AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er så lei av at ingen har på kamera under møter, og sjefen ser ut til å drite i det. Har dere regler for bruk av kamera på jobb? Noen ganger lurer jeg på om folk i det hele tatt deltar i møtet ass. Leste denne saken her og jeg er så enig! Det er akkurat som at folk har på seg en maske på jobb eller no. Er det noen her som vet om man kan tvinge folk til å ha på kamera? Anonymkode: 940c7...1e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Del Skrevet 5. oktober 2020 Det er jo opp til leder om kameraer skal være skrudd av eller på, så om det er viktige ting der alle må følge med så kan jo leder si det. Anonymkode: c4c6c...e44 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 Populært innlegg #3 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg på motsatt side forstår virkelig ikke hvorfor det er så utrolig viktig for noen å ha på kamera. Det er jo stengt talt bare en distraksjon fra møteinnhold. Anonymkode: 8974a...266 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg forstår ikke hva du vil frem til. Anonymkode: 7cc4e...aae 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er så lei av at ingen har på kamera under møter, og sjefen ser ut til å drite i det. Har dere regler for bruk av kamera på jobb? Noen ganger lurer jeg på om folk i det hele tatt deltar i møtet ass. Leste denne saken her og jeg er så enig! Det er akkurat som at folk har på seg en maske på jobb eller no. Er det noen her som vet om man kan tvinge folk til å ha på kamera? Anonymkode: 940c7...1e6 https://memory.ai/timely-blog/video-meetings-productive "...Finally, while it might seem like video chat is now the new default way of communicating, that doesn’t mean you’re obliged to continually communicate face-to-face – especially if it feels invasive. Don’t feel pressured to always have your camera on, or to even agree to video chat when a phone call would work. It’s important to have boundaries – particularly now, when the lines between our personal and professional lives have never been more blurred. Prioritize your wellbeing, and it’s not just your productivity levels that will thank you.." Anonymkode: d047e...7ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Del Skrevet 5. oktober 2020 Vi bruker ikke kamera som hovedsak, vi er mange på og bilde sliter veldig på kvaliteten. Har jobbet i alle år med telefon som arbeidsverktøy og har ingen behov for å se de jeg snakker med. Jeg hører om de er med eller ikke. Jeg vet forøvrig hvordan kollegene mine ser ut og, og møter dem uansett ikke mer enn noen ganger i året maks. Anonymkode: dab1f...f55 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Del Skrevet 5. oktober 2020 Vi har ingen regler på det og det er ikke så mange som bryr seg. Vi kan dra på kontoret innimellom hvis vi ønsker så de som savner kollegaer kan jo bare gjøre det.🤷♀️ Anonymkode: cc67b...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Del Skrevet 5. oktober 2020 Chil litt du..l. Skjønner ikke hvorfor noen på død og liv vil ha på kamera, er jo pratingen som er viktig. Jeg deltar på alt såklart, men kamera har jeg ikke på. Anonymkode: 356d2...afe 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Del Skrevet 5. oktober 2020 Forstår deg godt jeg. Kommunikasjon er utrolig mye bedre om man også ser mimik og kropsspråk i tillegg til å høre stemmen. Anonymkode: b81f7...e4a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Del Skrevet 5. oktober 2020 Synes møter fungerer bedre med kamera. Men...har virkelig, ikke, brydd meg om hva andre velger. De har nok sine grunner. Og det ødelegger ikke for meg i min jobb. Anonymkode: d0634...303 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Del Skrevet 5. oktober 2020 Ingen hos oss bruker kamera, og det er vi godt fornøyd med. Det var én ekstrovert på teamet som ymtet frempå om at hadde det ikke vært hyggelig å se hverandre, men han ble bestemt avvist - av sjefen Du hører da om folk snakker, selv om de ikke har kamera på.. Anonymkode: cba81...631 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg har for dårlig nettlinje til at kameraet fungerer hele tiden, så hos meg slår det seg av selv i perioder. Jeg får ikke sponset bedre nett av min arbeidsgiver. I store møter med andre enn mine nærmeste kolleger er det heller ikke slik at det alltid passer, mannen min spaserer bak meg, klesvasken henger der osv. Sånn blir det når man pålegger andre hjemmekontor. Anonymkode: 41604...