Gå til innhold

Hjelp til å installere Adobe GoLive!

L@dy

Anbefalte innlegg

Jeg skal installere GoLive programmet fra en cd som er "pakket". Har fått en oppskrift som jeg ikke helt får til. :roll:

Jeg skal gå på windows utforsker "for å se innholdet". Og så videre skal jeg dobbelklikke på GoLive.exe.....Og der begynner jeg å klø meg i hode. For jeg finner ikke noe exe fil.

Får jo opp mange GoLive ikoner....Skjønner ingen ting jeg...GRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle ikonene heter noe sånt somGoLive 5.0r00, GoLive 5.r01....GoLive r.0028.....Står ikke noe setup.exe eller install.exe.

Men nå har jeg og`gjort noe dumt ser det ut som. Tenkte jeg kunne jo prøve å være litt smart her da. Så jeg satte inn disketten, åpnet filen som det står GoLive 5.0 r00. Fikk spørsmål om "velg programmet som skal brukes". Og før jeg fikk tenkt meg om, så valgte jeg explorer. Ikke spør meg hvorfor jeg kunne være en sånn kløne...Men da forandra dette ikonet seg til eksplorer ikon, altså en e. Og det står nå bare Golive-5.0....Sukk og stønn....Nerd og data kløne ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter om det står "Alle filer" nederst i boksen du får opp i utforskeren.

Du kan også prøve følgende:

-Sett inn CD-en

-Velg Run eller Kjør på startmenyen

-Klikk på Bla igjennom eller Browse

Se om du finner filen du skal ha da.

Du kan også søke gjennom CD-en med Søk på startmenyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...står ikke noe "alle filer". Har innstallert cd`er før, og da har det gått greitt. Men jeg tror "problemet" er at cd`en er pakket, og da må jeg åpne det først. Jeg får opp en boks, der jeg kan velge "install", men da får jeg melding om at den ikke kan legge inn filene.

Men det med det ikonet som jeg forandret på, har jeg "ødlagt" noe, eller går det an å få det tilbake som som den var?!? Klør meg i hodet... :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...er det DEN versjonen av GoLive? :ler:

R-filer er filer som er raret, en versjon av pakking, ja.

Du må ha winrar for å pakke det ut:

http://www.rarlab.com/

Det er nesten som winzip, bare at winrar-filene er beregnet for å splittes opp til flere disketter.

dorian :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takker for svar. Særlig til dr.ian. Jeg skal forsøke å laste ned winrar. Når jeg bare kommer inn på den siden... :x

Jeg kommer vel tilbake om en stund lettere hysterisk med flere spørsmål... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja,ja..så lenge var lykken her. GRRRR... Dvs, Adobe Golive fungerer fint. MEN jeg skulle samtidig installere Adobe LiveMotion. Og den virket og`, en stund. Men så, i dag når jeg skulle starte opp LM så gikk ikke det gitt. Programmet åpent seg liksom ikke helt, og jeg hadde 2 muligheter. Det var "quit", og "information". Merkelig at programmet bare skal streike. Men da begynner "morro", jeg prøver her og der. Riktignok uten å vite helt hva jeg gjør. Selv om jeg ikke har cd her lenger så har jeg jo alle filene. Ser ut som mange bøker(? ettersom jeg fikk lagt inn dett Winrar programmet. Og når jeg går inn på setup så får jeg ok bekreftelse på at det er lagt inn. GRRRR. Men det virker jo ikke allikavel.

Etter mye frustrasjon så går jeg inn på programmer, og finner LiveMoti. Og der tror jeg at jeg har vært sååå flink for vips, der kommer det frem. MEN..så kommer beskjeden" Could not personalize your copy og LM because of missing or invalid personalization information". Når jeg klikker ok på det ( har ikke noe valg) så forsvinner hele programmet. GRRRR

Hvordan får jeg lagt inn serienr da!? Jeg fikk beskjed om å legge det inn tidligere i dag. Og det gjorde jeg, men det kom ikke frem allikavel. Nå får jeg ikke lenger beskjed om å legge det inn. Kan jeg på en måte redigere det?

ÆSJ !!! Dette var sikkert utrolig rotete skrivet. Alternativet blir vel å avinnstallere hele greia, for å prøve på nytt. Men siden jeg har hatt programmet tidligere så tror jeg det ligger "ett eller annet sted". Kanskje har jeg gjort noe tull med maskina som gjør at det ikke virker. Men da burde vel de andre Adobe programmene heller ikke virke...Æsj, jeg vet ikke. Noen data genier her !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...