Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg skal om ikke så lenge flytte inn med min kjæreste og lurte på en sak i den forbindelse: Nå overnatter vi hos hverandre 3-5 ganger i uken og har gjort det de siste 7-8 mnd. Da har vi alltid sex (altså hver gang vi er sammen). Når vi flytter sammen har jeg derimot ikke ønske om å ha sex 7 dager i uken, men 3-5 som vi har hatt tidligere. Det holder for meg og jeg føler det blir litt sånn "pliktsex" om det legges opp til at vi skal ha det hver eneste kveld hele uka. Samtidig har jeg ikke lyst til å skuffe ham og jeg vet at han er mer glad i sex enn det jeg er. Hvordan ble det med sexlivet til dere andre da dere gikk fra kjærester til samboere? 

PS: Jeg er veldig glad i ham og vi kommuniserer bra. Dette er noe jeg kan ta opp med ham når den tid kommer (har ikke vært nødvendig så langt), men lurte bare på litt erfaringer her?

Anonymkode: 54dca...fee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale at du starter dialogen om dette nå, så han vet hva han går til. Forventningsavklaring er utrolig viktig! Dersom har har tatt det for gitt at det blir sex hver kveld, så trenger han litt tid til å omstille seg. :)

Anonymkode: 07087...959

• Liker 9
Skrevet

Hmm. Vi hadde sex hver dag i ett par tre uker kanskje etter å ha flyttet sammen. Også dabbet det av. Nå har vi vel sex 3-5 dager i uka ca. Vært sammen i 16 år

Men ja kommunikasjon er jo nøkkelen her. Noen har høyere sexdrift enn andre. Sånn er det bare :) 

• Liker 4
Skrevet

At dere har litt forskjellig behov er ikke så farlig, det er bare å lære seg de gode måtene å avvise på. Men den bevisstheten rundt at "han er mer glad i sex enn hva jeg er" kommer til å bli et problem før eller siden. 

Anonymkode: 2a2c4...668

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

At dere har litt forskjellig behov er ikke så farlig, det er bare å lære seg de gode måtene å avvise på. Men den bevisstheten rundt at "han er mer glad i sex enn hva jeg er" kommer til å bli et problem før eller siden. 

Jeg jobber med saken, går til sexolog (anbefales!) :)  Jeg liker også sex, men jeg vil heller at det skal være noe spesielt enn de faste 5-min in-and-out kl 22.30 hver kveld. Det er jo ikke sånn nå men jeg er redd det fort blir sånn når vi skal gjøre det 7 ganger i uka hver uke. Det blir så fort rutine av det..

-ts

10 minutter siden, Delfin82 said:

Hmm. Vi hadde sex hver dag i ett par tre uker kanskje etter å ha flyttet sammen. Også dabbet det av. Nå har vi vel sex 3-5 dager i uka ca. Vært sammen i 16 år

Men ja kommunikasjon er jo nøkkelen her. Noen har høyere sexdrift enn andre. Sånn er det bare :) 

Det høres jo veldig åreit ut! :) 

Skrevet

Vil bare legge til at det blir lettere om avklaringer er gjort på forhånd, så dere slipper det i tillegg til alle småtingene dere skal tilpasse hverandre når dere flytter. 

Anonymkode: 07087...959

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker også sex, men jeg vil heller at det skal være noe spesielt enn de faste 5-min in-and-out kl 22.30 hver kveld. Det er jo ikke sånn nå men jeg er redd det fort blir sånn når vi skal gjøre det 7 ganger i uka hver uke. Det blir så fort rutine av det..

-ts

Hva med begge deler? 😊 En kjappis de dagene dere ikke orker mer.

Anonymkode: 4ae27...adc

• Liker 1
Skrevet

Det kommer kanskje an på hvor lik sexlyst dere har? :)  Det er jo ikke sikkert han heller går rundt med en forventning om dere skal ha sex hver dag? 

Vi har i utgangspunktet veldig lik sexlyst og vil ha sex så godt som hver dag, med mindre noen av oss er syke etc. Han har dog en fysisk krevende jobb og har studier i tillegg, så det hender han noen ganger er veldig sliten/vondt i hodet når kvelden kommer. Da respekterer jeg så klart at han ikke ønsker å ha sex, selv om jeg i starten kunne føle det var litt kjipt. Vi har snakket om dette, og nå synes jeg det går helt fint at vi har "sexfrie" dager, samtidig som det er de dager vi har sex flere ganger i løpet av dagen. Så på det jevne blir det vel i snitt 6 ganger i uka. 

Anonymkode: 4713e...2cf

• Liker 1
Skrevet

Hva er din alder?

Samboerskap blir noe helt annet, å bo sammen er en ting. Forventning av sex en annen.

Du MÅ SNAKKE om dette NÅ, ikke hold tilbake som de fleste gjør. Kommunikasjon er det STØRSTE problemet i det fleste forhold.

Har man forskjellige behov seksuellt bør du heller revurdere forholdet, man må passe sammen på dette området. Sex er limet i et forhold, så fort dette ikke funker kan du glemme forhold.

1-3 ganger i uka er ganske vanlig for folk som had bodd sammen endel år, husk at noen går årevis uten sex også. Etter type 10-20år++ sammen.

Selv ligger jeg på 2-4 ganger i uka :) Men ikke tenk på antall ganger! Har jo sex når man føler for det, i perioder blir det mindre. Ikke heng deg opp i antall ganger, ikke lag en mental sperre. Onani er viktig for meg, gjør det alene.

Husk, det er mye man kan gjøre utenom "sex/full pakke". Jeg suger/runker gjerne mannen min uten at jeg trenger noe tilbake, da dette tilfredstiller meg :) Vet han elsker det når vi har lagt oss, eller spontant utenom. Tar heller ikke lang tid...så gleder gjerne på den måten.

Anonymkode: fe7c8...9cf

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med begge deler? 😊 En kjappis de dagene dere ikke orker mer.

Anonymkode: 4ae27...adc

Kjappiser er noe av den beste sexen :) Lange økter har aldri vært min greie. Et samleie varer sjelden lenge uansett.

Skjørt er en fin ting på jobb, så bli tatt når man kommer hjem.... :) Spennende!

Anonymkode: fe7c8...9cf

• Liker 4
Skrevet

Håper du går til sexolog for å spice opp sexlivet, ikke fordi du tror det er noe galt med deg som ikke ønsker sex 7 ganger i uken?

Uansett. Lurt å sette seg ned og ta praten før dere flytter sammen. Da lærer du han også bedre å kjenne. Respekterer han et nei? Blir han sur om du sier nei? Og så har du ekstreme tilfeller som i tråden her "er dette voldtekt" hvor mannen tvinger seg til sex selv om hun sier nei flere ganger.

Anonymkode: 72e35...513

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei,

Jeg skal om ikke så lenge flytte inn med min kjæreste og lurte på en sak i den forbindelse: Nå overnatter vi hos hverandre 3-5 ganger i uken og har gjort det de siste 7-8 mnd. Da har vi alltid sex (altså hver gang vi er sammen). Når vi flytter sammen har jeg derimot ikke ønske om å ha sex 7 dager i uken, men 3-5 som vi har hatt tidligere. Det holder for meg og jeg føler det blir litt sånn "pliktsex" om det legges opp til at vi skal ha det hver eneste kveld hele uka. Samtidig har jeg ikke lyst til å skuffe ham og jeg vet at han er mer glad i sex enn det jeg er. Hvordan ble det med sexlivet til dere andre da dere gikk fra kjærester til samboere? 

PS: Jeg er veldig glad i ham og vi kommuniserer bra. Dette er noe jeg kan ta opp med ham når den tid kommer (har ikke vært nødvendig så langt), men lurte bare på litt erfaringer her?

Blir litt for dumt og legge opp en plan "Når man skal ha sex".

Sexen kommer i seg selv om kjemien er til stedet og er i bildet på den dagen.
Om du skal sette opp en plan når man skal ha sex, så høres du ut som en mor som skal passe på at ungen ikke er for mye på mobilen.

Hadde dama mi begynt og snakke med meg at vi skal redusere sexen, så hadde et faresignal kommet opp i hodet på meg og ting hadde eskulert seg dårligt.

Anonymkode: 5ed12...479

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber med saken, går til sexolog (anbefales!) :)  Jeg liker også sex, men jeg vil heller at det skal være noe spesielt enn de faste 5-min in-and-out kl 22.30 hver kveld. Det er jo ikke sånn nå men jeg er redd det fort blir sånn når vi skal gjøre det 7 ganger i uka hver uke. Det blir så fort rutine av det..

-ts

Det høres jo veldig åreit ut! :) 

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du går til sexolog. Det er vel ikke fordi du ikke har lyst på sex mer enn 3-5 ganger i uka? For det er godt innenfor normalen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Blir litt for dumt og legge opp en plan "Når man skal ha sex".

Sexen kommer i seg selv om kjemien er til stedet og er i bildet på den dagen.
Om du skal sette opp en plan når man skal ha sex, så høres du ut som en mor som skal passe på at ungen ikke er for mye på mobilen.

Hadde dama mi begynt og snakke med meg at vi skal redusere sexen, så hadde et faresignal kommet opp i hodet på meg og ting hadde eskulert seg dårligt.

Anonymkode: 5ed12...479

Bingo! Som du ser i en annen jeg har svart lengre opp så er det akkurat dette jeg IKKE vil. Sex hver dag kl 22.30 er ikke så mye lidenskap for min del. Vil heller 3-5 ganger i uken når vi kanskje er litt ekstra kåte...noe uplanlagt liksom.

-ts

Skrevet

Det pleier å bli mye mindre. Hodepine og andre "helseproblem" blir mere fremtredende.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor du går til sexolog. Det er vel ikke fordi du ikke har lyst på sex mer enn 3-5 ganger i uka? For det er godt innenfor normalen.

Hei

Ja jeg forklarte nok ikke så bra det der, hehe. Jeg ønsker å få mer ut av det å ha sex egentlig. Hele livet har det vært sånn "tja, dette er jo en helt grei aktivitet", men aldri sånn at jeg bare MÅ ha det fordi det er så fantastisk deilig! Og jeg har veldig lyst til å komme meg dit. Har eksperimentert mye med kjæresten, men tenkte jeg skulle prøve litt proff hjelp også ;) Har bare vært der 2 ganger så langt og syntes det er bra, men har ikke merket de største endringene enda.

-ts

Skrevet

Ta det som det kommer.

Her i gården er problemet at han ikke har sexlyst, eller han vil, men glemmer det så fort han setter seg på pc'n og spiller.. 

Vi har kun vært samboere i noen mnd. Husker ikke sist vi hadde sex engang. 

Han er kun 26 år. 

Klikker snart. 

Han er veldig god og snill ellers. Pc'n som stjeler alt fokuset hans bare. 

Anonymkode: bf45a...eaa

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei

Ja jeg forklarte nok ikke så bra det der, hehe. Jeg ønsker å få mer ut av det å ha sex egentlig. Hele livet har det vært sånn "tja, dette er jo en helt grei aktivitet", men aldri sånn at jeg bare MÅ ha det fordi det er så fantastisk deilig! Og jeg har veldig lyst til å komme meg dit. Har eksperimentert mye med kjæresten, men tenkte jeg skulle prøve litt proff hjelp også ;) Har bare vært der 2 ganger så langt og syntes det er bra, men har ikke merket de største endringene enda.

-ts

Takk for svar. Så bra at du tar tak i det! Ikke mange gjør det. Håper du finner ut av det. Vet typen din at du går dit?

Skrevet

Vi gikk fra å ha sex 2-3 ganger daglig til 1-2 ganger i uka. Syns det er helt greit:phaedra:

Anonymkode: cce11...5a9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Så bra at du tar tak i det! Ikke mange gjør det. Håper du finner ut av det. Vet typen din at du går dit?

Ja absolutt, han er veldig støttende og er med på å teste ut forskjellige saker og ting hehe :)  Jeg vil gjerne komme dit at jeg bare MÅ ha det for det er så deilig. Tar gjerne imot tips her også om noen har det ;) Jeg er 30 år forresten (så noen lurte på det)

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...