Gjest Oktoberkvinnen Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg skal prøve å fatte meg enkelt men jeg håper at det går. Min mann har en ex samboer, og barna de har sammen er nå 24, 22, 20 og vi har alle et enormt godt forhold, Men jeg opplever at hun tar det som en selvfølge at hun får være med på alle ting som ungene er med på. De flyttet fra hverandre i 2001 og jeg kom inn i livet hans i 2004. Det har vært sånn at hver 2 jul så er de hos oss, hvis ikke det er vår tur er de her lille julaften og hele nyttårsaften. Vi har i de årene hatt det som en selvfølge så lenge ungene var yngre at hun feiret sammen med oss slik at hun slapp å sitte alene, men det er aldri motsatt, mao siden jeg jobber turnus så er det slik at mannen min sitter alene med mine barn. Ikke at han har noe problem med det. Vi pleier også å samles en del gode venner ( under 10) noen uker før jul og da er også barna med, og selvfølgelig har jo hun blitt med. Men jeg kjenner at det hadde vært ok å ikke ha henne med dette året, og ikke årene fremover fordi jeg føler at det nå er en slags forpliktelse, og ikke fordi vi ønsker det. Jeg vet at hun har fått invitasjon til sine foreldre men takket nei fordi hun skal hit. Hvordan si det på en pen måte? Ja jeg vet at det er mannen som burde ta seg av dette men han forstår ikke problemet.
PM75 Skrevet 6. oktober 2020 #2 Skrevet 6. oktober 2020 Hva er det som har endret seg for deg, siden du vil endre på dette? Etter 16 år så har tradisjonen satt seg, dessverre. 1
RoH Skrevet 6. oktober 2020 #3 Skrevet 6. oktober 2020 På 5.10.2020 den 13.30, Oktoberkvinnen skrev: Jeg skal prøve å fatte meg enkelt men jeg håper at det går. Min mann har en ex samboer, og barna de har sammen er nå 24, 22, 20 og vi har alle et enormt godt forhold, Men jeg opplever at hun tar det som en selvfølge at hun får være med på alle ting som ungene er med på. De flyttet fra hverandre i 2001 og jeg kom inn i livet hans i 2004. Det har vært sånn at hver 2 jul så er de hos oss, hvis ikke det er vår tur er de her lille julaften og hele nyttårsaften. Vi har i de årene hatt det som en selvfølge så lenge ungene var yngre at hun feiret sammen med oss slik at hun slapp å sitte alene, men det er aldri motsatt, mao siden jeg jobber turnus så er det slik at mannen min sitter alene med mine barn. Ikke at han har noe problem med det. Vi pleier også å samles en del gode venner ( under 10) noen uker før jul og da er også barna med, og selvfølgelig har jo hun blitt med. Men jeg kjenner at det hadde vært ok å ikke ha henne med dette året, og ikke årene fremover fordi jeg føler at det nå er en slags forpliktelse, og ikke fordi vi ønsker det. Jeg vet at hun har fått invitasjon til sine foreldre men takket nei fordi hun skal hit. Hvordan si det på en pen måte? Ja jeg vet at det er mannen som burde ta seg av dette men han forstår ikke problemet. Å du vil forandre det fordi?
Morten1 Skrevet 6. oktober 2020 #4 Skrevet 6. oktober 2020 Jeg kan si meg enig at det er rart når hun er med på ALT. Har forståelse for at det var naturlig når ungene er små.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #5 Skrevet 6. oktober 2020 Skjønner at det kan være litt rart, men så lenge det er hyggelig og det er god stemning mellom dere, ville jeg ikke sagt noe. Anonymkode: adac1...e12 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #6 Skrevet 6. oktober 2020 Som andre sier, så lenge det er god stemning og dere har alle et godt forhold, så forstår jeg ikke hvorfor du vil forandre på det nå? Regner med det blir problemer om dama til pappa prøver å kvitte seg med mamma sånn plutselig etter så mange år. Anonymkode: fe66e...3d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå