AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #1 Del Skrevet 4. oktober 2020 Finnes det en primer som både matter ned huden og minsker synlighet av porene uten at den inneholder masse tunge silikoner? Har noen noe å anbefale? Anonymkode: 1c55c...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 5. oktober 2020 #2 Del Skrevet 5. oktober 2020 Disse er silikonfrie og beregnet på fet hud/store porer: https://no.lookfantastic.com/pur-colour-correcting-primer-in-hydrate-balance-in-purple/11090867.html?feature=locale-popup&referringSite=lfint_en_GB&countrySelected=Y https://no.lookfantastic.com/filorga-pore-express-30ml/11762528.html?countrySelected=Y https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/ren-perfect-canvas-30,5006656/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #3 Del Skrevet 6. oktober 2020 Tusen takk 😀 Anonymkode: 1c55c...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinnKG Skrevet 7. oktober 2020 #4 Del Skrevet 7. oktober 2020 Hei Roci, Tusen takk for gode tips! Til en som har samme type utfordringer, vil du gå god for The Ordinary sin silicone primer, eller er silikon no-go for de som sliter med fet hud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 7. oktober 2020 #5 Del Skrevet 7. oktober 2020 41 minutter siden, LinnKG skrev: Hei Roci, Tusen takk for gode tips! Til en som har samme type utfordringer, vil du gå god for The Ordinary sin silicone primer, eller er silikon no-go for de som sliter med fet hud? Jeg har ingen erfaring selv med TO sine primere, men de skriver selv på sidene sine at deres "High-Adherence" primer, altså den på tube, ikke flaske, passer for fet hud og matter ned hudoverflaten. Det virker som om noen med fet hud tåler silikon helt greit, mens andre får mer urenheter av den, og det hersker en del uenighet om hvorvidt silikon er komedogen (dvs. genererer urenheter ved å "blokkere" porene) eller ikke. Nå er jo TO sin primer såpass rimelig at du har råd til å teste ut om du tåler den. Viser det seg at du får reaksjoner, vil jeg tro disse går fort over når du slutter å bruke produktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinnKG Skrevet 7. oktober 2020 #6 Del Skrevet 7. oktober 2020 Tusen takk for svar - setter veldig pris på det! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #7 Del Skrevet 7. oktober 2020 Ville heller gått for en matt foundation som kontrollerer olje. Primer er gjerne litt gimmicky. Eller bedre hudpleie. De aller fleste har silikon for å få huden til å se smooth ut. Brukte det selv i mange år, men ærlig talt ser jeg ingen forskjell, faktisk så sitter sminken bedre på uten fordi jeg fokuserer mer på hudpleie og en bra fuktighetskrem som funker bra under sminke. Jeg også mente og følte bestemt at jeg trengte primer på den tiden. Mye penger kastet bort. Anonymkode: dc94a...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinnKG Skrevet 7. oktober 2020 #8 Del Skrevet 7. oktober 2020 Det er et lurt tips! Jeg har brukt Waterweight fra MAC og har vært veldig fornøyd med den, mens studio fix matte foundation stick fra MAC har jeg bare blitt skikkelig blank i huden av. Hvilke foundations/hudpleie/fuktighetskrem har du god erfaring med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #9 Del Skrevet 8. oktober 2020 På 7.10.2020 den 15.12, AnonymBruker skrev: Ville heller gått for en matt foundation som kontrollerer olje. Primer er gjerne litt gimmicky. Eller bedre hudpleie. De aller fleste har silikon for å få huden til å se smooth ut. Brukte det selv i mange år, men ærlig talt ser jeg ingen forskjell, faktisk så sitter sminken bedre på uten fordi jeg fokuserer mer på hudpleie og en bra fuktighetskrem som funker bra under sminke. Jeg også mente og følte bestemt at jeg trengte primer på den tiden. Mye penger kastet bort. Anonymkode: dc94a...d17 Jeg har god hudpleie så det er ikke det, men har genetisk store porer, og tidligere fet hud, ikke like fet lenger så ønsker ikke nødvendigvis mattende foundation, bruker bare bb cream.. Men jeg har også my clarins pore-less blur and matte stick, og der ser jeg tydelig forskjell på porene når jeg bruker den, blir mye mindre synlige.. Men selvfølgelig full av silikon.. Så lurte på om noen hadde noen råd som var tilsvarende men uten, men innser at det nok ikke finnes 😜😒 men sjekker ut rådene til roci 🙂 Anonymkode: 1c55c...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Del Skrevet 9. oktober 2020 Tarte shape tape pore and prime er best om man vil fjerne alt av porer. Men bruker den ikke til daglig da pore-fillere gjerne fører til enda større porer på sikt. This works, in transit camera close up, er en annen favoritt (hos mange). Jevner ut, fyller porer og linjer, og gjør at foundation sitter bedre. Utover det er jeg enig med mange over. De fleste primere er bare tull og gir ingenting, utover de som har synlig effekt på porer. Jeg sliter med fet hud i t-sonen, men det viktigste jeg kan gjøre for at sminken sitter hele dagen er et godt serum, og rikelig med en god krem. Anonymkode: 4c318...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå