Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Lampe1 said:

Jeg er ikke liberal eller tilhenger av noen menneskerettighets-tankegang. Din kritikk faller på steingrunn.

»Burn the shit» er mitt motto.

Hva baser du dine meninger om hva som er rett og galt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, linsejesus skrev:

Hva baser du dine meninger om hva som er rett og galt på?

Mennesket er født med visse fornemmelser av «godt« og «dårlig» vi har fått gjennom evolusjon, da vi er sosiale vesener som avhenger av samarbeid i en stamme, og dermed må ha visse regler. Disse har blitt videreutviklet gjennom sivilisasjonenes historie, særlig av filosofer, religiøse ledere og jurister.

Rett og galt er ikke objektivt, men basert på kulturelle normer, de nevnte medfødte «sosiale reglene» og våre egne refleksjoner.

Mitt verdisyn er subjektivt, og det er jeg ærlig på. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig! 

Bortsett fra at bibelen ble diktet opp av en som kjedet seg.. Bibelen er skrevet av romerne (under Konstantin) som et forsøk på å kontrollere folk da det var kaos og krig. Det er en lang å komplisert historie men all info er tilgjengelig om man gidder å leite. 

Anonymkode: 28517...333

Sorry, men her har du virkelig ikke gjort leksa di. Bibelen er ikke skrevet av romerne, den er en samling tekster som er samlet og viderebrakt over en periode på flere tusen år, hovedsakelig i og av en jødisk kultur. Du har rett i at det er en lang og komplisert historie, så det blir veldig banalt, og fullstendig feil, å si ting som at "bibelen ble diktet opp av en som kjedet seg" eller at den ble skrevet av romerne.

Skrevet
1 minutt siden, Lampe1 said:

Mitt verdisyn er subjektivt, og det er jeg ærlig på. 

Og hvorfor skal noen rette seg etter ditt personlige, subjektive verdisyn?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, linsejesus skrev:

Og hvorfor skal noen rette seg etter ditt personlige, subjektive verdisyn?

Bare hvis de selv er enige.

Skrevet
7 minutter siden, linsejesus skrev:

Sorry, men her har du virkelig ikke gjort leksa di. Bibelen er ikke skrevet av romerne, den er en samling tekster som er samlet og viderebrakt over en periode på flere tusen år, hovedsakelig i og av en jødisk kultur. Du har rett i at det er en lang og komplisert historie, så det blir veldig banalt, og fullstendig feil, å si ting som at "bibelen ble diktet opp av en som kjedet seg" eller at den ble skrevet av romerne.

Her er jeg helt enig med deg 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...