AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Tror vannet ble for varmt så brøddeigen har ikke hevet selv om den har stått en time. Kan dette reddes ved å bake deigen sammen med en ny pose gjær og mel og vann? Anonymkode: cd793...935
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Ny gjær vil gjøre susen, men det blir litt jobb å få eltet den jevnt inn i deigen. Anonymkode: fc506...792 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Alltid bruke kaldt vann fra krana, det måler kanskje 15-17grader maks. Så lær det Bak med vann som er alltid under 20grader. Heve over natten er alltid best. - Baker Anonymkode: c1af3...082 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Prøv, og fortell hva du finner ut! Jeg tipper forslaget ditt vil få liv i deigen igjen, men at brødet får kraftig gjærsmak. Men det blir bare spekulasjoner. Anonymkode: ab4af...1ff
Belima Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 Glemte helt gjær fredag kveld da jeg satte en brøddeig. Heldigvis brukte jeg tørrgjær, så jeg la deigen tilbake i bollen og eltet kjempegodt. Gikk bra! Nå heves alltid mine brød over natta.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Pew tror jeg reddet den! 😄 tok en stor balje og hadde tørrgjær og kaldt vann og hadde deigen i baljen og jevnet med vann så deigen ble helt tynn igjen og spedde på med mer sammalt hvete grov, linfrø og hvetemel og fikk da ett mer brød enn i utgangspunktet. Nå hever den som Bare det 😃 Anonymkode: cd793...935 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå