Eowyn Skrevet 26. juli 2005 #1 Skrevet 26. juli 2005 Skal snart til syden, Kreta, og da blir Emil med. Gleder meeeeg!! Men så er det jo en ting jeg går rundt og tenker på da.. Nemlig mat!! Han er jo veldig glad i melk, så kan han drikke melken de har i Hellas? Bør man koke den først? Og så er det middagen da...Har ikke så lyst å gi han "restaurant-mat", man vet jo aldri hvordan de vil reagere på maten eller om det plutselig er noe ulumskheter i den som de blir dårlige av...Bør jeg ta med middagsglass selv?? Kan jo legge til at Emil er ca 18 mnd når vi drar til Kreta.
Fakse Skrevet 26. juli 2005 #2 Skrevet 26. juli 2005 Melken i Hellas er like trygg som melken i Norge, så det trenger du ikke være bekymret for. De har også en flott yoghurt som er mye bedre enn den norske. Mindre sukker, tykkere og bedre konsistens. Den spises ofte med frukt og/eller honning. Om du vil gi middagsglass eller ikke er litt opp til deg, men så lenge ting er kokt/stekt/skrellet er det trygt. Ingen farlige bakterier, men både barn og voksne kan reagere på å møte en ny bakteriekultur som de ikke er vant til, og bli litt dårlige i magen helt i begynnelsen. Tipper at han vil protestere om du spiser mat men han ikke får smake? Om du likevel vil gi mat på glass så trenger du ikke ta med, du får kjøpt mat på glass i alle vanlige butikker. Samme med bleier. Spar-butikkene i Hellas har jo f.eks omtrent samme utvalg som her, bare at de har vin i hyllene og prisene er litt hyggeligere på enkelte varer
Klips Skrevet 26. juli 2005 #3 Skrevet 26. juli 2005 Dette kommer jo helt an på hvor engstelig du er, egentlig. Jeg ville ikke engang tenkt på at datteren min ikke kan spise maten i utlandet.
Gjest deleted Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 her er hva jeg har fått til tips. - ta med bleier, de er dyrere i utlandet - Nugatti i tilfelle annet pålegg ikke duger - Ta med middags glass så er du sikker på at datoen ikke er gått ut. - noen krever at barnet skal ha på bleie i bassenget... (det finnes bleier som er til passet slik at tiss og bæsj ikke flyter ut). ps får jeg spørre hvilket hotell du skal bo på??
pusesen Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Jeg har akkurat hatt med meg min ett og ett år gamle sønn til kypros. Vi hadde med noen middagsglass og en pakke grøt. Han spiste stort sett det samme som oss på restauranter til middag og frokost og han var like frisk hele tiden. Ville ikke hatt bekymringer for å gi han den matensom du spiser, så lenge den er godt kokt/stekt. Bleier er veldig dyrt, over 100 kroner for en pakke pampers, libero fant vi ikke, så det ville jeg ha tatt med hvis jeg skulle reise en gang til. Hellas er jo ikke akkurat et uland da! God tur og lykke til med Emil, håper dere fpr en kjempefin tur!!
Glossy Skrevet 26. juli 2005 #6 Skrevet 26. juli 2005 Jeg skal og snart til Kreta med min datter på 5 mnd. Hun kan ikke spise vanlig mat enda, men tenker å ta med middagsglass. Da slipper jeg å kjøpe der nede. Takk for tips om bleier! Eowyn, hvor skal du?Jeg skal til Chania kysten. Gleder meg masse!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå