Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg hadde nettopp låvefest, som vi har hver høst, der vi hadde invitert 20 av våre nærmeste. En venninne av oss (mest min mann) hjalp til med matforberedelsene, da vi har små barn og jeg hadde ansvaret for dem den dagen slik at de andre kunne ordne klart til festen. Hun hadde innstallert seg i en leilighet i huset som står tomt. Hennes mann skulle komme på festen senere.

Festen startet og alle kom og alt var bra. Jeg drakk bare en øl og gikk tidlig å la meg da jeg måtte opp tidlig med barna. Da jeg gikk var festen akkurat kommen helt i gang.

Jeg våkner midt på natten og hører to personer som går inn i leiligheten som står tom. Og at senga begynner å knirke. Jeg ligger en stund å lytter og til slutt skjønner jeg at det er noen som har sex der, uten at jeg hører stemmer eller stønning. Jeg ringer min mann for å be han jage dem hjem. Han svarer ikke telefonen. Etter å ha ringt en stund svarer en kompis av ham telefonen og forteller meg at min man tok kveld og gikk for å legge seg for en stund siden. Da skjønner jeg at det er min mann som ligger i sengen i leiligheten. Jeg løper til leiligheten, men døra er låst og jeg finner ikke nøkkelen. Jeg banker på og banker på og hører romestering på innsiden. Jeg fortsetter å banke på. Lenge. Til slutt åpner min mann døren og ser trøtt på meg og det første han sier er at «Jeg sov bare på sofaen». Jeg løper inn og i sengen ligger venninnen og later som at hun er så full at hun ikke kan svare meg. Hun er fullt påkledd, men har kjolen på vranga og beltet hennes og bindet som hun lånte hos meg tidligere på kvelden ligger midt på soveromsgulvet. Jeg løper for å kjefte på min mann, men han gikk bare inn på vår sofa for å sove mer og kunne ikke bry seg mindre. Jeg ringer venninnens mann (som var dratt hjem) og får han til å komme å hente henne. Når han kommer forteller jeg ham alt. Han får henne hjem og forhører henne når han kommer hjem. Hun brånekter og finner på rare unnskyldninger til alle lydene jeg hørte. Hun skulle skifte klær i sengen, og så la hun seg ned for å sove litt før hun skulle gå hjem, men skiftetøyet hennes fant jeg i en pose i låven dagen etter. Min mann nekter også for alt. Begge sier at de skulle på do (vi låste vår leilighet og brukte doen i leiligheten som sto tom, for ikke å vekke barna). Og han gikk å la seg på sofaen der og hun gikk inn på soverommet for å skifte. Min mann har aldri aldri lagt seg i en annen seng eller gått på sofaen for å sove, ikke engang om vi krangler og jeg ber han om det. Venninnen er sint på meg for at jeg «forhører» og beskylder henne for ting hun ikke har gjort, når hun bare lå og sov og er helt uskyldig. Jeg tror hun er mest sint for at jeg fortalte det til hennes mann. Min mann er veldig lei seg for at situasjonen ble som den ble og han forstår meg. Han ser alvoret. Men han nekter å fortelle hva som har skjedd, men håper likevel at jeg kan tilgi ham.

Jeg står låst i en usikker situasjon, har jeg grunn til å være sint og skuffet når jeg ikke har håndfaste bevis (annet enn mitt eget minne) for hva som har skjedd og begge nekter? Vi har små barn sammen og jeg kan ikke bare pakke sammen og dra. Jeg føler i hjerte mitt at noe har skjedd og at de lyver. Kan man fortsette livet nå som om ingenting har skjedd? Hva ville du gjort??

Jeg tenker også, er det evt. første gangen eller har de gjort dette før? Vi har vært på flere turer med dem og hytten dems.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med anonym over. Du vet hva som har skjedd. Tror dessverre aldri dette kan bli bra med mindre han innrømmer og legger seg flat. Selv da tror jeg det blir vanskelig å ha tillit til han siden han viser hvor lett han greier å lyve til deg for å redde sitt eget skinn. 

Venninna hadde jeg kuttet ut og blokkert.

Tenker at det beste du gjør for egen del er å begynne å tenke fremover hvordan du skal greie livet ditt alene. Alt det praktiske. Få hjelp og støtte av venner og familie. 

Det er forferdelig tungt å få teppet dratt vekk under beina sine. Og det tar tid å reise seg. 

Men er det noe jeg skulle ønske jeg gjorde så var det å dra fra min utro ektemann første gangen jeg tok ham i det. For det helvetet etterpå med frykt og sorg og skulle jobbe med et forhold der jeg bare så dem for meg hele tiden var grusom. Han gikk bak ryggen min gang på gang etterpå også fordi han trodde han kunne slippe unna med det. 

Anonymkode: 66a17...16f

• Liker 12
Skrevet

Kast han ut, uavhengig av hva han selv sier. Ikke bare er han utro, men han er fersket og han lyver om det. 

Anonymkode: 9c315...401

• Liker 10
Skrevet

Jeg sa idag at jeg tar med barna og flytter, da innrømte han at de flørtet i låven og gikk inn i leiligheten for å ha sex, men det var bare tafsing og klining utfor klærne. Jeg tror ikke på han, hvorfor var kjolen hennes på vranga og bindet hennes og belte hennes på gulvet? Å hvis han har lyvet til nå, kan han jo lyve om mer... Dette ender ikke bra!

• Liker 36
Skrevet

Hva synes dere jeg skal gjøre med posen med sminke og skifteklær og ipaden til venninna da? Jeg har lyst å kaste det i søpla. Jeg og mannen hennes holder forresten hverandre fullt oppdatert. Min mann har lagt seg helt flat, han innrømmer fortsatt ikke mer enn kyssing og tafsing, men han gråter og er helt fra seg og sier at han vil gjøre hva jeg vil så lenge jeg ikke flytter. Jeg foreslo familieterapi, det er han fullt med på. Jeg har ikke så lyst å splitte opp familien vi har, men samtidig vil jeg ikke leve med en mann som lyver og som jeg aldri kan stole på.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor har dere låvefest under pandemien?

Anonymkode: f022d...921

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Rådløs123 skrev:

Hva synes dere jeg skal gjøre med posen med sminke og skifteklær og ipaden til venninna da? Jeg har lyst å kaste det i søpla. Jeg og mannen hennes holder forresten hverandre fullt oppdatert. Min mann har lagt seg helt flat, han innrømmer fortsatt ikke mer enn kyssing og tafsing, men han gråter og er helt fra seg og sier at han vil gjøre hva jeg vil så lenge jeg ikke flytter. Jeg foreslo familieterapi, det er han fullt med på. Jeg har ikke så lyst å splitte opp familien vi har, men samtidig vil jeg ikke leve med en mann som lyver og som jeg aldri kan stole på.

Det som er så synd er at det eneste han er lei seg for er å bli oppdaget. De prøvde å bløffe det vekk selv om du omtrent så det. 

Og det at han tar med venninna inn i leiligheten og har seg med deg vegg i vegg, så utrolig respektløst. 

Nå fikk han en konsekvens og DA er han lei seg. Han forventet helt tydelig at du bare skulle godta det. Utrolig arrogant. Jeg forstår at det er vanskelig, særlig med små barn, men jeg hadde ikke orket å leve med det. Og stol på meg, tiden etter utroskap er virkelig helt jævlig, jeg haropplevd det og jeg gjør det aldri igjen. 

Anonymkode: 4abd5...f08

• Liker 37
Skrevet
5 minutter siden, Rådløs123 skrev:

Og spiller det noen rolle hva de gjorde? De gikk inn med tanke på å ha sex, eneste grunnen til at det ikke skjedde var fordi du kom og dundret på døra... 

• Liker 32
Skrevet

Jeg hadde ikke drevet på slik du gjorde. Jeg hadde stille og rolig begynt pakkingen av hans ting. Om morgenen når han gikk ut døra så hadde han sett alle sine ting da mener jeg alle ting stått utenfor døra. Låsesmed hadde vært tilkalt for bytte av lås. 

Det er liten vits å drive på slik du gjør. Det skaper bare ennda mere missnøye. Måten min er både klar og ikke minst ryddig. 

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og spiller det noen rolle hva de gjorde? De gikk inn med tanke på å ha sex, eneste grunnen til at det ikke skjedde var fordi du kom og dundret på døra... 

Med kjolen på vranga og bindet langt avgårde så var det ikke noe bare utenpå klærne. 

Anonymkode: 33ced...d35

• Liker 17
Skrevet

Det er jo ikke tvil om at de var midt i akten når du kom og forstyrret dem. 

Han må minst fortelle sannheten skal forholdet være mulig å redde. Å lyge vil jo bare skape et annet problem attpåtil. 

Anonymkode: 50277...2f7

• Liker 15
Skrevet
9 minutter siden, Rådløs123 skrev:

Dra på familievernkontoret først, og si helt tydelig at du vet han lyver fortsatt, og første bud for å kunne gå videre er at han innrømmer alt og legger seg flat. Det er ikke dermed sagt du skal bli selv om han gjør det, men det er i hvert fall første steg. Dere må uansett til megling på familievernkontoret hvis dere slår opp, så greit å ta en tur med en gang enten det blir sånn eller slik.

Anonymkode: 33ced...d35

• Liker 11
Skrevet

Vel, har han innrømmet flørting og intensjon om sex sier det vel seg selv at de faktisk hadde det. Det var jo sengeknirking som fikk deg til å reagere i utgangspunktet, før du hadde noen grunn til mistanke, så det er jo ikke innbilning. Senger knirker ikke så voldsomt av tafsing... Legg til det med klærne og lang tid på å åpne, samt løgner så langt, så er jo svaret rimelig åpenbart. 

Jeg hadde nok sagt til mannen at jeg forlater om jeg ikke får hele sannheten, og virkelig begynt å gjennomføre "trusselen". Kanskje forlatt uansett, sannsynligvis egentlig, men håpet er bittelitt større om alle korta er på bordet (og man egentlig har lyst til å bli, da). 

Skrevet

Du kan jo faktisk aldri stole på han igjen, hadde han i det minste våknet dagen etter og innrømmet at han har har driti seg skikkelig ut. Men når han nå ikke vil tilstå omfanget av det er det jo helt kjørt! 

Men regner med at det er vanskelig å gå, ihvertfall hvis dere har små barn og bor på gård i tillegg. 

Anonymkode: 2c64c...098

• Liker 10
Skrevet

Her er det bare og pakke sekken og dra, evt pakke hans sin sekk og få han til og dra. Du vet utmerket godt hva som har skjedd, og siden han ikke engang bryr seg eller erkjenner hva han har gjort så sier det meg at dette har skjedd før/kommer garantert til og skje igjen. Lykke til, håper du tar riktig valg.

• Liker 11
Skrevet
8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg hadde stille og rolig begynt pakkingen av hans ting. Om morgenen når han gikk ut døra så hadde han sett alle sine ting da mener jeg alle ting stått utenfor døra. Låsesmed hadde vært tilkalt for bytte av lås. 

Han kan jo bare flytte inn i leiligheta. 

Anonymkode: c28b2...d22

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, Rådløs123 skrev:

Min mann og jeg hadde nettopp låvefest, som vi har hver høst, der vi hadde invitert 20 av våre nærmeste. En venninne av oss (mest min mann) hjalp til med matforberedelsene, da vi har små barn og jeg hadde ansvaret for dem den dagen slik at de andre kunne ordne klart til festen. Hun hadde innstallert seg i en leilighet i huset som står tomt. Hennes mann skulle komme på festen senere.

Festen startet og alle kom og alt var bra. Jeg drakk bare en øl og gikk tidlig å la meg da jeg måtte opp tidlig med barna. Da jeg gikk var festen akkurat kommen helt i gang.

