Gå til innhold

Min kjære venninne mistet sin mann nylig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spør om jeg vil komme på besøk. Klart jeg vil, men hva ta med? Middag? Kaker? Hva tenker dere?

Anonymkode: eea92...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør om hun trenger noe. Tenker det viktigste er at du kommer og ikke hva du har med deg. Eventuelt ta med noe godt du vet hun er veldig glad i. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, tenkte litt at hun skulle slippe å lage mat den dagen. Hun har to familiemedlemmer til som hun bor med.

Skrevet

Ferdiglagde middager (som også kan fryses ned), kanskje en flaske vin. Viktigste er nok at du kommer på besøk. Jeg hadde nok også spurt om det er noe praktisk hun trenger hjelp til fremover, spesielt med barna om de har. Avlaste og bidra med praktiske ting som kan føles uoverkommelig når man står midt i en brutal sorg. 

Anonymkode: 47711...598

• Liker 5
Skrevet (endret)

Bare vær der og støtt henne. Tror dilldall som kaker er unødvendig. Kanskje tilby å hjelpe henne i huset om hun trenger eller middag

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ferdiglagde middager (som også kan fryses ned), kanskje en flaske vin. Viktigste er nok at du kommer på besøk. Jeg hadde nok også spurt om det er noe praktisk hun trenger hjelp til fremover, spesielt med barna om de har. Avlaste og bidra med praktiske ting som kan føles uoverkommelig når man står midt i en brutal sorg. 

Anonymkode: 47711...598

Barna er voksne. Har allerede spurt om hun trenger hjelp til noe. Hun svarer at hun har ikke helt oversikt, og det skjønner jeg godt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBrukern skrev:

Bare vær der og støtt henne. Tror dilldall som kaker er unødvendig. Kanskje tilby å hjelpe henne i huset om hun trenger eller middag

Da tar jeg med middag og en ekstra god te som jeg vet hun liker.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da tar jeg med middag og en ekstra god te som jeg vet hun liker.

Veldig hyggelig av deg å stille opp❤️ 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Veldig hyggelig av deg å stille opp❤️ 

Takk. For meg det er en selvfølge. Av alle sine venner spurte hun meg først om jeg ville. Så klart vil jeg, men vil hun skal velge dagen. Utsetter alt med planer den dagen. Jeg kjente også han❤

• Liker 2
Skrevet

Kondolerer til deg og venninnen din 💗🌹

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Blackbird skrev:

Kondolerer til deg og venninnen din 💗🌹

Takk🌹

Skrevet

Du høres ut som en god venninne! ❤️ 
Uansett hva du tar med, er det ikke feil. Mat dere kan spise sammen er veldig fint. Gjerne noe som er lett å få i seg, som suppe eller gryte. Kan jo også fryse restene. Og det er heller ikke feil å ta med noe kake. F.eks noe som kan fryses der også, som kanelboller, boller etc. 
Da jeg mistet pappa og mamma sin mann, var det ikke mat og matlaging som fristet, min mann var vel den som måtte passe på oss og passe på at vi spiste. Når noen kommer med mat eller kaker blir det satt veldig pris på, og selv tror jeg det er veldig viktig, slik at hun får i seg noe. Men aller viktig er nærheten din og du virker så flott ❤️

Anonymkode: 8b5f2...893

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna er voksne. Har allerede spurt om hun trenger hjelp til noe. Hun svarer at hun har ikke helt oversikt, og det skjønner jeg godt. 

Hun har ikke oversikt og har nok med sorgen sin og alt mulig annet praktisk nå, som begravelse og arveoppgjør. Ikke still åpne spørsmål, foreslå noe konkret og la henne ta stilling til valgalternativer. 

Anonymkode: 13ab7...f43

Skrevet

Ta med en ny mann til henne

Anonymkode: 846e3...80e

Skrevet

Jeg hadde tatt med en flaske god vin og en gryte som hun kunne varmet opp når hun ville!

Tilby deg å hjelpe praktisk. Konkret, ikke åpne tilbud om at du stiller opp hvis hun spør.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta med en ny mann til henne

Anonymkode: 846e3...80e

Unøndvendig kommentar syns du ikke? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...