Gå til innhold

Hund med prolaps i ryggen

Majott

Anbefalte innlegg

I morgen er det slutt. Da skal Laffen få sin siste hvile. 

Vi hadde lenge et håp om at han skulle komme seg såpass at han kunne ha en noenlunde og godt hundeliv igjen. men det gikk ikke. Han har hele tiden hatt en bakfot som funker dårlig og som sklir ut så han blir liggende. Han klarer å reise seg etterpå, men det er jo ikke bra i seg selv. Hadde håpet at den skulle bli bedre, for da hadde han igjen 4 føtter han kunne løpe med. Og han går jo fortsatt på kortison så det skulle hjelpe på med det.

Vi har trent han hver dag, med både turer i skogen, og runder rundt huset. Det var det han hadde kapasitet til, og der var han ivrig og med hele tiden. Han ville ikke gå langs veien, der skled den dårlige bakfoten ut. 

I natt kastet han opp blod, så han har nok blødende magesår. Det i seg var ille nok. Jeg vet ikke hvorfor, for han går ikke på Nsaid nå.

Men nå er det tydelig at han har smerter. Han piper og klarer ikke å slappe av. I tillegg har han fått en hudinfeksjon pga nedsatt immunforsvar, som også er smertefull.  

Så vi har bestemt oss for at nå er det nok for han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majott skrev (17 minutter siden):

I morgen er det slutt. Da skal Laffen få sin siste hvile. 

Vi hadde lenge et håp om at han skulle komme seg såpass at han kunne ha en noenlunde og godt hundeliv igjen. men det gikk ikke. Han har hele tiden hatt en bakfot som funker dårlig og som sklir ut så han blir liggende. Han klarer å reise seg etterpå, men det er jo ikke bra i seg selv. Hadde håpet at den skulle bli bedre, for da hadde han igjen 4 føtter han kunne løpe med. Og han går jo fortsatt på kortison så det skulle hjelpe på med det.

Vi har trent han hver dag, med både turer i skogen, og runder rundt huset. Det var det han hadde kapasitet til, og der var han ivrig og med hele tiden. Han ville ikke gå langs veien, der skled den dårlige bakfoten ut. 

I natt kastet han opp blod, så han har nok blødende magesår. Det i seg var ille nok. Jeg vet ikke hvorfor, for han går ikke på Nsaid nå.

Men nå er det tydelig at han har smerter. Han piper og klarer ikke å slappe av. I tillegg har han fått en hudinfeksjon pga nedsatt immunforsvar, som også er smertefull.  

Så vi har bestemt oss for at nå er det nok for han. 

Å nei 🥺 Så trist å lese!

Har tenkt masse på dere! Utifra det du skriver er det rette avgjørelsen! Nå er jo det ikke "bare" prolapsen som er problemet.

Føler masse med dere. Jeg og Dennis har heiet på Laffen hele tiden!

Men ... nå vet dere at dere ga ham en reell sjanse! Dere trenger ikke lure på i ettertid om det var rette avgjørelsen å la ham sovne inn.

Mine tanker vil være hos dere i morgen. God tur videre, Laffen ❤

Anonymkode: 7ed7f...769

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Å nei 🥺 Så trist å lese!

Har tenkt masse på dere! Utifra det du skriver er det rette avgjørelsen! Nå er jo det ikke "bare" prolapsen som er problemet.

Føler masse med dere. Jeg og Dennis har heiet på Laffen hele tiden!

Men ... nå vet dere at dere ga ham en reell sjanse! Dere trenger ikke lure på i ettertid om det var rette avgjørelsen å la ham sovne inn.

Mine tanker vil være hos dere i morgen. God tur videre, Laffen ❤

Tusen takk for all støtte som du har gitt! Du var til god hjelp oppi det hele! Jeg skulle ønske at dette ble en solskinnshistorie, men det ble det ikke. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majott skrev (1 time siden):

Tusen takk for all støtte som du har gitt! Du var til god hjelp oppi det hele! Jeg skulle ønske at dette ble en solskinnshistorie, men det ble det ikke. ❤️

Laffen fikk oppleve skogen igjen, på egne ben! For ham var nok akkurat DET en liten solskinnshistorie ❤

Når det har gått litt tid håper jeg dere klarer å glede dere over de gode stundene dere hadde da han ble bedre.

Trist at flere ting dukket opp så det ble som det ble til slutt! Men husk at dere gjorde ALT for gutten deres, og det var han evig takknemlig for. 

Nå løper han på 4 friske ben i hundehimmelen ❤

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...