Gå til innhold

Hvor skal vi gjøre av oss? Sykt barn og renovering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann har blitt skikkelig forkjøla og må være hjemme fra barnehagen. Det kjennes også ut som jeg brygger på noe, så vi må nok begge holde oss hjemme noen dager.

Problemet er at taket på huset vårt er under renovering, de skal bore i betongen nå de neste dagene og det bråker helt infernalsk 😩 vi bor i rekkehus i borettslag, og det er et innleid firma som utfører arbeidet - Hvilket betyr at vi ikke akkurat kan be de ta en pause i arbeidet heller. Og ettersom vi er syke kan vi ikke dra noe sted...

De begynte med arbeidet forrige uke, da skulle jeg egentlig ha hjemmekontor, men måtte bare dra ned på jobben. Lyden er så høy og gjennomtrengende at man ikke klarer høre seg selv tenke, det nytter ikke å høre TV’en eller føre en vanlig samtale. Hjelp, hva gjør vi??

Anonymkode: 477f7...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leie en hytte?

Anonymkode: 7614c...b44

• Liker 2
Skrevet

Har dere venner eller familie dere kan bo hos en tid? Vi er litt i samme situasjon. Starter med renovering i dag, men nå har minsten fått omgangssyke. Jeg skulle egentlig hatt hjemmekontor men kjenner meg heller ikke i form..Kl.09 er det innrykk av håndtverkere. Tror det kan bli en tøff uke. 

Anonymkode: cb2e8...14f

Skrevet

Sove på hotell? 

Anonymkode: be35d...3e8

• Liker 1
Skrevet

Venner og familie, leie hytte , 

Anonymkode: 60450...2ba

• Liker 1
Skrevet

Låne hytte fra noen i familien. Hvor lenge holder de på med? Man kan jo også bare godta det og være hjemme. Oppussing er oppusing. Man overlever 

Anonymkode: 0d99d...2b8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Låne hytte fra noen i familien. Hvor lenge holder de på med? Man kan jo også bare godta det og være hjemme. Oppussing er oppusing. Man overlever 

Meg igjen. Dere kan jo alltid gå en tur ute. Hvis hsn ligger fortsatt i vogn når han sover så kan du legge ham å gå noen timers tur. Det går fint hvis han er godt kledd. Er heller ikke smittefare hvis dere ikke er blant folk. 

Skrevet

Hørselvern, hodetelefoner med litt støydemp. Du skal IKKE dra rundt åsmitte andre i disse corona-tider. Litt bråk må dere nesten bare tåle. Tenk på uføre/pensjonister, mange har lite nettverk kombinert med slank lommebok. De klarer seg greit de også vil jegtro. 

Anonymkode: e8423...1c3

• Liker 3
Skrevet

De holder på i dag og i morgen, og kanskje onsdag. Mulig vi spør om å låne leiligheten til mine foreldre, men det betyr jo at de ikke kan være hjemme på dagtid 🙈 hadde været og formen vært bedre kunne vi vært ute, men det frister ikke når energien er på bunn og det regner i bøtter og spann.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De holder på i dag og i morgen, og kanskje onsdag. Mulig vi spør om å låne leiligheten til mine foreldre, men det betyr jo at de ikke kan være hjemme på dagtid 🙈 hadde været og formen vært bedre kunne vi vært ute, men det frister ikke når energien er på bunn og det regner i bøtter og spann.

Bor foreldrene dine i leiligheten sin til vanlig? Om de kommer hjem på kveldene risikerer de å bli smittet, selvom det bare er forkjølelse er det tydelige råd om å ikke risikere å smitte andre når du selv er syk. 

Anonymkode: de379...4a8

• Liker 1
Skrevet

Må jo være mulig å få leid en hytte et par dager? 

Anonymkode: bac1b...423

Skrevet

Lei en hytte. Be om hjelp fra foreldrene dine om du trenger det. 

Skrevet

Hva med å evt bytte bolig med dine foreldre noen dager? Hvis de jobber, så skjer jo boringa kun mens de er borte.  På den måten risikerer dere jo heller ikke å smitte dem. (Men leie av hytte er jo selvfølgelig bedre!)

Anonymkode: cc4ad...17e

Skrevet

Jeg er ufør og funksjonshemmet. I fjor høst ble alle badene i blokka byttet ut, og det inkluderer pigging og borring og mye støy. Jeg er for syk til å dra hjemmefra, så jeg var nødt til å være hjemme. Brukte ørepropper pluss hørselvern. Kjente likevel duringen i kroppen. Ja, det var slitsomt en periode, men det gikk jo over. I ditt tilfelle er det kun 2-3 dager de skal holde på? Da tenker jeg at dere fint klarer å være hjemme med hørselvern. Så får dere neste håpe at feberen stiger sånn at dere er helt utslått og bare sover, så merker dere nok ikke stort til jobbingen. Hehe Neida. God bedring med forkjølelsen. 

Anonymkode: f6d01...4f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...