AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #1 Skrevet 5. oktober 2020 Sendt barna på skole og SFO i dag. Har inntrykk at det nesten var full avdeling. Virker som flere sparer ferie under Korona nå, for jeg har aldri sett så mange unger der i høstferien. Hva er deres inntrykk? Og sender dere barna i barnehagen nå i høstferien Anonymkode: 98d24...c3b
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #2 Skrevet 5. oktober 2020 Ja, jeg sender barna i høstferien da jeg selv ikke har høstferie. Jeg forstår ikke hvordan folk har mulighet til å ta så mye ferie, det er minst fire uker om sommeren, en uke i høstferien og gjerne vinterferie også. I tillegg kommer det noen ekstra dager ved jul og påske og eventuelt andre inneklemte dager. Forstår ikke hvordan dette går opp. Anonymkode: 2b1d2...b31 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #3 Skrevet 5. oktober 2020 Har hatt høstferie nesten en hel uke. Jobber turnus, så høstferien falt tilfeldigvis på den uken med mye fri. Er vel ingen utenom lærere som kan følge alle friukene til skolen. Neste er vel nå til jul hvor det er 14 dager fri. Anonymkode: 0985d...660
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #4 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg gjør ikke, mine har ferie. Tar ulønnet fri/avspasering. Anonymkode: d8f4d...b68
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #5 Skrevet 5. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg sender barna i høstferien da jeg selv ikke har høstferie. Jeg forstår ikke hvordan folk har mulighet til å ta så mye ferie, det er minst fire uker om sommeren, en uke i høstferien og gjerne vinterferie også. I tillegg kommer det noen ekstra dager ved jul og påske og eventuelt andre inneklemte dager. Forstår ikke hvordan dette går opp. Anonymkode: 2b1d2...b31 Noen jobber i skoleverket. Så fort man er knyttet til elever så har man mye fri. Slik som meg. Fri 7,5 uke på sommeren, 1 uke høst, 2 uker jul, 1 uke vinter og sist men ikke minst 1 uke påskeferie. Hvordan skal vi ellers klare å holde ut🤪 Anonymkode: aa751...02f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #6 Skrevet 5. oktober 2020 Vi har ikke ferie før til onsdag, men vi skal ha fri. Har lagt den siste ferieuka mi til høstferien og vi drar til besteforeldre på besøk. Anonymkode: 709ce...bfe
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Skrevet 5. oktober 2020 Vi har høstferie. Min mann har en jobb hvor han skriver timer og får avspasering time for time (istedet for overtidsbetalt), og da blir det høstferie, juleferie, vinterferie, påske og lang sommerferie. Veldig herlig, selv om han jo jobber lange uker, slik jeg også gjør som lærer. (Nyter avspaseringa!) Anonymkode: 452cc...4a5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #8 Skrevet 5. oktober 2020 Både jeg og mannen har fleksible jobber, og kan jobbe når/hvor vi vil om uka planlegges noe. Står opp kl 5 og får unna litt, jobber litt helg, tar en og annen telefon, og møte. Så ting som høst-/vinterferie, langhelg, med mer, ordner seg alltid uten at vi må ta ut feriedager. Anonymkode: 130bc...cae
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #9 Skrevet 5. oktober 2020 Jobber som selvstendig næringsdrivende fastlege i en kommune der det er god fastlegedekning. Så kan ta mer fri litt når det passer da jeg har vikar. Anonymkode: 32497...d6b
ekkoet Skrevet 5. oktober 2020 #10 Skrevet 5. oktober 2020 Vi tar ikke høstferie, ungene er noen dager på idrettsskole og en dag hos besteforeldre - vi har hjemmekontor selv. Fotballaget til 12-åringen kjører trening denne uken, der stiller ca 3/5, altså over halvparten (og selv når det ikke er høstferie stiller ikke alle). Jeg vet noen tar ferie, men mitt inntrykk er at de fleste gjør det ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #11 Skrevet 5. oktober 2020 Tar alltid en uke ferie når det er høstferie. Pleier å reise til sydligere strøk, men den turen ble av åpenbare grunner avlyst i år. Så det ble reise innenlands i stedet. Tar 4 uker på sommeren, en uke på høsten. Jobber turnus, så kan likevel ta sammenhengende fridager ifb vinterferie, jul og påske. En av fordelene med turnus. Anonymkode: b851c...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #12 Skrevet 5. oktober 2020 Sparer både høstferie og mye av sommerferien til etter pandemien. Blir kjempelang ferie i 2021 eller 2022 :) Anonymkode: 87d9a...b44
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #13 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg sender ikke barnet på sfo i høstferien. Hun har hanglet med en standhaftig forkjølelse lenge og trenger ferien og avstand fra andre barn. Jeg har hjemmekontor. Anonymkode: 4a2c3...ae7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #14 Skrevet 5. oktober 2020 Mange har fleksitid og avspasering time-for-time, uten mulighet for å ta det ut i lønn. Det er fort gjort å dra på seg mange timer på plusskontoen, som tas ut som en ekstra ferieuke her og der. Jeg har ikke skolebarn, så kan i teorien ta plusstiden ut når som helst, men det blir jo ikke sånn i praksis. For man tar jo helst denne tiden ut i rolige perioder. Som er i ferier. Romjul, påske og sommer særlig. Men høst og vinterferie er det også en del som ønsker fri. Da blir det litt selvforsterkende: Man vet mange har fri, dermed kalles det ikke inn til så mange møter eller settes så mange interne leveringsfrister akkurat de ukene. Og plutselig er det en "rolig" uke der det er lett å ta ut avspasering for enda flere. Anonymkode: a56c3...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #15 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg har høstferie i 3 dager med barna. Hadde også ifjor, men det er for at jeg ikke tar ut ferie i jul og påske. Så den må jo taes ut, vil ikke jobbe gratis heller 😊 Anonymkode: b55e2...c5d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #16 Skrevet 5. oktober 2020 Jeg er lærer så har jo høstferie, men 3 åringen har vært så lite i barnehage i det siste på grunn av Korona, og er så glad i barnehagen for tiden, at vi sendte han dit likevel. Han spør om barnehagen hele helgen også, så det hadde nesten føltes litt slemt å ikke sende han i barnehagen. Anonymkode: 83447...6db 2
Example Skrevet 5. oktober 2020 #17 Skrevet 5. oktober 2020 Lærer, så har høstferie i år, som alle andre år. Har likevel en god del å gjøre på jobb, så jeg kommer til å ta et par dager og jobbe for å komme a jour. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #18 Skrevet 5. oktober 2020 Ingen høstferie her, er student og har forelesning som vanlig. Er nok i hovedsak bare familier med barn eller lærere som tar høstferie uansett, så ikke noe unormalt her. Anonymkode: 45214...2aa
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #19 Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sparer både høstferie og mye av sommerferien til etter pandemien. Blir kjempelang ferie i 2021 eller 2022 Anonymkode: 87d9a...b44 Lovbestemt kan man kun overføre 10 dager. Resten blir tvangsutbetalt. Men er jo mange steder det er mulig å ta fri uten lønn, så det er jo en løsning. Anonymkode: 130bc...cae 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #20 Skrevet 5. oktober 2020 Lærer og har høstferie Barna ibhg Anonymkode: 5a032...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå