Imax Skrevet 20. september 2002 #1 Skrevet 20. september 2002 Ja, jeg vet at man burde gjøre dette SÅ TIDLIG SOM MULIG. Vi har satt dato osv. for bryllupet OG har bestemt oss for kirke, så jeg kan jo i utgangspunktet bestille, men jeg synes nesten det er FOR ekstremt å bestille kirke et år i forveien. Kirken vi ønsker er ikke super-populær (har faktisk aldri sett at det har vært noen brudepar der), så spørsmålet er da: Kan jeg vente til jan/feb med å bestille kirke? Da blir det 8-7 mnd i forveien.
Jomfru-77 Skrevet 20. september 2002 #2 Skrevet 20. september 2002 Det er helt klart at du kan vente så lenge som til jan/feb. Det er jo faktisk nesten "sykt" hvor tidlig folk bestiller og ordner på forhånd. Det blir for noen nesten et hysteri og da blir det jo også desseverre slik at vi andre som kanskje tar det litt mer med ro også må hive seg på dette "racet" Men ettersom dette er en kirke som ikke er såå populær hadde jeg ventet...
xeyes Skrevet 20. september 2002 #3 Skrevet 20. september 2002 Vi reserverte kirke et år i forveien. Da viste det seg at den datoen vi hadde satt var opptatt, samme med de tre ukene etter.. Angrer på at vi ikke reserverte før.. Så jeg synes ikke det er for tidlig nei! -x
Augustbrud02 Skrevet 20. september 2002 #4 Skrevet 20. september 2002 Vi bestilte kirke 8 mnd i forveien, og da var det allerede satt opp flere bryllupet i samme område den dagen. Noe som kan være "problemet" for dere om dere venter er at presten ofte har flere vielser på samme dag i et område. For vår del skulle presten vår ha 5 vielser på dagen vår, bare i ulike kirker i kommunen. Det dere da kan rissikere er at kirken "deres" er ledig, men at presten er opptatt. Og ja, 1 år i forveien virket helt sykt tidlig, men hvorfor vente egentlig? Er det ikke bedre å få det unna nå og vite at dere får den dagen og den kirken, enn det å få beskjed i jan/feb at kirken plutselig er opptatt eller at det ikke finnes noen prest til å vie dere? Man vet jo aldri om det plutselig skulle være andre som ønsker å gifte seg i denne kirken denne dagen...
Bonzo Skrevet 20. september 2002 #5 Skrevet 20. september 2002 Jeg er helt enig med Augustbrud02, hvorfor vente?? Vi bestilte kirken 11 mnd før vielsen og da var alt kl. 14.00 og 15.00 opptatt. Greit nok at kirken ikke er populær, men det kan jo faktisk tenkes at det finnes noen andre som ønsker å gifte seg på samme sted til samme tidspunkt som dere. Med så mye som skal ordnes må det være godt å få unnagjordt det som faktisk kan bestilles tidlig. Jeg skal love deg at det er nok å gjøre på slutten. Selv om du syntes at det er ekstremt å bestille så tidlig, finnes det mange som ikke tenker sånn. Jeg syntes at du skal bestille nå, og så slipper du å tenke noe mere på det. Eller kanskje gå å være nervøs for om kirken er opptatt. Hilsen Rallybrud som giftet seg 24. august
Gjest junidag Skrevet 21. september 2002 #6 Skrevet 21. september 2002 Jeg og min forlovede hadde bestemt oss for en liten kirke i nabolaget her vi bor. Vi tok kontakt med kirken, og fikk beskjed om at kirken ikke tok i mot vielser... Da måtte vi tenke om igjen. Vi endte med en av hovedkirkene i Bergen, og fikk problemer med tidspunktet på dagen vår. Vi endte med å ta vielse klokken 14, og 15 var egentlig ønsketid, så også jeg mener at jo før jo bedre. Det bør du også gjøre med selskapslokaler og musikk også. Dette blir meeeeget fort oppbestilt. Lykke til. Hilsen Junidag :D
Tyren Skrevet 22. september 2002 #7 Skrevet 22. september 2002 Jeg bestilte kirke i februar i år og gifter meg ikke før 31 mai neste år, fordelen var at jeg fikk velge akkurat hvilket klokkeslett jeg ville siden ingen hadde reservert der enda. Vi hadde egentlig tenkt å gifte oss 24 august i år, men da var det fullt når jeg ringte i februar.... Så hvorfor ikke bare ringe kirken og bestille når du allikevel vet datoen, så er du ihvertfall garantert at det blir den dagen dere vil ?
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2002 #8 Skrevet 23. september 2002 Jeg er nesten sjokkskadd over hvor tidlig ute mange folk er med bryllupsplanleggingen...! Til dere som leser dette og ikke har funnet dato ennå: Ikke få panikk selv om mange andre er tidlig ute. Vi bestemte oss i mars og giftet oss i august i år. Det var ikke problemer å få verken kirke, prest eller lokale (og vi bor midt i Bergen sentrum), og alt ble sånn som vi helst ville ha det. Vi hadde stort bryllup med 70 gjester, kjempegod mat og masse underholdning, så det lar seg faktisk utmerket godt gjøre. Vi la utrolig mye tid og energi ned i bryllupsplanleggingen de månedene vi holdt på, og jeg er sjeleglad for at vi ikke begynte et år før sånn at vi måtte tenkt på bryllupet hele den tiden. På slutten begynte vi å glede oss til det hele var over så vi kunne begynne å tenke på andre ting enn kjole, pynt, sanger, servietter, bordplassering, taler, osv osv osv. Husk at bryllupet bare er en dag. Det er en fantastisk dag som du aldri vil glemme, men det er fortsatt bare én dag!!
Augustbrud02 Skrevet 23. september 2002 #9 Skrevet 23. september 2002 Jeg er nesten sjokkskadd over hvor tidlig ute mange folk er med bryllupsplanleggingen Vi bestemte oss i mars og giftet oss i august i år. Vi la utrolig mye tid og energi ned i bryllupsplanleggingen de månedene vi holdt på, og jeg er sjeleglad for at vi ikke begynte et år før sånn at vi måtte tenkt på bryllupet hele den tiden. Jeg er egentlig veldig enig i gjest her, jeg er også veldig glad for at vi ikke startet planleggingen av bryllupet ennå tidligere enn vi gjorde. Men samtidig må jeg bare legge til at det er litt viktig å få fastsatt en del ting. Bordkort, servietter og kakeliste kan man vente en god stund med å ordne, men både kirke, lokaler og fotograf er faktisk viktig å få på plass så fort man har satt en dato. Selvsagt får man alltids ordnet seg om noe av dette er opptatt, men hvorfor vente med de virkelig viktige tingene egentlig? Og tro meg, så fort man får bestemt dette blir man mye mer rolig og kan ta det med ro med all detalj-planleggingen!
Imax Skrevet 24. september 2002 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2002 Takk for alle gode innspill! Nå er kirken bestilt - og fikk riktig kirke til riktig tid. Så skulle jeg ringe tilbake 6 mnd før bryllupet for å ordne papirer og avtaler nærmere.
Augustbrud02 Skrevet 24. september 2002 #11 Skrevet 24. september 2002 Flotters Imax. Tror det var lurt av deg jeg, nå har dere iallfall en ting mindre å tenke på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå