AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #61 Skrevet 10. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBrukern skrev: Helt ærlig, religiøse er ikke respektfulle mot ikke religiøse... hvorfor skal jeg respektere noen folk som mener jeg burde dø fordi jeg ikke tror på en gud, folk som slenger hore etter meg når jeg ikke brukte sånn sjal da jeg var på ferie i egypt, folk som mener min homofile venn bør brenne i helvete. Folk som behandler kvinner som dritt, folk som gifter bort barn, og tvinger religion på dem uten å la de velge selv. Det er ikke noe jeg velger å respektere. Det du beskriver er ikke religion, men ekstreme holdninger. Anonymkode: a1a69...43f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #62 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg mente Kim Jong-un, men seriøst Lampe1. Hvordan skal vi gå frem for å fjerne religion? Jeg er muslim og troende. Spirituelt og i handling. Vil ikke gå over til noe annet. Jeg finner svarene som er vanskelige hos Gud. Døden og i livet generelt. Jeg holder livssynet mitt privat og snakker ikke om det med mine norske venner eller på jobben. Jeg misliker ekstreme religiøse folk for dritten de gjør mot andre. Tror egentlig det handler om å misbruke religion for å være dårlig. Hadde det ikke vært religion så hadde det vært et annet syn som hadde gjort dem sånn. Hva er løsning? Forby det? Man kan ikke gå inn i folks hoder å forby det folk tror på. Folk tror på et eller annet uansett. Norge er sekulært og sikrer at religion holdes adskilt fra det offentlige. De aller fleste holder religionen privat i Norge. Jeg syntes det er bra nok som det er. Anonymkode: 811c3...5af 1
AnonymBrukern Skrevet 10. oktober 2020 #63 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det du beskriver er ikke religion, men ekstreme holdninger. Anonymkode: a1a69...43f Ekstreme holdninger av religiøse og som derfor er skapt av religion
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #64 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det du beskriver er ikke religion, men ekstreme holdninger. Anonymkode: a1a69...43f Nei, dette er vanlige holdninger i muslimske land. Du fornekter virkeligheten, og forsvarer islam, den mest tilbakestående og verste av verdensreligionene.
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #65 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBrukern skrev: Ekstreme holdninger av religiøse og som derfor er skapt av religion Helt riktig 👏🏻👏🏻
AnonymBrukern Skrevet 10. oktober 2020 #66 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente Kim Jong-un, men seriøst Lampe1. Hvordan skal vi gå frem for å fjerne religion? Jeg er muslim og troende. Spirituelt og i handling. Vil ikke gå over til noe annet. Jeg finner svarene som er vanskelige hos Gud. Døden og i livet generelt. Jeg holder livssynet mitt privat og snakker ikke om det med mine norske venner eller på jobben. Jeg misliker ekstreme religiøse folk for dritten de gjør mot andre. Tror egentlig det handler om å misbruke religion for å være dårlig. Hadde det ikke vært religion så hadde det vært et annet syn som hadde gjort dem sånn. Hva er løsning? Forby det? Man kan ikke gå inn i folks hoder å forby det folk tror på. Folk tror på et eller annet uansett. Norge er sekulært og sikrer at religion holdes adskilt fra det offentlige. De aller fleste holder religionen privat i Norge. Jeg syntes det er bra nok som det er. Anonymkode: 811c3...5af Man kan ikke fjerne religion men man kan gjøre det ulovlig å praktisere andre steder enn i ditt eget hjem. Det er ikke slik at religion holdes adskilt fra det offentlige i norge. Ser stadig vekk folk med bønneteppe ute på gata, for eks busssjåfører. Det kan for eks bli ulovlig å tvinge religion på barn uten at de har samtykket. Det kan bli ulovlig å døpes eller bli meldt inn i trossamfunn uten samtykke. Det kan bli ulovlig å tvinge barn til å gå med hijab for eksempel. Det er massevis av tiltak man kan gjøre Endret 10. oktober 2020 av AnonymBrukern
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #67 Skrevet 10. oktober 2020 35 minutter siden, Lampe1 skrev: Du undervurderer gale folk. De kan også være intelligente, og tviler ofte på egne idéer. Gale mennesker er også mennesker. De ligner litt på deg og meg. At de ikke kan være intelligente påstod jeg ikke. Det jeg mente var egentlig at de ikke vet selv at de er gale. Når jeg tenker meg om er kanskje det ikke nødvendigvis helt riktig, så mulig jeg må trekke det tilbake. Anonymkode: a1a69...43f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #68 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, Lampe1 skrev: Nei, dette er vanlige holdninger i muslimske land. Du fornekter virkeligheten, og forsvarer islam, den mest tilbakestående og verste av verdensreligionene. Nå er det dessverre mye fattigdom i muslimske land, lite og dårlig utdanning. En ukultur som trykker kvinner ned. Muslimer er ikke religiøse, de er kulturelle de fleste. Kulturen rår og religiøse påbud som er til fordel for kvinner blir ikke implementert. Hadde de brukt islam riktig hadde det vært som Norge. Anonymkode: 811c3...5af
AnonymBrukern Skrevet 10. oktober 2020 #69 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det dessverre mye fattigdom i muslimske land, lite og dårlig utdanning. En ukultur som trykker kvinner ned. Muslimer er ikke religiøse, de er kulturelle de fleste. Kulturen rår og religiøse påbud som er til fordel for kvinner blir ikke implementert. Hadde de brukt islam riktig hadde det vært som Norge. Anonymkode: 811c3...5af 😂😂😂😂 har du lest noe av koranen eller? Ingenting sv det er i nærheten av det norske samfunn.. nå får du gi deg
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #70 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det dessverre mye fattigdom i muslimske land, lite og dårlig utdanning. En ukultur som trykker kvinner ned. Muslimer er ikke religiøse, de er kulturelle de fleste. Kulturen rår og religiøse påbud som er til fordel for kvinner blir ikke implementert. Hadde de brukt islam riktig hadde det vært som Norge. Anonymkode: 811c3...5af Din siste setning er ren løgn, resten er misvisende bortforklaringer. Tror du vi sekulære nordmenn er 8 år gamle?
