barselgruppa akkurat har lært seg å rulle. Jeg gir brød biter, den andre babyen vil kun ha moste ting. Tenker at denne motorikken også henger sammen med maten. De er like gamle
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 4 minutter siden, kaleidoskop skrev: Tror du må se an barnet. Virker på det du skriver at han er klar. Min baby kan sitte og reise seg opp etter ting, mens en annen baby i barselgruppa akkurat har lært seg å rulle. Jeg gir brød biter, den andre babyen vil kun ha moste ting. Tenker at denne motorikken også henger sammen med maten. De er like gamle Ja, du sier noe der. Min ruller og åler seg på gulvet, men når han blir satt i stol ser det slitsomt ut enda, selv om han er svært utålmodig i slike tilbakelente også, og bare vil sette seg opp🙈 Rett og slett et travelt mellomstadie😅 Anonymkode: e9944...5a2
Kenelz Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Trenger ikke komme inn i en tråd og anbefale brød fra 4 måneders alder, fordi du hadde en mor som ga deg det. Du skjønner vel hvor ufattelig dumt det er? Anonymkode: 9fa39...e56 Her i Norge er vel kanskje dumt for mange, men kom med den kommentaren for å vise at det er ingen fast fasit på spørsmålet hennes. Og hvor leste du at jeg anbefalte det? Skrev at ts kunne prøve seg litt mer fram den dagen barnet har blitt mer stødig i stolen sin.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 Min gnagde på halvskiver fra den alderen av. Fikk aldri små biter. Baby led weaning. Anonymkode: a17e7...d94
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Vi begynte med brød ved 6-7 måneders alder på begge ungene 😊 ga de halv skive med leverpostei og lot de prøve selv. Anonymkode: 58a1f...9ca
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Ts her, takk for svar, skal prøve oss litt frem og se om det er noe tess☺️ Anonymkode: e9944...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå