Gå til innhold

Hudproblemer etter bruk av BE-produkter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Har alltid hatt en del problemer med huden min, en del kviser og urenheter. Var hos hudpleier i mars, og hun mente at huden min ikke var generelt uren, men at kvisene var hormonelt betinget, og at de ble et problem fordi jeg ikke klarer å la være å pelle på de.

Jeg tenkte jeg ville prøve makeup fra BE, siden jeg føler meg avhengig av å bruke foundation pga den stygge huden min. Men etter å ha brukt foundationen fra BE siden mars syns jeg huden min har blitt mye, mye verre - ja, den er verre nå enn noen gang. Jeg klarer fortsatt ikke å la være å plukke på kvisene/urenhetene, men jeg gjør det heller ikke mer enn tidligere. I tillegg til at jeg begynte med BE har jeg også blitt mye, mye flinkere til å rense huden min både morgen og kveld.

Så nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal kutte ut BE foundationen igjen...siden det ble verre etter jeg startet med den.

Er det noen flere som har dårlig erfaringer med BE-produkter, eller er dette bare en tilfeldighet for mitt vedkommende som ikke har noe med BE å gjøre? :klø:

Takknemmelig for tilbakemeldinger! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Sorry...BE står for Bare Essentiuals, og er mineralbasert makeup. :) Fås kjøpt hos hudpleiere o.l.

Skrevet

Jeg bruker også BE. (Bare Escentuals, foundation i mineralform) Hos meg er det faktisk motsatt, huden ble bedre når jeg begynte med denne, og det er når jeg bruker flytende en sjelden gang problemene blir verre.

Men du sier at du er blitt flinkere til å rense huden. Du tror ikke at det har noe å si da? At det er urenhetene som må komme ut først? Men det burde jo selvsagt ikke ta så lang tid det da...

Men du, ikke pille! :fy_fy:

Vet det er ufattelig vanskelig. :roll:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, jeg trodde jo også at huden skulle blitt bedre...og at det skulle blitt mindre å pille på etterhvert... :rodme:

Har jo også hørt at urenhetene må ut før det kan bli bedre, men nå har det jo gått så mange måneder. :roll: Begynner å bli utålmodig.

Noen gode råd for å la være å pille, forresten...jeg gjør det til og med uten at jeg vet det - tar meg plutselig at jeg gjør det...uff...Jeg kan jo egentlig skylde meg sjøl.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det finnes en ørliten mulighet for at du kan reagere allergisk på ett av stoffene i BE-foundationen (jeg husker ikke hvilket). Hvis du legger den bort i en periode (en uke eller to) og huden blir bedre, er nok foundationen synderen. Hos meg tørker BE ut huden såpass at jeg kun bruker den innimellom.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Hvis du leser inne på MUA så ser du at det er flere som reagerer på den.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skal prøve å la være å bruke den en tid, for å se om det hjelper - og så skal jeg prøve å være flink til å la huden være i fred. :Nikke:

MUA? Hva er det? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...