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 5. oktober 2020 #13 Del Skrevet 5. oktober 2020 Takk og lov for at kamera kan skrues av, sier nå jeg. Vi har det gjerne på i litt uformelle gruppemøter, hvor vi oppsummerer hva som har skjedd i det siste, skravler og drikker kaffe. I viktige møter har vi det ikke på. Da er gjerne en delt skjerm med innhold fokuset allikevel. Og så kan jeg konsentrere meg om å følge med på møtet, og slipper å være så bevisst på hvordan jeg tar meg ut på kamera... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Del Skrevet 5. oktober 2020 Hva slags funksjon mener du det har å ha på kamera? Hvorfor er det viktig for den faglige delen av møtet? Anonymkode: ea10b...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Del Skrevet 5. oktober 2020 Det har jo blitt litt standard at man iallfall i større møter både har mikrofon og kamera av for at det skal fungere best mulig uten ekko og forsinkelser i bildet under presentasjoner. Alle sitter og lurer på hvem den raringen som har på kamera er, om de ikke vet at de kan slå det av eller om de liker at alle sitter og ser på det dummet trynet deres hele møtet 😛 Men som en som presenterer mye og holder litt kurs er jeg enig i at man har litt behov for respons, det er veldig annerledes å presentere ting på Teams enn live, og jeg har fremdeles ikke blitt helt vant med det. På våre interne møter med hele avdelingen (60stk) så har alltid et par av sjefene kamera på, nettopp litt fordi det føles ut som å prate ut i et stort vakuum når ingen viser seg. Da har jeg iallfall et par tryner å se på som nikker og smiler og stiller noen spørsmål. Jeg har vært i kundemøter med mange folk hvor ingen har hatt på kamera, eller hatt det på i starten og slått det av når jeg skal "på scenen", og da har man jo null peiling på om man går for raskt eller sakte eller noenting, det er litt ekkelt. Jeg som ikke har problemer med å presentere i møter vanligvis, men kan få litt puls og svett panne av å gjøre det i Teams, fordi uten noen ansikt å se på så mangler jeg den feedbacken man har bare i ansikt og kroppspråk til tilhørerne. Jeg bruker også litt humor når jeg presenterer, men å slå av en morsomhet ut i et tomt intet hvor man får null respons er jo iallfall helt krise Anonymkode: af1d7...c6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Del Skrevet 5. oktober 2020 Her har jeg både kone og døtre som løper nakne rundt bak min "kontorplass" i stua. Jeg tror at dette vil kunne være distraherende på folk som ikke er vant med nakne mennesker. Derfor er det bedre å ha kameraet avslått. Anonymkode: 54bea...752 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 5. oktober 2020 #17 Del Skrevet 5. oktober 2020 Husker på sent 80-tall var vi på teknisk museum og så på det nye store i fremtiden. Det var en telefon der du kunne se den du ringte til live. Vi var veldig imponerte. Nå har alle mobiltelefoner og laptopen denne muligheten. Men det er ingen som vil bruke det. Blir for kleint. Så det var nok en spådom om fremtiden som ikke ble noe av. Samme med 3D tv, laserdisk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Del Skrevet 5. oktober 2020 13 minutter siden, Morpheus skrev: Husker på sent 80-tall var vi på teknisk museum og så på det nye store i fremtiden. Det var en telefon der du kunne se den du ringte til live. Vi var veldig imponerte. Nå har alle mobiltelefoner og laptopen denne muligheten. Men det er ingen som vil bruke det. Blir for kleint. Så det var nok en spådom om fremtiden som ikke ble noe av. Samme med 3D tv, laserdisk osv. Ingen som vil bruke det? Videomøter brukes jo ganske hyppig, både fra telefon og pc. Og laserbaserte medier ble jo brukt i stor skala en stund, riktignok ikke laserdisc (som ble en flopp), men CD'er og til dels minidisc (Selv om sistnevnte ble langt fra så stort som CD). Så teknisk museum fikk jo mye rett, men mye av det som ble presentert der har jo allerede passert i tid. Anonymkode: c4c6c...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #19 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva du vil frem til. Anonymkode: 7cc4e...aae TS. Sier at alle som ikke har kamera på, driter i møtet. De gjør andre ting, og lar som de følger med på møtet. Anonymkode: e8ac3...f9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 5. oktober 2020 #20 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg syns det er direkte utmattende å måtte sitte med et kamera i ansiktet hele dagen lang. Å stå opp og så få et kamera i ansiktet og ikke ane hvem som kan sitte og stirre uten at jeg vet det. At jeg ikke kan klø meg i ansiktet, gjespe og andre ting, fordi man føler seg så observert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå