Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mye og hva er det normalt for en 1-åring å spise? Jeg ammer enda, men mest for kos. Det som bekymrer meg er at hun ikke vil ha grøt og brød. Hun spiser litt frukt og litt middag. Og hun er veldig glad i vanlig fruktyoghurt (er den for søt?). I tillegg spiser hun et par kjeks om dagen (kornmo)

Hva spiser ditt barn? Og hva skal jeg gjøre for å få ungen min til å spise brød eller grøt.

Glad for svar.

Klem Smil icon_smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dere har prøvd det, men kanskje du kan søte grøten litt med syltetøy?

Nå er yngste min over 5 år, så det er ikke så mye jeg husker av akkurat dette med mat, men min sønn gikk lei av grøt, men med litt syltetøy smaker det bedre.

12

Skrevet

Du kan også prøve å blande litt grøtpulver i yoghurten hennes. Slik får hun iallefall i seg noe grøt.

Kanskje du kan prøve å lage tynn grøt og gi henne det fra flaske med litt store hull i. Etterhvert kan du lage den litt tykkere.

Lykke til iallefall12

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Har en gutt på 1 år. Han får hovedsaklig 4 faste måltid om dagen og litt frukt innimellom. 2 grøtmåltider, 1 brødmåltid og middag. Han spiser ikke middagsglassene så han får hovedsaklig hva vi spiser til middag. Som oftest går dette[greit da vi venter med å krydre til etterpå.

Har du prøvd forskjellige grøter? Det er jo veldig forskjellige smaker. Her er banan-aprikos favoritten. Selv jeg synes den er god! Det er de typer grøt gutten min ikke spiser også, så jeg tror det er bare å prøve seg fram. Syltetøy er jo også ofte populært på brødskiv(blåbær, jordbær) og det går jo an å prøve å starte med mye syltetøy og lite brødskiv for så å jevne det ut!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en gutt på 1 år. Han får hovedsaklig 4 faste måltid om dagen og litt frukt innimellom. 2 grøtmåltider, 1 brødmåltid og middag. Han spiser ikke middagsglassene så han får hovedsaklig hva vi spiser til middag. Som oftest går dette[greit da vi venter med å krydre til etterpå.

Har du prøvd forskjellige grøter? Det er jo veldig forskjellige smaker. Her er banan-aprikos favoritten. Selv jeg synes den er god! Det er de typer grøt gutten min ikke spiser også, så jeg tror det er bare å prøve seg fram. Syltetøy er jo også ofte populært på brødskiv(blåbær, jordbær) og det går jo an å prøve å starte med mye syltetøy og lite brødskiv for så å jevne det ut!

Skrevet

Hei!!

Jeg har et barn på 8,5 mnd. og et på 2 år. Noe av det det jeg var vært nøye på er og ha fate måltider, og at de spiser sammen med oss.Heldigvis har de spist både grøt og brød(har ikke begynt med brød til den minste)

Har du prøvd og lage grøt selv??

Gi ofte og små porsjoner hvis de er småspiste.

Ikke la barnet drikke seg mett av melk hvis du har godt over til vanlig melk.Hold på med puppen så lenge du kan.....

Gjør det koselig ved matbordet slik at det blir lystbetont for barnet å spise.Prøv deg frem med forskjellig pålegg.Syltetøy er populært.

icon_lol.gif Hilsen**Ambrosia**

vinke.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Ambrosia den 2002-03-16 21:19 ]

Skrevet

On 2002-03-16 20:46, Ambrosia wrote:

Hei!!

Jeg har et barn på 8,5 mnd. og et på 2 år. Noe av det det jeg var vært nøye på er og ha fate måltider, og at de spiser sammen med oss.Heldigvis har de spist både grøt og brød(har ikke begynt med brød til den minste)

Har du prøvd og lage grøt selv??

Gi ofte og små porsjoner hvis de er småspiste.

Ikke la barnet drikke seg mett av melk hvis du har godt over til vanlig melk.Hold på med puppen så lenge du kan.....

Gjør det koselig ved matbordet slik at det blir lystbetont for barnet å spise.Prøv deg frem med forskjellig pålegg.Syltetøy er populært.

icon_lol.gif   Hilsen**Ambrosia**              

vinke.git

12
  • 18 år senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 5ca27...9dd

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dytt

Hvorfor dytte opp 18 år gamle tråder??? Er det så vanskelig å lage en ny hvis du lurer på det samme?

Anonymkode: 840a7...9d1

• 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2020 den 5.49):

Hvorfor dytte opp 18 år gamle tråder??? Er det så vanskelig å lage en ny hvis du lurer på det samme?

Anonymkode: 840a7...9d1

Nja,blir vel unødvendig mange tråder må du skjønne. Ellers vil jeg anbefale speilegg og pumpernickel til dette menneskeverdet på ett år.

Mvh.

Tante Gudrund fra Sørumsand. 

Anonymkode: bbe37...dd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2020 den 0.21):

Dytt

:fnise:

Skrevet
Polly Ester skrev (På 28.12.2023 den 14.22):

:fnise:

500,- Kr

Anonymkode: bbe37...dd7

Skrevet
smil skrev (På 9.3.2002 den 15.48):

Hei!

Hvor mye og hva er det normalt for en 1-åring å spise? Jeg ammer enda, men mest for kos. Det som bekymrer meg er at hun ikke vil ha grøt og brød. Hun spiser litt frukt og litt middag. Og hun er veldig glad i vanlig fruktyoghurt (er den for søt?). I tillegg spiser hun et par kjeks om dagen (kornmo)

Hva spiser ditt barn? Og hva skal jeg gjøre for å få ungen min til å spise brød eller grøt.

Glad for svar.

Klem Smil /Forum/images/smiles/icon_smile.gif

Hvordan gikk det? Spiser hun brød eller grøt? Eller ble hun under-/feilernært? Føler du må gi oss en oppdatering med info om hvilke råd som funker og hva som bare er vas nå… Regner med du fant fasit

Anonymkode: bb974...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...