Jeg våkner midt på natten og hører to personer som går inn i leiligheten som står tom. Og at senga begynner å knirke. Jeg ligger en stund å lytter og til slutt skjønner jeg at det er noen som har sex der, uten at jeg hører stemmer eller stønning. Jeg ringer min mann for å be han jage dem hjem. Han svarer ikke telefonen. Etter å ha ringt en stund svarer en kompis av ham telefonen og forteller meg at min man tok kveld og gikk for å legge seg for en stund siden. Da skjønner jeg at det er min mann som ligger i sengen i leiligheten. Jeg løper til leiligheten, men døra er låst og jeg finner ikke nøkkelen. Jeg banker på og banker på og hører romestering på innsiden. Jeg fortsetter å banke på. Lenge. Til slutt åpner min mann døren og ser trøtt på meg og det første han sier er at «Jeg sov bare på sofaen». Jeg løper inn og i sengen ligger venninnen og later som at hun er så full at hun ikke kan svare meg. Hun er fullt påkledd, men har kjolen på vranga og beltet hennes og bindet som hun lånte hos meg tidligere på kvelden ligger midt på soveromsgulvet. Jeg løper for å kjefte på min mann, men han gikk bare inn på vår sofa for å sove mer og kunne ikke bry seg mindre. Jeg ringer venninnens mann (som var dratt hjem) og får han til å komme å hente henne. Når han kommer forteller jeg ham alt. Han får henne hjem og forhører henne når han kommer hjem. Hun brånekter og finner på rare unnskyldninger til alle lydene jeg hørte. Hun skulle skifte klær i sengen, og så la hun seg ned for å sove litt før hun skulle gå hjem, men skiftetøyet hennes fant jeg i en pose i låven dagen etter. Min mann nekter også for alt. Begge sier at de skulle på do (vi låste vår leilighet og brukte doen i leiligheten som sto tom, for ikke å vekke barna). Og han gikk å la seg på sofaen der og hun gikk inn på soverommet for å skifte. Min mann har aldri aldri lagt seg i en annen seng eller gått på sofaen for å sove, ikke engang om vi krangler og jeg ber han om det. Venninnen er sint på meg for at jeg «forhører» og beskylder henne for ting hun ikke har gjort, når hun bare lå og sov og er helt uskyldig. Jeg tror hun er mest sint for at jeg fortalte det til hennes mann. Min mann er veldig lei seg for at situasjonen ble som den ble og han forstår meg. Han ser alvoret. Men han nekter å fortelle hva som har skjedd, men håper likevel at jeg kan tilgi ham.

Jeg står låst i en usikker situasjon, har jeg grunn til å være sint og skuffet når jeg ikke har håndfaste bevis (annet enn mitt eget minne) for hva som har skjedd og begge nekter? Vi har små barn sammen og jeg kan ikke bare pakke sammen og dra. Jeg føler i hjerte mitt at noe har skjedd og at de lyver. Kan man fortsette livet nå som om ingenting har skjedd? Hva ville du gjort??

Jeg tenker også, er det evt. første gangen eller har de gjort dette før? Vi har vært på flere turer med dem og hytten dems.

Det jeg har uthevet vil jeg kommentere. Dersom han ikke hadde gjort noe GALT ville han ikke håpet om tilgivelse vel?

Jeg vet hva jeg hadde gjort, men det er DU som skal leve med dette. Hva ønsker du å gjøre?

Anonymkode: 5fd6c...48c

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han kan jo bare flytte inn i leiligheta. 

Anonymkode: c28b2...d22

Tenk deg litt om her. Hadde du flyttet inn i den leiligheta etter denne seansen? Det finnes sikkert de som gjør det ja, men de har da ingen samvittighet what so ever.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Rådløs123 skrev:

Klarer du å leve med ham i et praktisk partnerskap slik at dere ikke splitter familien når barna er små? 

Anonymkode: 5fd6c...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...