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #71 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBrukern skrev: 😂😂😂😂 har du lest noe av koranen eller? Ingenting sv det er i nærheten av det norske samfunn.. nå får du gi deg Helt enig, nå begynner løgnene å ta helt av her 😅😅
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #72 Skrevet 10. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: At de ikke kan være intelligente påstod jeg ikke. Det jeg mente var egentlig at de ikke vet selv at de er gale. Når jeg tenker meg om er kanskje det ikke nødvendigvis helt riktig, så mulig jeg må trekke det tilbake. Anonymkode: a1a69...43f Ja, du burde trekke tilbake hele din misvisende uttalelse. Både alvorlig mentalt syke mennesker og religiøse kan være intelligente folk. Det de tror på er derimot sykelig og psykotisk.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #73 Skrevet 10. oktober 2020 3 minutter siden, Lampe1 skrev: Din siste setning er ren løgn, resten er misvisende bortforklaringer. Tror du vi sekulære nordmenn er 8 år gamle? Da må du åpne koranen og lese den. Forstå og lær så finner du ut at islam er ganske lik jødedommen og kristendommen. Kanskje de bastante holdningene dine endrer seg. Anonymkode: 811c3...5af
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #74 Skrevet 10. oktober 2020 36 minutter siden, AnonymBrukern skrev: For at noe skal anses som ekte må det være bevis på ar det finnes. Du kan ikke si at det finnes hunder med froskeannsikt og hestehale et sted i skogen, og tvinge det på dine barn og andre uten å ha bevis på at det finnes. Det er faktisk slik at den som påstår at noe finnes er den som har ansvaret for å bevise at det finnes. Nå er det mange som mener de har opplevd ting som gjør at de tror på mer mellom himmel og jord. Nå skal vi være kritiske til sånt, men vi kan ikke vite sikkert at ingenting av dette stemmer. Noen kan ha fått personlige bevis på Guds eksistens, uten at det kan bevises for alle. Vi skal være kritiske til det folk forteller, men det kan jo være det er noe i det også. Dersom det er noe i det, så er det jo heller ikke så rart at noen har en tro. Å tvinge tro på barn er jeg heller ikke for. Det er galt å ikke la barna få muligheten til å velge selv. Dersom man skal bevise noe for noen andre, så kan man ikke det uten bevis nei, det er jeg enig i. Guds eksistens kan ikke bevises for alle, ei heller motbevises. Anonymkode: a1a69...43f
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #75 Skrevet 10. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente Kim Jong-un, men seriøst Lampe1. Hvordan skal vi gå frem for å fjerne religion? Jeg er muslim og troende. Spirituelt og i handling. Vil ikke gå over til noe annet. Jeg finner svarene som er vanskelige hos Gud. Døden og i livet generelt. Jeg holder livssynet mitt privat og snakker ikke om det med mine norske venner eller på jobben. Jeg misliker ekstreme religiøse folk for dritten de gjør mot andre. Tror egentlig det handler om å misbruke religion for å være dårlig. Hadde det ikke vært religion så hadde det vært et annet syn som hadde gjort dem sånn. Hva er løsning? Forby det? Man kan ikke gå inn i folks hoder å forby det folk tror på. Folk tror på et eller annet uansett. Norge er sekulært og sikrer at religion holdes adskilt fra det offentlige. De aller fleste holder religionen privat i Norge. Jeg syntes det er bra nok som det er. Anonymkode: 811c3...5af Jeg er fullt klar over at man ikke kan overvåke hva folk tenker, og at å straffe folks tanker både er praktisk vanskelig og illiberalt. Men prøv å snu litt på perspektivet. Islamske land bruker enormt med tid og krefter på å oppdra barn og unge i islamsk tro, bygge religiøse skoler, drive koranstudier, bygge moskéer, lønne imamer, vedlikeholde sin islamske kulturarv, og ikke minst straffe avvik fra rett tro. Kristne, jøder og andre religiøse minoriteter opplever stadig økende forfølgelse og vold, og er generelt uglesett. Homofile er et helt kapittel for seg selv, Hvorfor skal ikke vi ateister her i Vesten gjøre akkurat det samme? Utdanne barn og ungdom i ateistisk vitenskapelig tenkning og forakt mot religiøse folk som deg? Bygge ateismemuséer, straffe uttrykk for religiøs tro, drive propaganda mot Gud og overtro? Akkurat slik Sovjetunionen gjorde? De fengslet prester i drøssevis og stengte kirker i enormt antall. Jeg støtter ikke vold mot den enkelte troende. Jeg ønsker derimot et forbud mot organisert religion, stengning av trossamfunn, forbud mot religiøs forkynnelse, bøter for besittelse av religiøse tekster, fengsling av religiøse ledere som ikke adlyder forbudet. En generell propagandakampanje mot all religion og overtro, og at barn lærer hvor skadelig dette er. Vil dette gjøre ditt liv mer utrivelig? Helt sikkert. Men det er ikke særlig trivelig for folk som meg i religiøse land heller. Jeg ser ingen grunn til å være «snillere» enn andre, det er dumt og selvdestruktivt.
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #76 Skrevet 10. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du åpne koranen og lese den. Forstå og lær så finner du ut at islam er ganske lik jødedommen og kristendommen. Kanskje de bastante holdningene dine endrer seg. Anonymkode: 811c3...5af Kristendommen og jødedommen er nesten like jævlige som islam.
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #77 Skrevet 10. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det mange som mener de har opplevd ting som gjør at de tror på mer mellom himmel og jord. Nå skal vi være kritiske til sånt, men vi kan ikke vite sikkert at ingenting av dette stemmer. Noen kan ha fått personlige bevis på Guds eksistens, uten at det kan bevises for alle. Vi skal være kritiske til det folk forteller, men det kan jo være det er noe i det også. Dersom det er noe i det, så er det jo heller ikke så rart at noen har en tro. Å tvinge tro på barn er jeg heller ikke for. Det er galt å ikke la barna få muligheten til å velge selv. Dersom man skal bevise noe for noen andre, så kan man ikke det uten bevis nei, det er jeg enig i. Guds eksistens kan ikke bevises for alle, ei heller motbevises. Anonymkode: a1a69...43f Religiøs tro blir påtvunget barn over hele verden. Folks personlige hallusinasjoner burde være en sak mellom dem selv og deres psykoterapeut eller psykiater. De er ikke argumenter for annet enn en syk hjerne i ubalanse.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #78 Skrevet 10. oktober 2020 6 minutter siden, Lampe1 skrev: Kristendommen og jødedommen er nesten like jævlige som islam. På grunn av kristendommen har vi den norske kulturarven som bunner i humanisme, likeverd og fordeling av goder. Det er slik islam også er, men dessverre feiler i praksis i våre land. Ang. det andre du skrev om forbud av religiøse uttrykk i praksis. Hmm ganske brutalt, da hadde ikke Norge vært det samme. Det hadde blitt like ille som våres land og i det minste det som hadde vært bra var at vi kunne vært muslimer. Jeg hadde måttet flykte og forlate det gode Norge. Kanskje norske kristne som har bygd landet, dødd og kjempet for det hadde måtte gjort det samme? Fælt hvis det skulle blitt sånn. Er det virkelig det ateistiske paradiset du drømmer om? Anonymkode: 811c3...5af
Gjest Lampe1 Skrevet 10. oktober 2020 #79 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På grunn av kristendommen har vi den norske kulturarven som bunner i humanisme, likeverd og fordeling av goder. Det er slik islam også er, men dessverre feiler i praksis i våre land. Ang. det andre du skrev om forbud av religiøse uttrykk i praksis. Hmm ganske brutalt, da hadde ikke Norge vært det samme. Det hadde blitt like ille som våres land og i det minste det som hadde vært bra var at vi kunne vært muslimer. Jeg hadde måttet flykte og forlate det gode Norge. Kanskje norske kristne som har bygd landet, dødd og kjempet for det hadde måtte gjort det samme? Fælt hvis det skulle blitt sånn. Er det virkelig det ateistiske paradiset du drømmer om? Anonymkode: 811c3...5af Du må ikke lytte så mye på KrF og andre kristne miljøer. De liker å ta æren for humanismen, likeverdet og de gode verdiene i Norge. Det er dypest sett en historieforfalskning. Kirken stod nesten alltid på makthavernes side, de støttet hverken frihet eller likeverd. Fordeling av goder var det arbeiderbevegelsen og sosialistene som har æren for, kirken likte ikke dem heller. Hadde Norge forblitt like kristent som på 1600-1800-tallet hadde det lignet Midtøsten i dag. Se på Sørstatene i USA for å finne kristendommens svar på Taliban, der kryr det av ultrakonservative kirker. Mitt ateistiske paradis er sikkert et helvete for endel andre. Og det er helt greit. Finnes nok av land å velge mellom.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #80 Skrevet 10. oktober 2020 Må bare tenke litt. Dette var veldig interessant. Anonymkode: 811c3...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå