Gå til innhold

Hvilke guttenavn er finest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alternativene er Torv, Sone og Gorm. Det er vanskelig å bestemme seg synes jeg. 

Noen innspill? 

Anonymkode: 02872...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen. Torv som i torv på bakken? Sone som å sitte i fengsel? Gorm ligner på orm og gnom. Ikke pent. Du ber om at barnet blir mobbet. 

Anonymkode: 90c38...fb4

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torv er ikke et navn i Norge. Det er 8 som heter Sone, men det klinger ikke bra, syns jeg. Gorm er et gammelt nordisk navn som stammer fra Guttorm. 

Så velg Gorm, eller gjerne Guttorm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hulderen said:

Torv er ikke et navn i Norge. Det er 8 som heter Sone, men det klinger ikke bra, syns jeg. Gorm er et gammelt nordisk navn som stammer fra Guttorm. 

Gorm var forresten navnet på læreren i "Støvet på en sommerfugls vinger" av Bjarne B. Reuter - hvis du har lest den. En velskrevet ungdomsbok også voksne kan lese.

Ellers kan jeg også foreslå Polycarpus som guttenavn - et tradisjonelt navn som skiller seg litt ut; Karl XII bodde hos Polycarpus Reimann da han var i Christiania i 1716.

Doktor Polycarpus høres fint ut hvis gutten vil bli lege, og general Polycarpus gir mer grad av respekt enn general Olsen.

Anonymkode: 7593f...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal man gi barnet slike forferdelige navn. Ja, unikt.. men unikt er ikke synonymt med bra.

Administrerende direktør Sone 😂? Heller Sone i fengsel 🤦‍♀️
Hvis jeg MÅTTE velge en av disse alternativene så hadde det blitt gorm 🤮

Anonymkode: fabc6...40c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hulderen skrev:

Ts her. 

Joda, Torv er et navn, gutten til min tidligere nabo het det.

Sone het læreren min for 20 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du barna dine så vondt? Stakkars. Kommer til å bli mobba og ødelagt for livet, grenser til barnemishandling

Anonymkode: 4ecc5...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Joda, Torv er et navn, gutten til min tidligere nabo het det.

Sone het læreren min for 20 år siden. 

Det er ingen treff på Torv i navnesøk hos SSB. Så om det virkelig er noen som heter det i Norge, så er de maks 3 stk.

Edit: Jeg søkte på Torv på «Gule Sider», og fikk faktisk et treff. Så du har rett, det finnes 1, 2 eller 3 personer med det navnet i Norge.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som heter Gorm, det er da helt OK. Torv er sjeldent, men synes det er kult!  Ville valgt Sune istedenfor Sone.

Hvis jeg skulle valgt ett, ville jeg valgt Torv.

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jens er nydelig! Folk som heter Jens er smarte og oppgående. Da blir han en bra kar:P Ikke så veldig vanlig heller:) 

Anonymkode: 68bbd...3d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt Gorm av disse. Synes ikke det er så aller verst.

Anonymkode: 1ca02...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Hulderen skrev:

Det er ingen treff på Torv i navnesøk hos SSB. Så om det virkelig er noen som heter det i Norge, så er de maks 3 stk.

Edit: Jeg søkte på Torv på «Gule Sider», og fikk faktisk et treff. Så du har rett, det finnes 1, 2 eller 3 personer med det navnet i Norge.

Jeg likte Torv best,litt som Thale, det er åså et ord men begge klinger fint. Thorv? :) 

Sone og Gorm liket jeg ikke, spesielt ikke Gorm.

Anonymkode: d018c...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...