Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt rart å kritisere andre for å være anonyme her inne, eller å si at da er man feig. For jeg ser at enkelte gjør det. Egentlig er jo alle her anonyme med mindre man poster opplysninger om seg selv. Hvorfor er det feigere å bruke anonym bruker? Forskjellen er jo bare at om man bruker anonym bruker, så kan ikke innleggene kobles til hverandre. Jeg har full forståelse for at folk ønsker det. Jeg synes det er feigt å for eksempel skrive dritt om andre her, men det gjelder like mye de som skriver under anonym bruker som de som skriver under en bestemt bruker. 

Anonymkode: 55bb7...799

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår kritikken til dels, siden det nok er en del som bruker funksjonen til å trolle rundt om i tråder. Men, det er da mange som troller hist og her med eget brukernavn også. 

Jeg ble for mange år siden gjenkjent av noen i lokalsamfunnet pga små drypp av informasjon i ulike steder på forumet. Det var ingen dramatikk i det der og da, men likevel en vekker på hvor lite anonym man egentlig er, til tross for et fiktivt brukernavn. 

Det eneste jeg skulle ønske var annerledes med anonymfunksjonen, er at hver anonymkode automatisk  kunne fått tildelt et tilfeldig avatarbilde i en tråd, for lettere å skille oss i farta. 

Anonymkode: fdd01...958

• Liker 4
Skrevet

Synes også det er rart... alle er anonyme her. For eks mitt brukernavn blir ikke mer anonymt enn det der er nå. Eneste forskjellen er at man kan se hvilke andre tråder jeg kommenterer

selvom man gjenkjenner et populært brukernavn her aner man ikke hvem det er uansett

• Liker 2
Skrevet

Poenget er at det en har her inne å forholde seg til av identitet er brukernavn. Noen kan fremstille seg som hyggelige i noen tråder, og er uforskammet og frekke i andre. Da er de anonyme for å ikke bli avslørt, og for at de ikke står for det de skriver. Det blir feigt.

Å angripe noen under anonym er også utrolig feigt. De gjemmer seg jo.

Men jeg skjønner at man bruker anonym hvis de får "stalkere" her, som faktisk skjer. Merker meg at visse brukere får kritikk og skitt fra en uansett hvilke tråd de svarer i. Kan skjønne at de ikke gidder å forholde seg til det.

Skjønner også at en er anonym under visse underforum hvor det kan være sensitive opplysninger.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Synes også det er rart... alle er anonyme her. For eks mitt brukernavn blir ikke mer anonymt enn det der er nå. Eneste forskjellen er at man kan se hvilke andre tråder jeg kommenterer

selvom man gjenkjenner et populært brukernavn her aner man ikke hvem det er uansett

Jeg tenkte slik før.

Men så snakket jeg med ei venninne, som nevnte en kakeoppskrift. Det var veldig kjent, for meg som har god hukommelse, og henger en del på mat-forumet. Og med det kunne jeg lese alt hun har skrevet her inne under brukernavn, noen sinne. (ikke at jeg gjorde det) 

Jeg var selv aktiv i prøverforumet, men også i enkelte andre forum. Det å få slengt etter seg "du klarer jo ikke få barn en gang" i en tråd om bolleoppskrifter, det gadd jeg ikke utsette meg selv for lenger. 

Så nå er jeg alltid AB. 

Anonymkode: 1ca89...bb7

• Liker 5
Skrevet
On 10/5/2020 at 10:46 AM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er litt rart å kritisere andre for å være anonyme her inne, eller å si at da er man feig. For jeg ser at enkelte gjør det. Egentlig er jo alle her anonyme med mindre man poster opplysninger om seg selv. Hvorfor er det feigere å bruke anonym bruker? Forskjellen er jo bare at om man bruker anonym bruker, så kan ikke innleggene kobles til hverandre. Jeg har full forståelse for at folk ønsker det. Jeg synes det er feigt å for eksempel skrive dritt om andre her, men det gjelder like mye de som skriver under anonym bruker som de som skriver under en bestemt bruker. 

Akkurat derfor ser ikke jeg vitsen med å selv skrive anonymt. Når det skjer gjør jeg det fra tid til annen i helseforumet, og noen ganger også i sorgforumet eller vennskapsforumet. 

Skrevet
På 5.10.2020 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Ja, alle er anonyme utad, men jeg synes at dersom man skal være veldig angripende i sin tone (som strengt tatt ikke er tillatt på noen forum), så bør man i det minste "være mann nok" til å stå for det man har skrevet med brukernavnet sitt.

Jeg synes AB-funksjon er litt overdrevent brukt her inne, da det gjør det litt uoversiktlig å følge med på hvilken bruker som sa hva. Dog forstår jeg at det er veldig nyttig med AB på visse av underforumene fordi det er sensitive temaer man ikke ønsker å knytte opp mot en bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...