AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg har sex hver eneste kveld da det blir litt lite tid til dette pga hverdagen tar oss på dagtid. Bør dette holde isåfall? Hvor ofte hadde dere sex da du ble gravid ? Tips? Anonymkode: 2a839...b2f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Hver dag i en uke. Men umulig og si om det hadde holdt med en dag Anonymkode: ef790...277
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Hadde sex 2-3 ganger (totalt) i løpet av den fruktbare uka. Gravid på første forsøk. Sædceller lever opp til fem dager inne i deg så det er ingen grunn til å ha sex hver dag eller flere ganger om dagen for å treffe eggløsning. Men det skader heller ikke (med mindre mannen har nedsatt sædkvalitet, da er det annenhver dag som er optimalt). Anonymkode: 48aef...5d7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Annenhver dag Anonymkode: c9adc...f64 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Annenhver dag rundt eggløsningen (i den "fruktbare perioden", altså). For de aller fleste holder det i massevis. Holdt med én prøverunde for oss. Anonymkode: 1b72b...314 1
bergenser Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Hadde sex ca to ganger den fruktbare uken. Var ikke klar over at det var den fruktbare uken. Fikk en overraskelse et par uker etterpå for å si det sånn. Har Pcos, så er ikke nødvendigvis sikkert at jeg har eggløsning hver måned, og det var ikke sånn at det var helt planlagt at vi skulle bli gravide akkurat når vi ble det. Hadde akkurat begynt å snakke om vi skulle vurdere å få et barn sammen eller ikke. Og plutselig så skjedde det. Var veldig ønsket selv om det ikke var helt planlagt da Og blir den beste julepresangen vi får, siden terminen er kort tid etterpå
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 Begynte med noen dager i uken og økte etterhvert som det ikke klaffet. Ble hver dag på slutten 😅😅 Anonymkode: 2e2cc...3c1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 1-2 ganger om dagen i halvannen uke rundt eggløsning (visste ikke akkurat når jeg hadde eggløsning). Ble gravid på første forsøk Anonymkode: ca843...384
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Hver dag i syv dager, gravid på første forsøk. Anonymkode: 00af4...de9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 2-3 ganger rundt eggløsning. Jeg skjønte ikke helt innlegget ditt.. Du skriver dere har sex hver dag, og lurer på om det holder..? Det er jo faktisk MER enn anbefalt. Anbefalingen er hver eller annenhver dag (spesielt om mannen har dårlig sædkvalitet bør man ikke ha sex hver dag), rundt eggløsning. Sex hver eneste dag i måneden hjelper ikke for å bli gravid, det er rundt eggløsningen dere må ha det. Sex flere ganger om dagen er ikke anbefalt, for mannen må ha tid til å produsere nok sperm. Og det er ett fett om det er kveld eller morgen eller formiddag dere har dere. Anonymkode: c05ea...767
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Bare én gang den uken barnet ble unnfanget, fordi mannen først var bortreist på jobb og det var mye stress pga. alvorlig sykdom i familien. Anonymkode: 54af7...56a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Hadde sex søndag og lørdag. (altså 6 dager i mellom) Skulle ha eggløsning på onsdag midt i. Vi hadde ikke mulighet til å ses i ukedagen den uken. Ble gravid, og var ganske overrasket. Men sæden kan vel overleve noen dager, så enten var det søndagssenxen som gjorde det, ellers var eggløsningen forsinket. Anonymkode: 915f2...9fc
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 Annenhver dag fra litt over en uke før forventet EL og fram til negativ EL-test etter positiv EL-test. Ble gravid på første forsøk. Anonymkode: 6b953...1cf
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 Tja.. Første gang: hver eller annenhver dag. Tok likevel nesten ett år før jeg ble gravid. Andre gang: satt på første prøvemåned, sex en dag i uken, men det var vel en ekstra gang den tiden jeg trodde jeg hadde eggløsning. Tredje gang: sex en eneste gang på flere måneder, og jeg brukte ppiller. Ikke planlagt den siste altså.... Anonymkode: 88c7a...8b5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 Hadde kun sex 1 gang i uken den måneden jeg ble gravid. Vi prøvde ikke å få barn😅 Hvis dere har sex hver kveld holder det nok i massevis. Anonymkode: 98d0c...2bf
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 Kanskje i snitt 1 gang i mnd 😂 frem til jeg bikket uke 35, da kom lysten utrolig nok tilbake og vi ble gira på å få i gang en fødsel når jeg kom til uke 37. Fødte for ikke lenge siden så nå er det ingen adgang der nede i et par uker kanskje måneder. Kos dere og gjør det du kjenner behov for mens dere enda kan 😊 Anonymkode: 1aad0...50d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 Trodde du mente som gravid, herlighet.. Ammetåka. Uansett, vi hadde sex hver dag den mnd vi ble gravide. Brukte eggløsningstester så hadde sex frem til positiv test. Anbefalt å ha sex i dagene etter positiv test også men vi var så lei fordi testen var neeesten positiv over lengre tid. Anonymkode: 1aad0...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå