Gå til innhold

Dine beste jobbintervju-tips!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gode tips? Skal på intervju neste uke på drømmejobben, og kjenner magen vrenger seg. Blir fryktelig nervøs før intervjuer...

Noen av spm jeg sliter med er: hvorfor vil du ha denne jobben? Drar ofte inn svar som at det passer det jeg har gjort tidligere, jeg trives med den type oppgaver, interessant arbeidssted. Altså litt for standard og kjedelig sikkert...

Samme med fortell litt om deg selv... Hvor mye tar man med her? Bare det personlige, eller utdanning og erfaring eller begge deler?

Setter stor pris på erfaringer og råd ☺️

Anonymkode: bde5a...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa (kurser ledere i ansettelsesprosesser) sitt beste tips:
Det finnes en mal for jobbintervjuer, men du kan aldri vite på forhånd om de kommer til å følge den slavisk eller delvis, eller om de driter totalt i den. Tenk litt over hvilke spørsmål det er sannsynlig at du kan få og hvilke du tviler sterkt på at du vil få, skriv ned noen tanker rundt dem, og forvent at de aldri har hørt om malen.

Anonymkode: c9119...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får «fortell om deg selv» starter jeg med det faglige før det personlige.

«Jeg er en x, utdannet ved y, med spesialisering innen z.» så forteller jeg litt om de erfaringene jeg har innenfor den jobben jeg søker – f.eks. «har jobbet mange år med kundeservice og trives godt med det». Så går jeg over på personlig type «ellers er jeg samboer og har to barn, bor i æ, og liker å stå på ski eller strikke». 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 848f3...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er flere sider på nett som gir deg gode råd. Søk på tips jobbintervju. Vanlige spørsmål og forslag til svar gis på disse sidene. Anbefaler deg å øve å svare på de vanligste spørsmålene forran speil eller med en venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...