Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som er en uke. Har slitt med ammingen helt fra starten, men nå har det endelig løsnet litt og baby forstår at hun skal suge og da kommer melken ut. Var veeldig urolig ved brystet tidligere, men dette har komt seg de to siste dagene.

Problemet er at hun kobler seg av hele tiden. Suger kanskje 2-8 tak så slipper hun og søker på nytt. Har masse melk så er ikke problem at hun ikke får noe ut.. kaver også en del når hun skal finne brystvorten/ta tak. Er ganske vondt når hun holder på med dette - i tillegg er det veldig lite effektivt.

Noen som har opplevd lignende og har tips? :)

Anonymkode: e6ef2...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt ammehjelpen og foreslå å sende en video eller bilde. Mulig det trengs noen justeringer på hvordan hun legges til. 

Har du prøvd tilbakelent amming der hun selv får lete etter brystet, hud mot hud? 

Skrevet
17 timer siden, Albbas skrev:

Kontakt ammehjelpen og foreslå å sende en video eller bilde. Mulig det trengs noen justeringer på hvordan hun legges til. 

Har du prøvd tilbakelent amming der hun selv får lete etter brystet, hud mot hud? 

Takk for svar! :) har fått masse ammehjelp og stillinger på sykehuset, ifølge dem gjør jeg alt rett og melken er på plass. Er baby som ikke forstår at han skal henge seg fast på puppen, men slipper hele tiden.

Ja er den stillingen jeg  bruker mest. Ligger minst 2-3 timer daglig med hud mot hud i senga.

Skrevet

Har du prøvd å klemme brystvorten litt flat på en måte? Hvis du skjønner 😅 lettere for barnet å få ordentlig tak da. 

Anonymkode: 743f4...2ba

Skrevet

Prøv å hold barnet tett inntil brystet, så hun ikke kommer unna så lett☺️

Anonymkode: e07a2...34b

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar! :) har fått masse ammehjelp og stillinger på sykehuset, ifølge dem gjør jeg alt rett og melken er på plass. Er baby som ikke forstår at han skal henge seg fast på puppen, men slipper hele tiden.

Ja er den stillingen jeg  bruker mest. Ligger minst 2-3 timer daglig med hud mot hud i senga.

Ville likevel hørt med Ammehjelpen, sykehuset har dessverre ikke den beste kompetansen (etter min erfaring). Baby slipper ikke fordi han "ikke forstår" men fordi noe gjør det vanskelig for han å holde dietaket. Det kan være små justeringer du kan gjøre, eller så kan det være at baby har noen motoriske utfordringer som gjør det vanskelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...